Παρασκευή, 6 Σεπτεμβρίου, 2024
33 C
Athens
ΑρχικήTravel NewsΣύμφωνα με μελέτη το να πετάς με αεροπλάνο είναι πιο ασφαλές από...

Σύμφωνα με μελέτη το να πετάς με αεροπλάνο είναι πιο ασφαλές από ποτέ

Μια μελέτη διαπίστωσε ότι οι πτήσεις τώρα είναι πιο ασφαλείς από ποτέ.

Υπάρχει μία στα 13,7 εκατομμύρια πιθανότητα ένας επιβάτης οπουδήποτε στον κόσμο να πεθάνει σε ένα αεροσκάφος, σύμφωνα με μελέτη.

- Advertisement -

Ερευνητές από το Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Μασαχουσέτης (MIT) στις ΗΠΑ ανέλυσαν παγκόσμια δεδομένα επιβατών και θανάτων μεταξύ 2018 και 2022 και διαπίστωσαν ότι οι θάνατοι σε αεροπλάνα μειώθηκαν κατά μέσο όρο 7% από έτος σε έτος.

Αυτά τα αποτελέσματα ακολουθούν ένα μοτίβο «συνεχούς βελτίωσης» που ξεκίνησε το 1968, όταν το ποσοστό θνησιμότητας μειώθηκε κατά μέσο όρο 7,5% ετησίως, ακόμη και όταν περισσότερες πτήσεις απογειώθηκαν και προσγειώθηκαν.

Η μελέτη έγινε μετά τα γεγονότα με την αμερικανική εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών Boeing η οποία αντιμετωπίζει μια σειρά τεχνικών ζητημάτων που την ανάγκασαν να καθηλώσει τις δοκιμαστικές πτήσεις του μοντέλου 777-9. Η Ομοσπονδιακή Αρχή Αεροπορίας (FAA) έχει ξεκινήσει επίσης επιθεωρήσεις στο 787 Dreamliner λόγω ελαττωματικών κινήσεων των καθισμάτων του πιλότου.

Το ποσοστό θνησιμότητας είναι 36% υψηλότερο σε ορισμένες χώρες

Το ποσοστό περιστατικών εξαρτάται από τις χώρες από και προς τις οποίες πετούν οι άνθρωποι, με τους ερευνητές να χωρίζουν τις χώρες σε τρία επίπεδα χαμηλού, μεσαίου και υψηλού κινδύνου με βάση το ιστορικό ασφάλειας εναέριας κυκλοφορίας.

Ο χαμηλότερος κίνδυνος είναι η ομάδα Tier 1 που περιλαμβάνει την Ευρωπαϊκή Ένωση, την Αυστραλία, τον Καναδά, την Κίνα, την Ιαπωνία, το Μαυροβούνιο, τη Νέα Ζηλανδία, τη Νορβηγία, την Ελβετία, το Ηνωμένο Βασίλειο και τις Ηνωμένες Πολιτείες.

Μερικά παραδείγματα χωρών στην ομάδα Tier 2 περιλαμβάνουν Μπαχρέιν, Βοσνία, Βραζιλία, Μπρουνέι, Χιλή, Χονγκ Κονγκ, Ινδία, Ιορδανία, Κουβέιτ, Μαλαισία, Μεξικό, Φιλιππίνες, Κατάρ, Σιγκαπούρη, Νότια Αφρική, Νότια Κορέα, Ταϊβάν, Ταϊλάνδη, Τουρκία και Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.

«Ένας επιβάτης θα μπορούσε κατά μέσο όρο να επιλέξει μια τυχαία πτήση κάθε μέρα για 220.000 χρόνια (!) πριν υποκύψει σε ένα θανατηφόρο δυστύχημα».

Η ασφάλεια αεροπορικών εταιρειών, εξακολουθεί να βελτιώνεται;

Οι υπόλοιπες χώρες του κόσμου βρίσκονται στο Tier 3 ή στην ομάδα υψηλού κινδύνου.

Για τα δύο πρώτα επίπεδα, ο κίνδυνος θανάτου μειώνεται σε ένα ανά 80 εκατομμύρια επιβάτες, σύμφωνα με τη μελέτη. Αυτές οι χώρες αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το ήμισυ των 8 δισεκατομμυρίων ανθρώπων του κόσμου.

«Με αυτόν τον ρυθμό, ένας επιβάτης θα μπορούσε κατά μέσο όρο να επιλέξει μια πτήση τυχαία κάθε μέρα για 220.000 χρόνια πριν υποκύψει σε ένα θανατηφόρο δυστύχημα», συνεχίζει η έκθεση.

Ο κίνδυνος θανάτου είναι περίπου 36 τοις εκατό υψηλότερος για τις χώρες της βαθμίδας 3, σύμφωνα με τη μελέτη, αλλά οι θάνατοι εξακολουθούν να μειώνονται.
«Ενώ [αυτά τα έθνη] συνεχίζουν να βελτιώνονται με την πάροδο του χρόνου, ο κίνδυνος θανάτου των επιβατών τους παραμένει πολλές φορές υψηλότερος από τον κίνδυνο αλλού», λέει η μελέτη.

Η μελέτη επίσης δεν περιλάμβανε κανένα ατύχημα που ήταν άμεσες επιθέσεις σε επιβάτες, όπως μια βομβιστική επίθεση αυτοκτονίας στο αεροδρόμιο της Καμπούλ το 2021 που σκότωσε 170 Αφγανούς και 13 στρατιώτες των ΗΠΑ.

Πάνω από 4.000 θάνατοι από τη μόλυνση από COVID σε αεροπλάνο

Η μελέτη αναφέρθηκε επίσης στην πανδημία του COVID-19, την οποία όρισε ως την περίοδο από τον Μάρτιο του 2020 έως τον Δεκέμβριο του 2022. Ενώ υπήρχαν λιγότεροι επιβάτες αεροπορικών εταιρειών κατά τη διάρκεια της πανδημίας, όσοι ταξίδεψαν αντιμετώπισαν μια «νέα πηγή κινδύνου» στον να εκτεθούν στον ιό σε πτήση.

Οι αεροπορικές εταιρείες εκείνη την εποχή είπαν στους επιβάτες ότι η μετάδοση του COVID-19 ήταν «αδύνατη», λένε οι ερευνητές στη μελέτη τους, παρόλο που η γενική ιατρική κοινότητα των ΗΠΑ υπολόγισε ότι το 96% των πτήσεων κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου είχαν τουλάχιστον έναν θετικό επιβάτη.

Παρά αυτόν τον νέο κίνδυνο, οι ερευνητές λένε ότι «δεν υπάρχουν στοιχεία που να αποδεικνύουν ότι όσοι πέταξαν διέτρεχαν μεγαλύτερο κίνδυνο θανάτου από αεροπορικά δυστυχήματα ή επιθέσεις από ό,τι θα αναμενόταν αν η πανδημία δεν είχε συμβεί ποτέ».

«Εκτός από τη μετάδοση του COVID-19 στο αεροσκάφος, η ασφάλεια των επιβατών βελτιώθηκε απότομα», ανέφερε η μελέτη.
Συνολικά, η έκθεση εκτιμά ότι περίπου 4.760 άνθρωποι πέθαναν από μόλυνση από COVID-19 σε πτήση από τον Μάρτιο του 2020 έως τον Δεκέμβριο του 2022.

Οι ερευνητές του MIT παραδέχονται ότι είναι δύσκολο να γνωρίζουμε τον ακριβή αριθμό των θανάτων, καθώς οι επιβάτες που μολύνθηκαν μετά από μια πτήση θα μπορούσαν να τη μεταδώσουν σε άλλους που μπορεί να είχαν πεθάνει.

«Αυτές οι εκτιμήσεις για τους θανάτους από τον COVID-19 είναι αναγκαστικά ανακριβείς», λέει η μελέτη. “Και ενώ χρησιμοποιούν εκτιμήσεις παραμέτρων χαμηλότερης ποιότητας, θα μπορούσαν κάλλιστα να είναι πολύ υψηλές”.

Τα δεδομένα τους επίσης δεν υπολογίζουν επιβάτες κάτω των 18 ετών και δεν διαφοροποιούν την ηλικία επιβατών άνω των 65 ετών, κάτι που σύμφωνα με τους ερευνητές είναι σημαντικό επειδή η θνησιμότητα αυξάνεται κατακόρυφα για τους ηλικιωμένους.

Δείτε επίσης

Τελευταία Άρθρα

Follow us

110,246LikesΚάντε Like
89,437 FollowersΑκολουθήστε
176,000SubscribersΕγγραφή
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ