Προτεραιότητα στα ποδήλατα, λιγότερα αυτοκίνητα, περισσότερες δημόσιες συγκοινωνίες. Το Βερολίνο σχεδιάζει μια επανάσταση στο τομέα της αστικής κινητικότητας, καθώς το ποδήλατο είναι ιδιαίτερα δημοφιλές στους πολίτες που προτάσσουν την ωφέλειά του στην υγεία και στην οικολογία, προτείνοντάς το ως καθόλου δαπανηρό μέσο μετακίνησης και συχνά πολύ πιο γρήγορο.
Τα σχέδια έχουν ήδη ολοκληρωθεί. Το νομοσχέδιο εγκρίθηκε. Το Βερολίνο σκοπεύει να γίνει πόλη φιλική στο ποδήλατο αρχίζοντας μια επανάσταση στις μεταφορές με την ψήφιση νόμου για την κινητικότητα, τον πρώτο στη Γερμανία.
Το ποδήλατο τοποθετείται για πρώτη φορά στο επίκεντρο του σχεδίου για την κυκλοφορία στην πόλη. Τα αυτοκίνητα θα έχουν δευτερεύοντα ρόλο.
Τα λεωφορεία θα έχουν δικές τους λεωφορειογραμμές. Οι μεγάλες πολυσύχναστες διασταυρώσεις θα σχεδιαστούν εκ νέου. Με τα μέτρα αυτά οι αρχές εκτιμούν ότι θα αυξηθεί η ασφάλεια, θα μειωθεί η ρύπανση του περιβάλλοντος και θα διευκολυνθεί η κινητικότητα.
Ποιος έδωσε την ώθηση για το πρόγραμμα αυτό; Οι περισσότεροι από 100.000 Βερολινέζοι που υποστήριξαν την έκκληση για τη θέσπιση ειδικού νόμου για το ποδήλατο, υπογράφοντας τους τελευταίους μήνες σχετικό αίτημα ενώ ζήτησαν τη διεξαγωγή δημοψηφίσματος για το θέμα αυτό.
Η Γερουσία του Βερολίνου, δηλαδή η τοπική κυβέρνηση της οποίας ηγείται ο δήμαρχος της πόλης, το προώθησε με το νομοσχέδιό της για την κινητικότητα, το οποίο περιλαμβάνει μεγάλο μέρος των προτάσεων που έκαναν οι ακτιβιστές ποδηλάτες.
Η υποδομή για τα ποδήλατα θα κοστίσει 200 εκατομμύρια ευρώ και προβλέπει τη διαμόρφωση διαδρόμων και δρόμων αποκλειστικά για ποδήλατα σε όλο το Βερολίνο, τη διαμόρφωση 100.000 νέων θέσεων στάθμευσης ποδηλάτων στις στάσεις των λεωφορείων, του μετρό, του τρένου και μπροστά από σχολεία και άλλα δημόσια κτίρια, όπως και τη δημιουργία 60 νέων θέσεων εργασίας στις δημόσιες υπηρεσίες για την υλοποίηση του προγράμματος μετάβασης στον τομέα των μεταφορών.
Πηγή: iefimerida.gr