Άνοιξαν οι αιτήσεις για αποζημιώσεις των πελατών της Thomas Cook! Οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει, επίσης, να δώσουν μεγάλη προσοχή στις απάτες!
Συγκεκριμένα, η βρετανική Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (CAA) ενεργοποίησε σήμερα, Δευτέρα 7 Οκτωβρίου, τη συμπλήρωση του ηλεκτρονικού εντύπου αίτησης επιστροφής χρημάτων για τους πελάτες που επλήγησαν από την πτώχευση του Thomas Cook.
Το έντυπο συμπληρώνεται αποκλειστικά στον ιστότοπο Thomas Cook του CAA του Ηνωμένου Βασιλείου.
Οι επιστροφές χρημάτων αφορούν περισσότερες από 360.000 κρατήσεις για διακοπές με τον Thomas Cook, που έχουν ασφάλιση ATOL, καλύπτοντας ταξίδια 800.000 ατόμων.
Οι πελάτες που προστατεύονται από την ATOL και βρίσκονταν στο εξωτερικό μετά την πτώχευση μπορούν επίσης να διεκδικήσουν το κόστος αντικατάστασης τμημάτων του ταξιδιού ή για καθυστερήσεις πτήσεων.
Όπως αναφέρει η CAA, στόχος είναι η πληρωμή να γίνει εντός 60 ημερών από την παραλαβή της αίτησης, εφόσον, βεβαίως, η αίτηση διαπιστωθεί ότι είναι έγκυρη.
Όπως και το πρόγραμμα επαναπατρσμού, έτσι και οι αποζημιώσεις ATOL θα είναι το μεγαλύτερο ανάλογο πρόγραμμα που έχει ποτέ κληθεί να υλοποιησει η CAA.
Οι απάτες αγνώστων με την υπόσχεση επιστροφής χρημάτων
Νέα απόπειρα εξαπάτησης πελατών της Thomas Cook, με την υπόσχεση επιστροφής χρημάτων, εντόπισε η Ένωση Καταναλωτών του Ηνωμένου Βασιλείου Which?, η οποία έχει αναρτήσει και σχετική προειδοποίηση για απάτες στην ιστοσελίδα της. Πρόσφατα έγινε γνωστή και απάτη με email που υπόσχονται επιστροφή χρημάτων για την Thomas Cook.
Πρόκειται για την ιστοσελίδα ThomasCookrefunds.com, που χρησιμοποιεί το λογότυπο του Thomas Cook και η οποία καλεί τους πελάτες να δώσουν προσωπικά στοιχεία για να τους βοηθήσει, όπως υπόσχεται, να λάβουν πίσω τα χρήματα, που έδωσαν.
Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (CAA), που είναι ο επίσημος φορέας για όλη αυτή διαδικασία επιστροφής χρημάτων από την πτώχευση του Thomas Cook, προειδοποίησε ότι ο ιστότοπος αυτός είναι ψεύτικος, ενώ η Which? ζήτησε από την εταιρεία που φιλοξενεί αυτήν την ιστοσελίδα να την καταργήσει.
Η CAA αναμένεται να ξεκινήσει επισήμως τη διαδικασία επιστροφής χρημάτων από τη Δευτέρα 7 Οκτωβρίου, γι αυτό και η Which? ενημερώνει τους πελάτες να αγνοούν κάθε άλλο δήθεν εναλλακτικό τρόπο, μεσω τηλεφωνικών κλήσεων, μηνυμάτων ή ψεύτικων ιστοσελίδων.
Λίγο μετά τη διακοπή της λειτουργίας του Thomas Cook, η Which? είχε προειδοποιήσει ότι απατεώνες, που εμφανίζονταν ότι τηλεφωνούν από ξενοδοχεία, ζητούσαν στοιχεία της τράπεζας ή της πιστωτικής κάρτας των πελατών του Thomas Cook για να τους επιστρέψουν δήθεν τα χρήματα, που είχαν καταβάλει.
Ο υπεύθυνος του ταξιδιωτικού τομέα της Which? Rory Boland χαρακτήρισε τους απατεώνες ως καραχαρίες, που εμφανίζονται μετά από οικονομικές καταστροφές, τονίζοντας ότι μερικοί από αυτούς φαίνονται πολύ πειστικοί στις υποσχέσεις τους για επιστροφή χρημάτων.
***Οι πελάτες του Thomas Cook, τόνισε, πρέπει να γνωρίζουν ότι από τη Δευτέρα 7 Οκτωβρίου, η CAA, οι τράπεζες και οι πάροχοι πιστωτικών καρτών ξεκινούν τη διαδικασία επιστροφής χρημάτων και οι πελάτες πρέπει να επικοινωνούν μόνο με αυτούς.
Δείτε επίσης στο travelstyle.gr: