Οι Έλληνες μηχανικοί, μηχανολόγοι και εν γένει όσοι ασχολούνται με θέματα κατασκευής αυτοκινήτων, είναι εξαιρετικοί.
Στην πατρίδα μας, που δεν διαθέτει δική της βιομηχανία οχημάτων, η εξεύρεση εργασίας σε αυτόν τον τομέα καθίσταται αδύνατη, για αυτό όσοι θέλουν να εργαστούν στο χώρο αυτό πηγαίνουν στο εξωτερικό και μάλιστα διαπρέπουν σε πολλά εργοστάσια κατασκευής αυτοκινήτων.
Για κάθε λάτρη των road trips: Ιδού το αυτοκίνητο με… σκηνή στην οροφή!
Ωστόσο, υπάρχουν και άλλοι που μένουν εδώ, ασχολούνται με άλλα αντικείμενα, δημιουργούν πρωτότυπες κατασκευές, ψάχνουν χρηματοδοτήσεις από επενδυτές και δεν χάνουν την ελπίδα τους ότι σε αυτόν τον τόπο κάτι θα αλλάξει, κάποτε.
Ο Ηλίας Σελέκος, βιομηχανικός σχεδιαστής και ιδρυτικό μέλος του Ελληνικού Ινστιτούτου Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων, δημιούργησε το πρωτότυπο, ηλεκτρικό όχημα που βλέπετε, σκοπεύοντας να το βάλει σε παραγωγή αν εκπληρωθούν οι προϋποθέσεις που προανέφερα.
Πρόκειται για ένα υπερ-ελαφρύ ηλεκτρικό όχημα της κατηγορίας L7e Quadricycle, που βρίσκεται σε προβιομηχανικό στάδιο εξέλιξης.
Ας το γνωρίσουμε καλύτερα και ας ελπίσουμε να μπει στην παραγωγή.
Διαστάσεις
Μήκος: 2300 χιλιοστά (2500-2700 χιλιοστά)*
Πλάτος: 1250 χιλιοστά
Ύψος: 1680 χιλιοστά (2700 -2800 χιλιοστά)*
Μεταξόνιο: 1600 χιλιοστά (1750-1800 χιλιοστά)*
Βάρος: Μικτό: 900 κιλά – άδειο – 480 κιλά
Ισχύς: X4 Hub motors 3kw (12Kw total) <6Kw-96V
Ενέργεια: X4-X5 Batteries Li-In 96V-40 Amber με αντίστοιχους φορτιστές 6Α και ανάλογα ΒΜS με 1000 έως 1400 κύκλους ζωής.
Διαχείριση: Ηλεκτρονικό διαφορικό (σημ. γωνία Αckerman) – μνήμη-σύστημα ενημέρωσης βλαβών ΟΒD II ηλεκτρονικά όργανα, ενδεικτικές λυχνίες Χ2 Controlers 96V-150A με λειτουργία Regen και Can Bus.
Ανάρτηση: Ανεξάρτητη σε κάθε τροχό με διπλούς προηγούντες βραχίονες εμπρός με Castor 80 μοίρες και μονοί υστερούντες πίσω, με ελατήριο-αμορτισέρ αερίου-λαδιού έκαστος.
Διεύθυνση: Εμπρός κρεμαγιέρα με 45%:1 ηλεκτρική υποβοήθηση, σπαστή κολόνα και ρυθμιζόμενο καθ’ ύψος τιμόνι.
Τροχοί: Χ4 ζάντες αλουμινίου 14΄΄Χ 5΄΄ με καρέ 100Χ4 – ελαστικά : 155Χ70Χ14 χωρίς αεροθάλαμο.
Ασφάλεια επιβατών: Κλωβός ασφαλείας (Roll-bar) + Airbag (οδηγού), ζώνες ασφαλείας τεσσάρων σημείων.
Τροφοδοσία: Απλή πρίζα μονοφασικού 16Α
Χρόνος ολικής φόρτισης: 6-7 ώρες* (σημ.: σε ταχυφορτιστή 2 ώρες).
Μέγιστη ταχύτητα: έως 45 χλμ./ώρα * (βάση νομοθεσίας κατηγορίας L7) μέγιστη: 80 χλμ./ώρα
Αυτονομία: από 160 έως 200 χλμ.* (ανάλογα με το ‘πακέτο’ μπαταριών).
Θέσεις επιβατών: 1+2 και 1+3 με τον οδηγό μπροστά και στο κέντρο.
Κύκλος στροφής: 6.000 χιλιοστά – Εύρος ανάρτησης: 100 χιλιοστά.
Πέδηση: Χ4 δισκόφρενα 220 χιλιοστών με τετραπίστονες δαγκάνες με ηλεκτρική αντλία κενού – ABS και ηλεκτρικό χειρόφρενο (Button).
Φώτα: Όλα LED με λειτουργία φώτων ημέρας.
Εξοπλισμός: Αir conditioned με σταθερή θερμοκρασία 22C σε όλες τις εκδόσεις (στάνταρ). Επιπλέον συσκευή εντοπισμού θέσης GPS, κίνησης, βέλτιστης διαδρομής κα.
Road Trip στη Γαλλική Ριβιέρα: Είναι μακρύς ο δρόμος… αλλά αξίζει!
Σημείωση 1: * εκδόσεις Van, Cargo, Passenger.
Σημείωση 2: * ενδεχομένως μέχρι και την εξέλιξη του πρωτοτύπου σε πλήρη λειτουργικότητα, να αλλάξουν λίγο ή πολύ επί μέρους τεχνικά και λοιπά στοιχεία.
Πηγή: oneman.gr