Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, σύμφωνα με τα όσα αναφέρει το ypodomes.com, θα ξεκινήσει τον Απρίλιο τα επιβατικά δρομολόγια Αθήνας–Θεσσαλονίκης αποκλειστικά με ηλεκτροκίνητο τρένο.
Αυτό βέβαια δεν είναι κάτι σίγουρο αφού πρέπει πρώτα να ολοκληρωθούν τα έργα ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Λιανοκλάδι – Δομοκός. Σύμφωνα με το πλάνο, αυτά τα έργα θα είναι έτοιμα μέχρι τέλος Μαρτίου και στις δύο κατευθύνσεις, ενώ η πρώτη γραμμή αναμένεται να ολοκληρωθεί λίγες ημέρες νωρίτερα.
Το δρομολόγιο αποκλειστικά με ηλεκτροκίνηση, θα γίνεται προς το παρόν με τις υπάρχουσες ηλεκτράμαξες και η διάρκεια του θα είναι περίπου 4 ώρες. Το “εξπρές” δρομολόγιο της γραμμής Αθήνα-Θεσσαλονίκη δεν θα χρειάζεται πλέον να αλλάζει από ντιζελοκίνηση και ηλεκτροκίνηση και οι ταχύτητες που θα μπορεί να αναπτύσσει θα μπορεί να είναι μέχρι και 200χλμ/ώρα που είναι και το επίσημο ανώτατο όριο στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο.
Η “νέα” γραμμή θα περιλαμβάνει πιθανότατα 3 στάσεις, ενώ εξετάζεται η αναβάθμιση των υπηρεσιών ιδιαίτερα στην Α’ θέση αλλά και η χρήση ενός app από το οποίο ο επιβάτης θα μπορεί να δίνει παραγγελίες προς το κυλικείο και ο υπάλληλος να σερβίρει χωρίς να χρειάζεται να σηκώνεται από τη θέση του.
Αναφορικά με το νέο τρένο αυτό κατά πάσα πιθανότητα θα κάνει την εμφάνιση του αργότερα, όταν θα έχουν ολοκληρωθεί πλήρως τα έργα τηλεδιοίκησης, σηματοδότησης και ETCS σε όλο το μήκος του δικτύου. Αυτό θα επιτρέψει την αύξηση της ταχύτητας και της ασφάλειας σε πολλά περισσότερα σημεία με αποτέλεσμα η διάρκεια του δρομολογίου να πέσει ακόμα περισσότερο στις 3 ώρες και 30 λεπτά.
Αυτή τη στιγμή, τα υπό εκτέλεση έργα στο τμήμα Τιθορέα-Δομοκός, κατασκευαστικά έχουν ολοκληρωθεί (υποδομή, επιδομή, σταθμοί κλπ) και έχουν δοθεί σε κυκλοφορία, και υπολείπονται τα έργα Η/Μ. Στο σύνολο της η αναβαθμισμένη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη θα μπορεί να δέχεται πλέον πολλά περισσότερα επιβατικά και εμπορικά δρομολόγια έχοντας διπλή ηλεκτροκινούμενη γραμμή σε όλο της το μήκος. Αυτό που θα χρειαστεί να γίνει, είναι μία επέμβαση στην υποδομή του τμήματος ΣΚΑ-Οινόη για την αύξηση της ταχύτητας στο συγκεκριμένο τμήμα που θεωρείται ο “αδύναμος κρίκος”. Οι σχετικές μελέτες από την ΕΡΓΟΣΕ είναι ήδη σε εξέλιξη και το έργο αναμένεται να δημοπρατηθεί το 2020, χωρίς όμως να επηρεάσει τα δρομολόγια των τρένων.
Διαβάστε επίσης: