Σάββατο, 21 Δεκεμβρίου, 2024
16.4 C
Athens
HomeEditorialsΤο θέμα της ημέρας από τον Τάσο Δούση: Το ήξερες ότι δικαιούσαι...

Το θέμα της ημέρας από τον Τάσο Δούση: Το ήξερες ότι δικαιούσαι έως και 600€ αποζημίωση αν ματαιωθεί ή έχει καθυστέρηση η πτήση σου;

Συνήθως οι πτήσεις διεκπεραιώνονται σύμφωνα με τον αρχικό προγραμματισμό. Παρολά αυτά όμως μπορεί να προκύψουν συγκεκριμένες συνθήκες που θα προκαλέσουν καθυστερήσεις και ακυρώσεις. Στην περίπτωση όπου μία πτήση έχει καθυστέρηση ή ακυρωθεί (ή παραστεί η ανάγκη άρνησης επιβίβασης), παρέχεται σε όλους τους επιβάτες  η προβλεπόμενη φροντίδα και ανάλογη οικονομική αποζημίωση , όπου αυτό προβλέπεται, σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό (Ε.Κ. 261/2004).

Διαβάστε ακόμα: Μάθε γιατί έρχονται τα πάνω κάτω στην περίοδό σου όταν ταξιδεύεις

- Advertisement -

 

Ακύρωση πτήσης

Σε περίπτωση ακύρωσης μίας πτήσης, οι επιβάτες δικαιούνται:

  1. Βοήθεια από τον πραγματικό αερομεταφορέα σύμφωνα με τις παραγράφους «Δικαίωμα επιστροφής χρημάτων ή μεταφοράς με άλλη πτήση ή με άλλο μεταφορικό μέσο» και «Δικαίωμα Φροντίδας».
  1. Αποζημίωση σύμφωνα με την παράγραφο «Δικαίωμα Αποζημίωσης», ΕΚΤΟΣ αν η πτήση ματαιωθεί:

¬ Τουλάχιστον δύο εβδομάδες πριν από την προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης, ή

¬ Μία έως δύο εβδομάδες πριν από την προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης και προσφέρεται στους επιβάτες μεταφορά με εναλλακτική πτήση, που τους επιτρέπει να φύγουν όχι περισσότερο από δύο ώρες νωρίτερα από την προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης και να φτάσουν στο τελικό τους προορισμό σε λιγότερο από τέσσερις ώρες μετά από την προγραμματισμένη ώρα άφιξης, ή

¬ Λιγότερο από επτά ημέρες πριν από την προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης και προσφέρεται στους επιβάτες μεταφορά με άλλη πτήση, που τους επιτρέπει να φύγουν όχι περισσότερο από μία ώρα νωρίτερα από την προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης και να φτάσουν στο τελικό τους προορισμό λιγότερο από δύο ώρες μετά την προγραμματισμένη ώρα άφιξης.

*Όταν γνωστοποιείται στους επιβάτες η ματαίωση, τους δίνονται εξηγήσεις σχετικά με δυνατή εναλλακτική μεταφορά.

Καθυστέρηση Πτήσης

Όταν μία πτήση θα έχει καθυστέρηση σε σχέση με την προγραμματισμένη ώρα αναχώρησής της:

  1. δύο ώρες ή περισσότερο για όλες τις πτήσεις έως 1500 χιλιομέτρων, ή
  1. τρεις ώρες ή περισσότερο για όλες τις ενδοκοινοτικές πτήσεις άνω των 1500 χιλιομέτρων και για όλες τις άλλες πτήσεις μεταξύ 1500 και 3500 χιλιομέτρων, ή
  1. τέσσερις ώρες ή περισσότερο  για πτήσεις που δεν εμπίπτουν στις παραπάνω περιπτώσεις,

Τότε οι επιβάτες δικαιούται βοήθεια και φροντίδα σύμφωνα με τις παραγράφους «Δικαίωμα επιστροφής χρημάτων ή μεταφοράς με άλλη πτήση ή με άλλο μεταφορικό μέσο» και «Δικαίωμα Φροντίδας». Επίσης, ενδέχεται να έχουν δικαίωμα αποζημίωσης εφόσον η πτήση καθυστερεί περισσότερο από 5 ώρες σε σχέση με τον αρχική προγραμματισμένη ώρα αναχώρησής της.

Στις περιπτώσεις καθυστέρησης και ακύρωσης πτήσης (όταν εξασφαλίζεται εναλλακτική πτήση), οι επιβάτες δικαιούνται διανυκτέρευση σε ξενοδοχείο και μεταφορά από και προς το ξενοδοχείο, όταν η αναμενόμενη ώρα αναχώρησης της νέας πτήσης είναι τουλάχιστον μία ημέρα μετά από την αρχικά προγραμματισμένη πτήση.

Δικαίωμα αποζημίωσης

Οι αεροπορικές εταιρείες ΔΕΝ υποχρεούνται να καταβάλλουν χρηματική αποζημίωση εφόσον είναι σε θέση να αποδείξουν ότι η καθυστέρηση ή η ματαίωση μίας πτήσης οφείλεται σε έκτακτες περιστάσεις οι οποίες δεν θα μπορούσαν να αποφευχθούν ακόμα και αν είχαν ληφθεί όλα τα εύλογα μέτρα. Τέτοιες περιστάσεις ειδικότερα προκύπτουν σε περιπτώσεις πολιτικής αστάθειας, καιρικών συνθηκών (που δεν επιτρέπουν την πραγματοποίηση της συγκεκριμένης πτήσης), κινδύνων για την ασφάλεια των επιβατών, απροσδόκητων ελλείψεων στην ασφάλεια της πτήσης και απεργιών.

Από την άλλη όταν προβλέπεται χρηματική αποζημίωση, οι επιβάτες λαμβάνουν αποζημίωση ύψους:

250 ευρώ για όλες τις πτήσεις έως και 1500 χιλιομέτρω

400 ευρώ για όλες τις πτήσεις μεταξύ 1500 και 3500 χιλιομέτρων

και 600 ευρώ για όλες τις πτήσεις που δεν εμπίπτουν στα παραπάνω

*Οι αποζημιώσεις καταβάλλονται είτε με μετρητά ή με ηλεκτρονικό τραπεζικό έμβασμα ή με τραπεζική εντολή ή με επιταγή.

Να γνωρίζετε ότι:

Η αποζημίωση μπορεί να μειωθεί κατά 50%, σε περίπτωση που προσφέρεται στους επιβάτες μεταφορά στο τελικό τους προορισμό με άλλη πτήση, η ώρα άφιξης της οποίας δεν υπερβαίνει την προγραμματισμένη ώρα άφιξης της πτήσης για την οποία είχε αρχικά κρατηθεί θέση κατά:

1.Δύο ώρες για όλες τις πτήσεις έως 1500 χιλιομέτρων, ή

2.Τρεις ώρες για όλες τις ενδοκοινοτικές πτήσεις άνω των 1500 χιλιομέτρων και για όλες τις άλλες πτήσεις μεταξύ 1500 και 3500 χιλιομέτρων ή

3.Τέσσερις ώρες για όλες τις πτήσεις που δεν εμπίπτουν στα παραπάνω.

Διαβάστε ακόμα: Τάσος Δούσης – Το savoir vivre σε 9 κορυφαίους προορισμούς

 

Τελευταία Άρθρα

Follow us

110,069LikesLike
88,714 FollowersFollow
182,000SubscribersΕγγραφή
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ