Το νέο αεροδρόμιο, το οποίο θα αντικαταστήσει το διεθνές αεροδρόμιο Ατατούρκ, θα έχει αρχικά δυνατότητα υποδοχής 90 εκατομμυρίων επιβατών ετησίως.
Δείτε ακόμα: Χριστούγεννα στο Χάλστατ: Η παραμυθένια χιονισμένη λιμνούπολη της Αυστρίας!
Η κατασκευή του αεροδρομίου έγινε με βήμα ταχύ, αλλά έχει καθυστερήσει να ολοκληρωθεί, έτσι δεν θα λειτουργήσει πλήρως μέχρι το τέλος του έτους, και μέχρι τότε το αεροδρόμιο Ατατούρκ θα παραμείνει εν λειτουργία.
Το έργο αυτό στοχεύει να μεταβάλει την πρώην πρωτεύουσα της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας σε παγκόσμιο σταυροδρόμι ανάμεσα στην Ασία, την Ευρώπη και την Αφρική.
Το νέο αεροδρόμιο θα έχει το μεγαλύτερο ενιαίο κτίριο τερματικού σταθμού στον κόσμο, το οποίο θα έχει τη δυνατότητα να υποδέχεται και θα αποχαιρετά 90 εκατομμύρια επιβάτες το χρόνο, με τον αριθμό αυτόν να εκτοξεύεται στα 200 εκατομμύρια μόλις προστεθούν περισσότεροι τερματικοί σταθμοί. Επίσης, θα εξυπηρετεί 350 διεθνείς προορισμούς και θα φιλοξενεί πάνω από 150 αεροπορικές εταιρείες.
Το κόστος κατασκευής εκτιμάται σε περίπου 12,5 δισεκατομμύρια δολάρια. Κατά την πρώτη φάση επέκτασης, η οποία θα ολοκληρωθεί μέχρι τις αρχές του επόμενου έτους, η συνολική χωρητικότητα θα είναι ήδη περίπου 90 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως. Εάν ο αερολιμένας λειτουργούσε με πλήρη χωρητικότητα, θα ήταν ήδη ο τρίτος μεγαλύτερος στον κόσμο μετά την Ατλάντα και το Πεκίνο.
Μετά την πλήρη ολοκλήρωση ενός δεύτερου τερματικού σταθμού και την επέκταση του πρώτου, το αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης θα μπορεί να χειρίζεται 150 με 200 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως, καθιστώντας το το μεγαλύτερο αεροδρόμιο στον κόσμο. Προς το παρόν, ο αερολιμένας έχει τέσσερις παράλληλους διαδρόμους.
Δείτε ακόμα: Σταβάνγκερ: Μία πόλη που θα σας μαγέψει όλες τις εποχές του χρόνου
Ο έκτασης 1,4 εκατ. τ.μ. τερματικός σταθμός θα διαθέτει 143 «φυσούνες» για την επιβίβαση και αποβίβαση των ταξιδιωτών, 468 γκισέ, 114 σημεία για self check in και 228 σημεία ελέγχου διαβατηρίων.
Ο πύργος ελέγχου με τον εντυπωσιακό σχεδιασμός του κέρδισε το πρώτο βραβείο στην κατηγορία “Μελλοντικά Έργα – Υποδομές” στο Παγκόσμιο Αρχιτεκτονικό Φεστιβάλ του 2016 στο Βερολίνο.
Το νέο αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης αποκαλείται “πράσινο” αεροδρόμιο, χάρη στις δυνατότητες ανακύκλωσης και στην ικανότητα αξιοποίησης των ομβρίων υδάτων. Εντούτοις, ορισμένες περιβαλλοντικές ομάδες υποστηρίζουν ότι η κατασκευή του αεροδρομίου προκάλεσε μαζική αποδάσωση.
Υπήρξε επίσης εκτεταμένη κατασκευή για να συνδεθεί το αεροδρόμιο με την υπόλοιπη πόλη – μέσω μετρό, οδικών και τρένων υψηλής ταχύτητας.