Μέχρι σήμερα, η αεροπορική αγορά, δεν έχει καταφέρει να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά το φαινόμενο των υπεράριθμων κρατήσεων. Έτσι, οι ευρωπαϊκοί κανονισμοί που αναθεωρούνται ανά καιρούς, έρχονται να αντιμετωπίσουν τις συνέπειες αυτής της πρακτικής, η οποία, αν και έχει περιοριστεί, δεν έχει εξαλειφθεί.
- Advertisement -
Σε περίπτωση που ο αερομεταφορέας αρνηθεί επιβίβαση, ο επιβάτης δικαιούται:
- Να επιλέξει την αμέσως επόμενη διαθέσιμη πτήση για τα ταξιδέψει προς τον τελικό του προορισμό. Αν αυτή πραγματοποιείται από άλλο αεροδρόμιο, ο αερομεταφορέας υποχρεούται να εξασφαλίσει τη μετακίνηση του επιβάτη στο εν λόγω αεροδρόμιο.
- Αποζημίωση ύψους 150€ για πτήσεις μέχρι 3.500 χμ. και 300€ για μεγαλύτερες. Η αποζημίωση μειώνεται στο 50% αν ο επιβάτης προωθηθεί στον τελικό του προορισμό με καθυστέρηση έως δύ ωρών (για την πρώτη περίπτωση) και έως τεσσάρων ωρών για ταξίδια άνω των 3.500 χμ. Η αποζημίωση δεν μπορεί να ξεπερνά την αρχική τιμή του εισιτηρίου.
- Γεύματα και ροφήματα κατά τον χρόνο αναμονής.
- Κατάλυμα, το οποίο εξασφαλίζει ο αερομεταφορέας, αν απαιτείται διανυκτέρευση.
Νέο σκάνδαλο στη United. Αυτή τη φορά, κατέβασαν ζευγάρι από αεροπλάνο!
Σε κάθε περίπτωση, όλοι οι επιβάτες στους οποίους προβάλλεται άρνηση επιβίβασης θα πρέπει να λαμβάνουν σχετικό έντυπο από τον αερομεταφορέα, στο οποίο θα περιγράφονται οι κανόνες αποζημίωσης.
Αλεξάνδρα Κασσίμη
Πηγή: Ένθετο «Ταξίδια», Εφημερίδα «Καθημερινή»