Παρασκευή, 15 Νοεμβρίου, 2024
15.1 C
Athens
HomeTravel NewsUnited και Alaska Airlines: Απογοήτευση και έντονη δυσαρέσκεια με την Bοeing για...

United και Alaska Airlines: Απογοήτευση και έντονη δυσαρέσκεια με την Bοeing για τα κατασκευαστικά προβλήματα

Στις αεροπορικές εταιρείες United και Alaska Airlines, η απογοήτευση με τα κατασκευαστικά προβλήματα της Boeing έχει δημιουργήσει έντονη δυσαρέσκεια.

Οι επικεφαλής της United Airlines και της Alaska Airlines ήρθαν σε αντιπαράθεση με την Boeing για τα προβλήματα κατασκευής που οδήγησαν στην προσάραξη περισσότερων από 140 αεροπλάνων τους, με τον CEO της United να λέει ότι η αεροπορική εταιρεία του θα εξετάσει εναλλακτικές λύσεις για την αγορά μιας μελλοντικής, μεγαλύτερης έκδοσης του Boeing 737 Max.

- Advertisement -

«Είμαι περισσότερο από απογοητευμένος. Είμαι θυμωμένος», είπε ο διευθύνων σύμβουλος της Alaska Airlines, Μπεν Μινιτσούτσι, στο «NBC Nightly News» σε μια συνέντευξη που μεταδόθηκε το βράδυ της Τρίτης. «Η απαίτησή μου από την Boeing είναι να μάθω, τι πρόκειται να κάνουν για να βελτιώσουν τα ποιοτικά τους προγράμματα στο εσωτερικό»

Ο διευθύνων σύμβουλος της United, Scott Kirby, δήλωσε ότι η Boeing χρειάζεται «πραγματική δράση» για να αποκαταστήσει την προηγούμενη φήμη της για την ποιότητα.

Η Boeing είπε ότι οι εργαζόμενοι στο εργοστάσιό της 737 θα σταματήσουν να εργάζονται την Πέμπτη για να πραγματοποιήσουν ειδική συνεδρίαση για να επικεντρωθούν στην ποιότητα.
Η έντονη και ασυνήθιστη κριτική της Boeing από τα στελέχη των αεροπορικών εταιρειών ακολουθεί το ατύχημα στις 5 Ιανουαρίου στο οποίο ένα πάνελ (βύσμα πόρτας) έσκασε ένα αεροσκάφος Boeing 737 Max 9 της Alaska στα16.000 πόδια (4.900 μέτρα) πάνω από το Όρεγκον, αφήνοντας μια ανοιχτή τρύπα στο πλάι του αεροπλάνου.

Οι ρυθμιστικές αρχές των ΗΠΑ καθήλωσαν τα περισσότερα Max 9 την επόμενη μέρα και οι ερευνητές διερευνούν εάν έλειπαν ή έσπασαν τα μπουλόνια που βοηθούν στη συγκράτηση του πίνακα στη θέση του.

Η United, η οποία δεν μπόρεσε να χρησιμοποιήσει τα 79 Max 9 της, αποκάλυψε ότι αναμένει να χάσει χρήματα τους πρώτους τρεις μήνες του τρέχοντος έτους λόγω της γείωσης.

Ο Kirby είπε στο CNBC ότι πιστεύει ότι το Max 9s θα μπορούσε να εκκαθαριστεί για να πετάξει ξανά σύντομα, «αλλά είμαι απογοητευμένος που οι προκλήσεις κατασκευής συνεχίζουν να συμβαίνουν στη Boeing».

Κατά καιρούς τα τελευταία χρόνια, κατασκευαστικά ελαττώματα ανέστειλαν τις παραδόσεις των τζετ Max και ενός μεγαλύτερου αεροπλάνου Boeing, του 787. Πέρυσι, η United παρέλαβε 24 λιγότερα αεροσκάφη Boeing από ό,τι περίμενε.

Η United έχει πάγια παραγγελία για Max 10 jet, μια μεγαλύτερη έκδοση της σειράς Max. Ωστόσο, αυτό το μοντέλο και ένα μικρότερο, το Max 7, είναι χρόνια πίσω από το χρονοδιάγραμμα για την πιστοποίηση από την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας. Η προσγείωση των τζετ Max 9 είναι πιθανό να περιπλέξει περαιτέρω την προσπάθεια της Boeing να εγκρίνει τα νέα μοντέλα.

Ο Kirby είπε ότι το Max 10 είναι τουλάχιστον πέντε χρόνια πίσω από το χρονοδιάγραμμα και θα μπορούσε να προωθηθεί περαιτέρω στο μέλλον.

“Νομίζω ότι αυτό είναι το πρόβλημα – η γείωση Max 9 -για εμάς”, είπε στο CNBC. «Θα φτιάξουμε τουλάχιστον ένα σχέδιο που δεν θα περιλαμβάνει το Max 10».

Οι αεροπορικές εταιρείες σπάνια ακυρώνουν παραγγελίες, αλλά μερικές φορές τις αλλάζουν μεταξύ διαφόρων μοντέλων σε μια παραγγελία. Ο Kirby δεν ήταν συγκεκριμένος σχετικά με τα αεροπλάνα που θα μπορούσε να αποκτήσει η United αντί για το Max 10, αλλά είπε ότι η αεροπορική εταιρεία θα μιλήσει με την Boeing. Σημείωσε ότι υπάρχει μόνο ένας άλλος παγκόσμιος κατασκευαστής τέτοιων μεγάλων αεροπλάνων — ο ευρωπαϊκός ανταγωνιστής της Boeing, η Airbus.
Το να μην έχεις το Max 10 πιθανότατα σημαίνει ότι η United δεν θα αναπτυχθεί τόσο γρήγορα όσο ήλπιζε, πρόσθεσε ο Kirby.

Ο Minicucci είπε ότι η Alaska Airlines, η οποία διαθέτει 59 Max 9, είχε σχεδιάσει να παραγγείλει Max 10, αλλά είπε ότι αυτό θα μπορούσε να αλλάξει.

“Όλα είναι ανοιχτά σε αυτό το σημείο…θα κάνουμε ό,τι είναι καλύτερο για την Αλάσκα μακροπρόθεσμα, όσον αφορά το μείγμα στόλου”, είπε.

Ο Stan Deal, Διευθύνων Σύμβουλος του τμήματος εμπορικών αεροπλάνων της Boeing, ζήτησε συγγνώμη για την προσάραξη του Max 9 και είπε ότι η εταιρεία κάνει αλλαγές.

«Απογοητεύσαμε τους πελάτες των αεροπορικών μας εταιρειών και λυπούμαστε βαθύτατα για τη σημαντική αναστάτωση σε αυτούς, τους υπαλλήλους και τους επιβάτες τους», ανέφερε ο Ντιλ σε μια δήλωση. «Αναλαμβάνουμε δράση για ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για να επαναφέρουμε αυτά τα αεροπλάνα με ασφάλεια και να βελτιώσουμε την ποιότητα και την απόδοση παράδοσης».

Οι εργαζόμενοι στην παραγωγή στο εργοστάσιο 737 της Boeing στο Ρέντον της Ουάσιγκτον, θα περάσουν την Πέμπτη συμμετέχοντας σε «συνεδρίες εργασίας εστιασμένες στην ποιότητα». Οι συνεδρίες θα επιτρέψουν στους εργαζόμενους να «παύσουν, να αξιολογήσουν τι κάνουμε, πώς το κάνουμε και να κάνουν συστάσεις για βελτίωση», είπε ο Ντιλ.

Η εταιρεία υπόσχεται παρόμοιες συνεδρίες σε όλα τα εργοστάσια εμπορικών αεροσκαφών της.

Η FAA έχει εντείνει την εποπτεία της Boeing και διερευνά εάν η εταιρεία και οι προμηθευτές της – κυρίως η Spirit AeroSystems, που κατασκεύασε το βύσμα της πόρτας – ακολουθούν διαδικασίες ποιότητας στην κατασκευή.

Το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών διερευνά το ατύχημα στο αεροσκάφος της Αλάσκας. Οι πιλότοι μπόρεσαν να γυρίσουν και να κάνουν αναγκαστική προσγείωση στο Πόρτλαντ του Όρεγκον και δεν αναφέρθηκαν σοβαροί τραυματισμοί.

Το Max, η σειρά αεροπλάνων με τις περισσότερες πωλήσεις της Boeing, έχει μια ταραγμένη ιστορία, που χρονολογείται από συντριβές το 2018 και το 2019 που σκότωσαν συνολικά 346 ανθρώπους. Αυτές οι συντριβές —στην Ινδονησία και την Αιθιοπία— αφορούσαν Max 8 και αποδίδονταν σε μεγάλο βαθμό σε ένα αυτοματοποιημένο σύστημα ελέγχου πτήσης που η Boeing αργότερα αναθεώρησε.

Όλα τα αεριωθούμενα αεροπλάνα Max παρέμειναν σε όλο τον κόσμο για 20 μήνες μετά τις συντριβές. Οι ερευνητές του Κογκρέσου κατηγόρησαν την Boeing ότι απέτυχε να διορθώσει ελαττώματα στο σχεδιασμό και την FAA για αδύναμη επίβλεψη του κατασκευαστή αεροσκαφών.

Οι μετοχές της United Airlines Holdings Inc. σημείωσαν άνοδο 5% την Τρίτη, την πρώτη ημέρα διαπραγμάτευσης από τότε που η εταιρεία δήλωσε ότι θα έχανε έως και 85 σεντ ανά μετοχή το πρώτο τρίμηνο λόγω της προσγείωσης Max 9, αλλά θα κέρδιζε $9 έως $11 ανά μετοχή για το σύνολο έτος — καλύτερες προοπτικές για το 2024 από ό,τι περίμεναν οι αναλυτές. Οι μετοχές της Alaska Air Group με έδρα το Σιάτλ κέρδισαν 3%. Οι μετοχές της The Boeing Co., που εδρεύει στο Άρλινγκτον της Βιρτζίνια, υποχώρησαν λιγότερο από 2%.

Δείτε επίσης

Τελευταία Άρθρα

Follow us

110,132LikesLike
88,996 FollowersFollow
180,000SubscribersΕγγραφή
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ