Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024
15 C
Athens
HomeΚόσμοςΤα πιο επικίνδυνα λιμάνια του κόσμου. Εκεί όπου κανείς καπετάνιος δεν θέλει...

Τα πιο επικίνδυνα λιμάνια του κόσμου. Εκεί όπου κανείς καπετάνιος δεν θέλει να οδηγήσει το πλοίο του

Τα λιμάνια της Ιαπωνίας, της Κίνας και των ΗΠΑ είναι τα πιο ευάλωτα στον κίνδυνο φυσικών καταστροφών εξαιτίας της τοποθεσίας τους και της αυξανόμενης κίνησης φορτίων που παρουσιάζουν, υποστηρίζει έκθεση της εταιρείας διαχείρισης κινδύνων RMS.

Το τερμάτισαν! Πολυτελές κρουαζιερόπλοιο έχει μέχρι και πίστα καρτ Ferrari!!!

- Advertisement -

To ιαπωνικό λιμάνι της Ναγκόγια βρίσκεται στην κορυφή της λίστας των πιο “επικίνδυνων” λιμανιών, καθώς “απειλεί” τις ασφαλιστικές εταιρείες με δυνητικές ζημίες 2,3 δισ. δολαρίων εξαιτίας της πιθανότητας για ισχυρούς σεισμούς και καταιγίδες. Ακολουθεί το λιμάνι του Γκουανγκζού στην Κϊνα, “επίκεντρο” δυνητικών ζημιών ύψους 2 δισ. δολαρίων λόγω καταιγίδων αλλά και τους κινδύνους που απορρέουν από τη διακίνηση πετρελαϊκών προϊόντων και αυτοκινήτων. Σύμφωνα με την RMS, η χρήση εικόνων από δορυφόρο και η ανάλυση των διαφορετικών τύπων φορτίου και μεθόδων αποθήκευσης συμβάλλει στην καλύτερη αξιολόγηση του ρίσκου.

“Οι αναχρονιστικές τεχνικές (αξιολόγησης κινδύνου) και τα ελλιπή στοιχεία θολώνουν την εικόνα για πολλές τοποθεσίες υψηλού ρίσκου”, σημειώνει το στέλεχος της RMS  Chris Folkman. “Η ασφαλιστική βιομηχανία πρέπει να σταματήσει να στηρίζεται σε…μαντείες για να αξιολογήσει τον κίνδνο καταστροφών και την συσσώρευση κινδύνων στα λιμάνια”.

Η έκθεση δημοσιεύθηκε με την αφορμή της συμπλήρωσης ενός έτους από τις εκρήξεις στο λιμάνι του Τιαντζίν στην Κίνα, μια “ανθρώπινης προελεύσεως” καταστροφή που προκάλεσε το θάνατο άνω των 170 ατόμων και πυροδότησε αιτήσεις για αποζημιώσεις ύψους άνω των 3 δισ. δολαρίων για καταστροφή περιουσίας και διαταραχή των εφοδιαστικών αλυσίδων.

Η ανάλυση της RMS που λαμβάνει υπόψη μεταξύ άλλων το χρονικό διάστημα που τα φορτία παραμένουν στα λιμάνια, καταλήγει στο ότι η αυξημένη χρήση τυποποιημένων σταθμών εμπορευματοκιβωτίων ( standardized shipping containers) αυξάνει τον αριθμό των αγαθών που υπόκεινται σε κίνδυνο καταστροφής. Τόσο τα πλοία όσο και τα λιμάνια αυξάνονται σε μέγεθος για να έχουν μεγαλύτερη χωρητικότητα σε εμπορευματοκιβώτια (κοντέινερ)

Τα αμερικανικά λιμάνια στον Κόλπο του Μεξικού (που ως γνωστόν πλήττεται συχνά από τυφώνες) καταλαμβάνουν έξι από τις 10 κορυφαίες θέσεις στην λίστα των λιμανιών υψηλού κινδύνου. Προηγούνται η Νέα Ορλεάνη  (που υπέστη ισχυρό πλήγμα από το πέρασμα του τυφώνα Κατρίνα το 2005) και το λιμάνι Πλακμίν στην Λουιζιάνα και ακολουθούν η Πασκαγκούλα (στην πολιτεία του Μισισιπή), το Μπομόν του Τέξας, το Μπατόν Ρουζ επίσης στην Λουζιάνα και το Χιούστον.

Ελληνικό πλοίο βούλιαξε σε λιμάνι της Ισπανίας!

Ο πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Νέας Ορλεάνης Gary LaGrange υπογράμμισε ότι το λιμάνι επανήλθε σε κανονική λειτουργία 12 ημέρες μετά το πέρασμα του “Κατρίνα” και έχει ωφεληθει΄από το σύστημα μείωσης του ρίσκου  που υιοθέτησε μετά τον τυφώνα. “Η Νέα Ορλεάνη επέδειξε αξιοσημείωτη ανθεκτικότητα 11 χρόνια πριν και τώρα είναι πιο προετοιμασμένη από ποτέ στην ιστορία της”, κατέληξε ο κ. LaGrange.

 

Τελευταία Άρθρα

Follow us

110,126LikesLike
88,938 FollowersFollow
180,000SubscribersΕγγραφή
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ