Εδώ και κάποιους μήνες είχε γίνει γνωστό ότι ο κρατικός ιταλικός αερομεταφορέας θα κλείσει με την διαπραγμάτευση της ιταλικής κυβέρνησης με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για το μέλλον του ιταλικού αερομεταφορέα να βρίσκεται τότε (Απρίλιος του 2021) σε καθοριστική φάση.
Η συμφωνία τελικά επετεύχθη ανάμεσα στην ιταλική κυβέρνηση και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και βάσει αυτής ο ιταλικός δημόσιος αερομεταφορέας Alitalia θα σταματήσει να υφίσταται, και από τις 15 Οκτωβρίου θα «απογειωθεί» η νέα κρατική αεροπορική εταιρεία Ita.
«Η νέα εταιρεία θα είναι ανταγωνιστική στην ιταλική αλλά και στη διεθνή αγορά και θα αλληλοσυμπληρώνεται με το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας», δήλωσε ο Ιταλός υπουργός Υποδομών Ενρίκο Τζιοβανίνι.
Η Ita θα ξεκινήσει να λειτουργεί με στόλο 52 αεροσκαφών, ο οποίος το 2022 θα αγγίξει τα 78 αεροσκάφη και το 2025 τα 105. Σε ό,τι αφορά τους εργαζόμενους, υπογραμμίζεται ότι «φέτος μπορεί να γίνουν 2.800 προσλήψεις και το 2022 άλλες 5.750». Αναμένεται να ενεργοποιηθούν άμεσα από το ιταλικό υπουργείο Οικονομικών οι διαδικασίες για την αύξηση κεφαλαίου.
Η πρώτη αντίδραση των ιταλικών συνδικαλιστικών οργανώσεων, όμως, είναι αρνητική. «Ο νέος στόλος ξεκινά μόνον με 52 αεροσκάφη και χωρίς προοπτικές για τις πιο μακρινές συνδέσεις και είναι επίσης απαράδεκτο, το γεγονός ότι σε σύνολο 10.500 εργαζομένων, την πρώτη χρονιά θα προσληφθούν το πολύ 2.950» γράφουν σε ανακοίνωσή τους τα τρία μεγάλα συνδικάτα της χώρας, Cgil, Cisl και Uil.
«Οι προοπτικές της νέας εταιρείας δεν είναι σίγουρα εντυπωσιακές. Όπως ζητήθηκε από την Ευρώπη, δεν πρόκειται για απλή μετεξέλιξη της Alitalia», υπογράμμισε πριν από λίγο το ιταλικό τηλεοπτικό δίκτυο «La 7».
Διαβάστε επίσης στο travelstyle.gr