Το γκράφιτι είναι τέχνη όσο και αν κάποιοι να διαφωνούν και να το θεωρούν ανεπιθύμητη οπτική ρύπανση, με το street art να αποκτά ένα ολόκληρο μουσείο.
Το Urban Nation στο Βερολίνο είναι ο πρώτος μεγάλος θεσμός του κόσμου που δημιουργήθηκε για να προασπίσει και να αρχειοθετήσει την τέχνη του δρόμου και τα γκράφιτι, τα οποία εμφανίστηκαν πλήρως στη Νέα Υόρκη τη δεκαετία του ’70 με καλλιτέχνες που δημιούργησαν στις σήραγγες του μετρό.
Το opening show φιλοξένησε νέα έργα από 100 τουλάχιστον γνωστούς καλλιτέχνες του δρόμου, από τον Shepard Fairey (τον καλλιτέχνη πίσω από την αφίσα του Obama Hope) στο 3D (frontman των Massive Attack), τον Ron English και τον Blek le Rat, καλλιτέχνη που θεωρείται πρωτοπόρος του γκράφιτι στο δρόμο.
Airbnb: Νέες,σαρωτικές αλλαγές για τους ιδιοκτήτες ακινήτων που νοικιάζουν τα σπίτια τους!
Το μουσείο διαθέτει και εξωτερικό χώρο στο Βερολίνο και ανέλαβε και τον κοντινό σταθμό του μετρό για μια γιγαντιαία εικόνα.
Η δημιουργία μουσείου είναι η μεγαλύτερη αναγνώριση για τη συγκεκριμένη Τέχνη, που έχει τεράστιο κοινό παγκοσμίως.
Ο Ο Blek le Rat, 66 ετών, που σπούδασε στο διάσημο École des Beaux-Arts στο Παρίσι, και έγινε όνομα… ψεκάζοντας τη δεκαετία του ‘80 δηλώνει ενθουσιασμένος για το μουσείο. Περιέγραψε το κίνημα της Τέχνης του δρόμου ως το «πιο σημαντικό στην ιστορία γιατί όταν μετράμε δημιουργήματα που γίνονται καθημερινά στον κόσμο και υπολογίζουμε τον αριθμό των καλλιτεχνών, βλέπουμε πως είναι απολύτως τεράστιο».
Τα στολίδια της Αθήνας!Τα 5 πανέμορφα αρχοντικά της Πατησίων που σώζονται ακόμη!!!
«Νομίζω πως αυτό το μουσείο είναι ένα σημείο καμπής. Ηταν ένας στόχος μας να γίνουμε δεκτοί στα θεσμικά όργανα. Είναι πολύ δύσκολο από τη μία γιατί είμαστε αρκετά επαναστατικοί, κάνουμε τέχνη σε χώρους που είναι παράνομοι, κινδυνεύουμε με φυλακή κάνοντας την τέχνη μας στους δρόμους.
Από την άλλη πλευρά, όμως, αν μιλάτε για καλλιτέχνες του δρόμου και γκράφιτι, όλοι θέλουν να είναι σε μουσεία, όλοι θέλουν να πουληθούν στο Christie’s, θέλουν να είναι μέρος του κόσμου της τέχνης».
Η διευθύντρια του μουσείου, Γιάσα Γιάνγκ, δήλωσε ότι τα έργα είναι απλά «μια επέκταση του τι συμβαίνει στους δρόμους», όπως αναφέρει ο Guardian.
«Η τέχνη εδώ δεν είναι τέχνη του δρόμου και είναι σημαντικό να δείξουμε ότι αυτοί οι καλλιτέχνες του δρόμου δουλεύουν επίσης σε καμβά», προσθέτει, απορρίπτοντας, στη συνέχεια, την ιδέα ότι η τέχνη του δρόμου χάνεται μέσα σε ένα μουσείο.
To απόλυτα ρομαντικό εστιατόριο που πήγε ο Νετανιάχου τη σύζυγό του βρίσκεται στο…Μπρούκλιν!
Για την Γιανγκ, το μουσείο έχει σκοπό να βοηθήσει τους ανθρώπους να κατανοήσουν το κίνημα του street art και θα κάνει τους καλλιτέχνες να γίνουν πιο ελκυστικοί στους συλλέκτες.
«Χρειαζόμαστε κάτι για να προστατέψουμε το αρχικό πνεύμα της τέχνης του δρόμου, αλλά χρειαζόμαστε και μνήμη για το τι συμβαίνει στους δρόμους για τις μελλοντικές γενιές. Ετσι θα δούμε στο μέλλον πώς το μουσείο αλλάζει τα πράγματα», λέει ο Blek le Rat.
Πηγή: Guardian