Στο Αμστερνταμ, πόλη με 1.500 γέφυρες, υπάρχουν 165 μεγάλα κανάλια συνολικού μήκους χιλίων χλμ. Στα κανάλια πλέουν καθημερινά εκατοντάδες σκάφη κάθε είδους, εμπορικά, φέρι μποτ, τουριστικά, κ.ά.
Για αυτό και η υπέροχη ολλανδική πόλη επιλέχθηκε για να είναι η πρώτη στην οποία θα γίνει χρήση επαναστατικής τεχνολογίας αυτόνομων σκαφών που κατασκευάζει ερευνητική ομάδα με επιστήμονες από το Τεχνολογικό Ινστιτούτο της Μασαχουσέτης, το περίφημο MIT, και το Ινστιτούτο Προηγμένων Μητροπολιτικών Λύσεων του Αμστερνταμ. Το ερευνητικό πρόγραμμα ονομάζεται «Roboats». Ξεκίνησε το 2016 και όπως αναφέρει σε ρεπορτάζ του το βρετανικό ειδησεογραφικό δίκτυο BBC έχουν δημιουργηθεί κάποια μοντέλα αυτών των αυτόνομων σκαφών τα οποία κάνουν δοκιμαστικές διαδρομές μέσα στα κανάλια του Αμστερνταμ. Η τεχνολογία δοκιμάζεται επίσης και μέσα στις πισίνες κολύμβησης του MIT.
Tα αυτόνομα σκάφη θα μπορούν επίσης να «κολλάνε» το ένα δίπλα στο άλλο είτε για να μετατρέπονται σε μια πλωτή πίστα για κάποιο καλλιτεχνικό ή άλλο event είτε για να γίνονται μια γέφυρα που θα επιτρέπει τη διέλευση ανθρώπων ή τη μεταφορά αντικειμένων από τη μια πλευρά ενός καναλιού στην άλλη σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.
Ταξίδι στην Κορσική: Εικόνες από το γαλλικό νησί που λούζεται από τον ιταλικό ήλιο
Οπως αναφέρεται σε δημοσίευμά , αυτά τα ρομποτικά σκάφη θα ενσωματώνουν τεχνολογία με βασικές αρχές παρόμοιες με εκείνη της τεχνολογίας των αυτόνομων αυτοκινήτων, αλλά η βασική διαφορά σε σχέση με αυτά θα είναι στον τύπο των αισθητήρων που θα διαθέτουν. Τα ρομποτικά σκάφη θα διαθέτουν αισθητήρες σχεδιασμένους για να λειτουργούν, να συλλέγουν και να επεξεργάζονται δεδομένα σε υδάτινο περιβάλλον. Φυσικά θα υπάρχουν και συστήματα κίνησης προσαρμοσμένα στις αντιδράσεις που έχει ένα όχημα που κινείται μέσα στο νερό και όχι στον δρόμο.
Πηγή: Protagon.gr