Η Ryanair προσθέτει στο θερινό της πρόγραμμα νέες συνδέσεις από και προς τη χώρα μας για τη θερινή περίοδο του 2024.
Ειδικότερα, η low cost Ιρλανδική αεροπορική εταιρία πρόσθεσε τα εξής νέα δρομολόγια:
- Δυο δρομολόγια Θεσσαλονίκη – Ελσίνκι – από 2 Απριλίου 2024, 2 φορές την εβδομάδα με με αεροσκάφος 738 και 3 φορές την εβδομάδα από 4 Ιουλίου έως 29 Αυγούστου
- Θεσσαλονίκη – Σαράγιεβο – από 3 Ιουλίου έως 28 Αυγούστου 2024, 2 φορές την εβδομάδα με 738
- Μιλάνο – Σκιάθος – από 1η Απριλίου 2024, 2 φορές την εβδομάδα με 738
- Στοκχόλμη – Ρόδος – από 1η Ιουνίου έως 28 Σεπτεμβρίου 2024, 2 φορές την εβδομάδα με 738
- Weeze – Κως – από 5 Ιουνίου 2024, 1 φορά την εβδομάδα, με 738).
H Ryanair θέλει να αγοράσει οποιεσδήποτε παραγγελίες Boeing 737 MAX που μπορεί να ακυρωθούν από αεροπορικές εταιρείες των ΗΠΑ
Η Ryanair θέλει οποιεσδήποτε παραγγελίες Boeing 737 MAX που ενδέχεται να ακυρωθούν από τις αεροπορικές εταιρείες των ΗΠΑ.
Ο ιρλανδικός αερομεταφορέας χαμηλού κόστους σημείωσε βελτίωση στην ποιότητα μετά τον έλεγχο των πρόσφατων παραδόσεων από την Boeing.
- Η Ryanair είναι σίγουρη για το Boeing 737 MAX παρά τις πρόσφατες ανησυχίες για την ασφάλεια και είναι πρόθυμη να αγοράσει ακυρωμένες παραγγελίες MAX 10 από άλλες αεροπορικές εταιρείες.
- Η αεροπορική εταιρεία έχει επί του παρόντος παραγγελίες για 150 MAX 10 και είναι ανοιχτή σε προηγούμενες παραδόσεις εάν οι άλλοι αερομεταφορείς κάνουν πίσω.
- Η Ryanair έχει σημειώσει βελτιώσεις στις προσπάθειες ποιοτικού ελέγχου της Boeing και δεν αναμένει ότι η πρόσφατη καθήλωση των αεροσκαφών να επηρεάσουν τον στόλο MAX 8 ή την πιστοποίηση MAX 10.
Τα πρόσφατα γεγονότα είδαν για άλλη μια φορά τα Boeing 737 MAX επόμενης γενιάς twinjet στενής ατράκτου να ελέγχονται περισσότερο. Ωστόσο, ενώ ο τύπος αποδεικνύεται διχαστικός σε ορισμένους αερομεταφορείς λόγω ανησυχιών για την ασφάλεια, ο ιρλανδικός κολοσσός χαμηλού κόστους Ryanair παραμένει σίγουρος για το αεροσκάφος και προσφέρθηκε ακόμη και να λάβει τυχόν ακυρωμένες παραγγελίες από άλλες αεροπορικές εταιρείες.
Αφού παρέμεινε ακινητοποιημένο για περίπου 20 μήνες μετά από δυο παρόμοια θανατηφόρα ατυχήματα, το Boeing 737 MAX επανήλθε σε υπηρεσία στα τέλη του 2020 και πέρασε τα επόμενα τρία περίπου χρόνια και έγινε ευρεία παρουσία στους ουρανούς. Ωστόσο, νωρίτερα αυτόν τον μήνα, ένα περιστατικό στο οποίο η πόρτα ενός MAX 9 της Alaska Airlines έσκασε εν πτήσει, έκανε τον τύπο, για άλλη μια φορά, να γίνει το επίκεντρο τοy ελέγχου ασφαλείας.
Αυτό έχει εγείρει ευρύτερες ανησυχίες σχετικά με την ασφάλεια όχι μόνο του μοντέλου MAX 9 μεμονωμένα, αλλά, μάλλον, της ασφάλειας της των αεροσκαφών της Boeing συνολικά. Αυτό μπορεί να έχει σημαντικές επιπτώσεις για τα μοντέλα MAX 7 και MAX 10, τα οποία δεν έχουν ακόμη τεθεί σε λειτουργία. Για παράδειγμα, ο Διευθύνων Σύμβουλος της United Airlines, Scott Kirby, δήλωσε πρόσφατα ότι ο αερομεταφορέας του ” θα φτιάξει τουλάχιστον ένα σχέδιο που δεν θα περιλαμβάνει το MAX 10. “
Ωστόσο, μιλώντας καθώς η ιρλανδική αεροπορική εταιρεία προϋπολογισμού ανέφερε τα οικονομικά της αποτελέσματα τρίτου τριμήνου, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ryanair Group Michael O’Leary επέκρινε τα σχόλια του Scott Kirby ως μη χρήσιμα. Σύμφωνα με τους Financial Times , δήλωσε ότι:
“Εάν η United ή οποιαδήποτε άλλη αεροπορική εταιρεία δεν θέλει να λάβει τις παραγγελίες MAX 10, θα χαρούμε να παρέμβουμε.”
Συνεργασία με την Boeing για τη διασφάλιση της ποιότητας
Σύμφωνα με στοιχεία της ch-aviation , η United Airlines έχει επί του παρόντος περίπου 277 παραγγελίες του Boeing 737 MAX 10, επομένως μια ακύρωση θα ήταν σίγουρα σοβαρό πλήγμα για την αμερικανική εταιρεία. Εν τω μεταξύ, η ίδια η Ryanair έχει ήδη εγγραφεί για 150 MAX 10 δικά της, τα οποία, σύμφωνα με το FlightGlobal , θα αρχίσουν να φτάνουν στην ιρλανδική εταιρεία χαμηλού κόστους το 2027. Έχει επίσης άλλα 69 MAX 8-200 κατά παραγγελία.
Ενώ οι πρώτες παραδόσεις του MAX 10 της αεροπορικής εταιρείας είναι αρκετά χρόνια αργότερα, με τη μεγαλύτερη παραλλαγή του τζετ να έχει ακόμη πιστοποιηθεί για εμπορικές υπηρεσίες, η Ryanair είναι επίσης ανοιχτή σε προηγούμενες παραδόσεις. Πράγματι, οι Financial Times προσθέτουν ότι ο O’Leary σχεδιάζει να μιλήσει με την Boeing σχετικά με την παραλαβή του τύπου νωρίτερα, εάν άλλοι αερομεταφορείς κάνουν πίσω.
Φυσικά, δεν είναι όλα ρόδινα όταν πρόκειται για τη σχέση της Ryanair με την Boeing. Πράγματι, όπως σημειώθηκε παραπάνω, η O’Leary κάλεσε την Boeing να βελτιώσει τον ποιοτικό της έλεγχο προκειμένου να αποφευχθεί η μετακύλιση του κόστους που σχετίζεται με τις καθυστερήσεις παράδοσης στους επιβάτες της αεροπορικής εταιρείας. Ωστόσο, σημείωσε ότι έχουν γίνει πλέον ορισμένα σημαντικά βήματα προς αυτή την κατεύθυνση, αναφέροντας ότι:
“Συνεχίζουμε να συνεργαζόμαστε στενά με την Boeing για να ελαχιστοποιήσουμε τις καθυστερήσεις παράδοσης και να βελτιώσουμε τον ποιοτικό έλεγχο τόσο στη Wichita όσο και στο Seattle. (…) Επισκεφθήκαμε το Σιάτλ τον Ιανουάριο και συναντηθήκαμε με τα ανώτερα στελέχη της Boeing. Η Boeing αυξάνει τους πόρους QA της στη Wichita και στο Seattle. Πραγματοποιήσαμε επιπλέον ελέγχους στις πρόσφατες 737 παραδόσεις μας και σημειώσαμε βελτιώσεις στην ποιότητα με λιγότερα ελαττώματα παράδοσης.”
Δεν αναμένεται μακροπρόθεσμη διακοπή
Το περιστατικό με το βύσμα της πόρτας ώθησε τις αεροπορικές εταιρείες να καθηλώσουν τα MAX 9 τους, με την Alaska Airlines να υπολογίζει ότι αυτό θα της κόστιζε 150 εκατομμύρια δολάρια . Ωστόσο, καθώς ο τύπος δεν αποτελεί μέρος του τρέχοντος στόλου της Ryanair ούτε των μελλοντικών της σχεδίων, ο O’Leary προσθέτει ότι ” δεν αναμένουμε [οι προσγειώσεις] να επηρεάσουν τον στόλο MAX 8 ή την πιστοποίηση MAX 10 .”
Δείτε επίσης