Τίτλοι τέλους φαίνεται να πέφτουν για τα τουριστικά λεωφορεία στις σύγχρονες πρωτεύουσες… Ποιος είναι ο λόγος;
Παρότι οι νέες τεχνολογίες θα μπορούσαν να εξελίξουν τα παραδοσιακά τουριστικά λεωφορεία για περιηγήσεις στις πόλεις, με ιστορία άνω των 100 χρόνων στην παγκόσμια τουριστική βιομηχανία, φαίνεται ότι οι σύγχρονες πρωτεύουσες στην προσπάθειά τους να μειώσουν τις επιπτώσεις του υπερ-τουρισμού, τείνουν προς την κατάργησή τους από τους κεντρικούς δρόμους.
Οι πόλεις του κόσμου που απειλούνται από υπερ-τουρισμό, φαίνεται πως είναι αποφασισμένες να πάρουν δραστικά μέτρα!
Έπειτα από απόφαση του δήμου της Ρώμης, τα τουριστικά λεωφορεία εξοστρακίστηκαν από το κέντρο της πόλης από την 1η Ιανουαρίου του 2019, τα οποία μετέφεραν εκατοντάδες τουρίστες σε αυτήν κάθε ημέρα. Επίσης, ο δήμος του Παρισιού ανακοίνωσε ότι τα τουριστικά λεωφορεία δεν είναι πια δεκτά στο κέντρο της πόλης, καθώς επεξεργάζεται τρόπους να τα απομακρύνει γιατί προκαλούν «γενική αναρχία» όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο αντιδήμαρχος σε δηλώσεις του.
Ακόμη, το Όσλο απαγόρευσε την είσοδο τουριστικών λεωφορείων στην πόλη, βάσει ζωνών, και επαφίεται στους ξεναγούς η περιήγηση των τουριστών στα αξιοθέατα τα οποία πλέον δε θα μπορούν να τα θαυμάσουν μέσα από το λεωφορείο, αλλά και το Λονδίνο αναμένεται να απαγορευθεί η στάθμευση των ανοικτών τουριστικών λεωφορείων μέσα στην πόλη λόγω «τοξικών εκπομπών».
Ωστόσο, όπως επισημαίνεται σε άρθρο του Alex Bainbridge, επικεφαλή της ενημερωτικής ιστοσελίδας DestinationCTO που εστιάζει στην τεχνολογία στα ταξίδια, οι νέες τεχνολογίες θα μπορούσαν να «διατηρήσουν» στις πόλεις τα τουριστικά λεωφορεία με τρόπους που θα διασφαλίζουν τα ακόλουθα:
- Εμπειρία επιβάτη: Μπορεί να προσφερθεί βελτιωμένη εμπειρία επιβατών σε μικρότερα οχήματα χωρίς οδηγό
- Οικονομικό επίπεδο: Τα αυτόνομα οχήματα θα είναι πραγματικότητα σε 5-7 χρόνια, επομένως οι σχετικές επιχειρήσεις θα πρέπει να προσαμοσθούν στα νέα δεδομένα.
- Αειφορία: Μικρότερα ηλεκτρικά οχήματα
- Υπερτουρισμός: Επιτυγχάνεται με το διασκορπισμό των οχημάτων
- Προσωποποιημένες υπηρεσίες: Η δυνατότητα να προσφέρονται ψηφιακά προσωποποιημένα προϊόντα κλίμακας
- Η εξέλιξη της καταναλωτικής συμπεριφοράς: Οι προτιμήσεις των πελατών αλλάζουν και οδηγούνται στις εμπειρίες
- Αγορά: Η αλλαγή του τοπίου στον ανταγωνισμό που δημιουργούν άλλοι πάροχοι μεταφορών
Δείτε επίσης στο travelstyle.gr: