Είναι ένα ιταλικό βαγόνι γύρω στα 12 μέτρα μήκος, γυαλισμένο, ωραιότατο, με δυο πόρτες σε κάθε πλευρά, βιδωμένο όμως πάνω σε ράγες.
Η Αττικό Μετρό ΑΕ έστησε και φέτος ένα βαγόνι στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης. Έφθασε την προηγούμενη εβδομάδα, δεμένο στην καρότσα ενός φορτηγού και σκεπασμένο με μαύρο νάιλον κάλυμμα. Τοποθετήθηκε ψηλά στην Έκθεση, κοντά στην είσοδο της Εγνατίας, καθαρίστηκε και άναψε τα φώτα του.
Έκτοτε χιλιάδες άνθρωποι σταματούν μπροστά του για να βγάλουν σέλφι, επιβιβάζονται για να ξεκουραστούν αντικριστά στα μπλε καθίσματα, περιεργάζονται τα ενημερωτικά αυτοκόλλητα με τις στάσεις – με κόκκινο είναι η βασική γραμμή, από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό ως τη Νέα Ελβετία, με μπλε η επέκταση, από τη διακλάδωση της Πατρικίου ως την Καλαμαριά και τη Μίκρα.
Στην οροφή του βαγονιού υπάρχουν επίσης φωτογραφίες με αρχαιότητες που βρέθηκαν στους σταθμούς Βενιζέλου και Σιντριβανίου. Οι επισκέπτες κοιτάζουν έξω από τα παράθυρα – κι ας μην τρέχουν οι εικόνες.
Για το βαγόνι του μετρό που εκτίθεται στη ΔΕΘ ειπώθηκε ότι θυμίζει «καθρεφτάκι σε ιθαγενείς», περισσότερο όμως θα ταίριαζε να πούμε ότι μοιάζει με το «Διαβάστηκε» στο Messenger. Διότι είναι το ειρωνικό, σχεδόν βασανιστικό κι ενδεχομένως αναπάντητο, μήνυμα από το μέλλον, ένα λαμπάκι που αναβοσβήνει. Το είπε καλύτερα ο ίδιος ο πρωθυπουργός, στην επίσκεψή του το περασμένο Σάββατο στην Έκθεση. «Είναι η πρώτη φορά που το μετρό δεν είναι ανέκδοτο.
Τώρα μένει μόνο να πάρει το πρωτάθλημα ο ΠΑΟΚ», είπε ο Αλέξης Τσίπρας με εκείνο το λευκό χαμόγελο.
Το βαγόνι της ΔΕΘ είναι ένα από τα βαγόνια των 18 συρμών, τα οποία θα ταξιδεύουν στα έγκατα της Θεσσαλονίκης.
Aυθεντικό σμυρνέικο κεμπάπ στην Αθήνα: Το μαγαζί των καλοφαγάδων βρίσκεται στο Πασαλιμάνι!
Ο συρμός αποτελείται από τέσσερα βαγόνια, σε καθένα από τα οποία θα υπάρχουν 96 καθίσματα κι επιπλέον χώρος για 370 άτομα. Το μήκος του συρμού είναι 50 μέτρα και το πλάτος 2,65 μέτρα -με εύρος τροχιάς 1,43 μέτρα- θα μπορεί δε να αναπτύσει μέγιστη ταχύτητα 80 χλμ/ώρα.
Σύμφωνα με τον Πρόεδρο της Αττικό Μετρό, Γιάννη Μυλόπουλο, πρόκειται για βαγόνι υπερσύγχρονης τεχνολογίας, χωρίς οδηγό. Θα κυκλοφορήσει δοκιμαστικά το 2019 και εμπορικά το 2020, οπότε και θα ξεκινήσει η λειτουργία του μετρό στη Θεσσαλονίκη. Βαγόνι είχαμε και πέρυσι στην Έκθεση, όμως εκείνο ήταν του μετρό της Αθήνας και όχι δικό μας. Αυτό είναι πέρα για πέρα δικό μας. Δεν μπορώ να φανταστώ τι άλλο θα σκέφτονται οι επισκέπτες στο βαγόνι.
Με βάση το χρονοδιάγραμμα του έργου, η προμήθεια του τροχαίου υλικού αναμένεται να ολοκληρωθεί στο τέλος του 2018, ωστόσο για τις ανάγκες της ΔΕΘ, η ιταλική εταιρεία που συμμετέχει στην ανάδοχο κοινοπραξία μάς το έστειλε ειδικά για την περίσταση.
Το πρωί της Τετάρτης, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, βρέθηκε στη Θεσσαλονίκη κι έδωσε συνέντευξη Τύπου μέσα από το βαγόνι του μετρό στη ΔΕΘ, σημειώνοντας ότι η πρόοδος του έργου βρίσκεται στο 55%.
Στη συνέχεια, ο κ. Μυλόπουλος δήλωσε: «Το μετρό έπαψε να είναι το ανέκδοτο και ανέκδοτο έγιναν αυτοί που το σταμάτησαν», ενώ πρόσθεσε ότι «κάνουμε αυτήν τη συνέντευξη σε βαγόνι του μετρό εντός της 82ης ΔΕΘ, γιατί έχουμε εκπληρώσει τις προϋποθέσεις που απαιτούνταν, θέτοντας για πρώτη φορά σαφή χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσης του πρότζεκτ».
Ο ίδιος επίσης διερωτήθηκε «εάν συνδέεται με κάποιο θαύμα ή είναι τυχαίο το γεγονός, ότι όταν υπογράφηκε το 2014 η επέκταση της σύμβασης του ιδιωτικού τότε ΟΑΣΘ, το έργο του μετρό σταμάτησε να εκτελείται».
Εδώ είμαστε, θα περιμένουμε ακόμη τρία χρόνια –το έργο είχε ξεκινήσει το 2006– για να κατέβουμε στις αποβάθρες, να μπούμε στο ιταλικό βαγόνι και να γλιστρήσουμε στην καρδιά της πόλης, κάτω από την Εγνατία, τη Βενιζέλου και τον Βαρδάρη.
πηγή:vice.com