Πίσω από τα χιλιάδες επιβατικά αεροσκάφη που έρχονται και φεύγουν καθημερινά από την Ελλάδα έχει δημιουργηθεί και μια πρωτόγνωρη για τα ελληνικά δεδομένα «αερογέφυρα» ιδιωτικών πτήσεων.
Κάθε 20 λεπτά, ένα ιδιωτικό αεροσκάφος προσγειώνεται σε ή απογειώνεται από ελληνικό αεροδρόμιο. Στην πραγματικότητα, πρόκειται για πολύ περισσότερα αεροπλάνα κατά το τελευταίο δίμηνο, που μεταφέρουν ξένους ως επί το πλείστον επισκέπτες κυρίως στα αεροδρόμια της Αθήνας, της Μυκόνου, της Θεσσαλονίκης, της Σαντορίνης, της Κέρκυρας αλλά και της Καλαμάτας.
Σύμφωνα με στοιχεία που συγκέντρωσε η «Καθημερινή», οι ιδιωτικές πτήσεις κατά το πρώτο επτάμηνο του 2022 από και προς το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» και τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Fraport Greece έχουν αυξηθεί κατά 40% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019. Η μεγάλη αναβάθμιση του ελληνικού brand name διεθνώς και η κατάταξη πολλών ελληνικών προορισμών μεταξύ των κορυφαίων παγκοσμίως, σε συνδυασμό με την αξιοσημείωτη αναβάθμιση των υποδομών αλλά και των παρεχόμενων υπηρεσιών τα τελευταία χρόνια, είναι οι λόγοι της άνθησης αυτής, εξηγούν οι ειδικοί.
Σε Μύκονο και Σαντορίνη τα περισσότερα ιδιωτικά τζετ
Σύμφωνα με στοιχεία της Fraport Greece, από τις αρχές Ιανουαρίου φέτος έως και τα τέλη Ιουλίου έχουν πραγματοποιηθεί περί τις 6.000 ιδιωτικές πτήσεις, αριθμός που αντιστοιχεί σε αύξηση της τάξης του 20% σε σχέση με το πρώτο επτάμηνο του 2019, χρονιά ρεκόρ για τον ελληνικό τουρισμό και η τελευταία πριν από την πανδημία. Οι περισσότερες από αυτές τις ιδιωτικές πτήσεις κατευθύνονται στη Μύκονο και στη Σαντορίνη και δευτερευόντως στη Θεσσαλονίκη, στην Κέρκυρα, καθώς και σε άλλα περιφερειακά αεροδρόμια.
Το νέο Delos Lounge στη Μύκονο, που έχει δημιουργηθεί για την εξυπηρέτηση των επιβατών αυτών των πτήσεων, γνωρίζει φέτος μεγάλες στιγμές όπως και το terminal Γενικής Αεροπορίας του «Ελευθέριος Βενιζέλος», που εξυπηρετεί τις ιδιωτικές πτήσεις. Στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών το πρώτο επτάμηνο φέτος πραγματοποιήθηκαν 8.149 πτήσεις έναντι 4.866 το αντίστοιχο διάστημα του 2019. Πρόκειται για περίπου 3.300 πτήσεις παραπάνω, ήτοι ποσοστό της τάξης του 67%. Αθροιστικά τα 15 αυτά αεροδρόμια έχουν υποδεχτεί έως τα τέλη Ιουλίου περισσότερες από 14.000 πτήσεις, που κατά μέσον όρο σημαίνει τρεις πτήσεις την ώρα κάθε ώρα του εικοσιτετραώρου και κάθε ημέρα της εβδομάδας. Αλλά οι πτήσεις είναι περισσότερες: αν συνυπολογίσει κανείς τις ιδιωτικές πτήσεις προς το αεροδρόμιο «Καζαντζάκης» στο Ηράκλειο της Κρήτης και σε άλλα αεροδρόμια, όπως της Καλαμάτας, τότε ο αριθμός ανεβαίνει πάνω από τις 15.000 πτήσεις. Και σε αυτές δε συμπεριλαμβάνονται, βεβαίως, ιδιωτικές πτήσεις με ελικόπτερα, οι οποίες μόνο στα Σπάτα ξεπέρασαν τις 2.500 από τις αρχές του έτους.
Η αναβάθμιση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος προς υψηλότερα εισοδηματικά κλιμάκια, αλλά και η άνθηση της αγοράς παραθεριστικών ακινήτων από αλλοδαπούς σε νησιωτικούς προορισμούς, καθώς και στην ηπειρωτική Ελλάδα, τροφοδοτεί τη ραγδαίως αναπτυσσόμενη αυτή αγορά αερομεταφορών.Πρόκειται για μεταφορές που πραγματοποιούνται με ιδιόκτητα ή ενοικιαζόμενα αεροσκάφη, σημαντικός αριθμός εκ των οποίων είναι ορατός στις παρυφές των ελληνικών αεροδρομίων όπου υπάρχουν λιγοστές πλέον θέσεις για στάθμευση. Τυπικά στη Μύκονο και στη Σαντορίνη τα αεροσκάφη αυτά πρέπει μέσα σε 40 λεπτά της ώρας να έχουν φύγει, αφού η μεγάλη επιβατική κίνηση έχει προτεραιότητα και δεν μπορούν αυτά να καταλαμβάνουν το πολύτιμο, όπως έχει εξελιχθεί, real estate των αεροδρομίων. Σε άλλα αεροδρόμια συχνά οι πιλότοι λαμβάνουν συστάσεις να μετασταθμεύσουν σε άλλα αεροδρόμια όπου υπάρχει διαθέσιμος χώρος, όπως για παράδειγμα της Καβάλας.
Μεγαλύτερες δυνατότητες έχει, βέβαια, το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» στην Αθήνα, ωστόσο και σε αυτό η ανάπτυξη αυτού του τμήματος των αερομεταφορών οδηγεί τη δυναμικότητα φιλοξενίας ιδιωτικών αεροσκαφών κοντά στα όριά της. Οχι όμως και την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών: σύμφωνα με στοιχεία διεθνών αεροπορικών ενώσεων η Ελλάδα βρίσκεται στις λίστες με τα κορυφαία αεροδρόμια και με τα λιγότερα προβλήματα διεθνώς όσον αφορά τις καθυστερήσεις. «Είμαι ιδιαίτερα ικανοποιημένος με τις μέχρι στιγμής επιδόσεις όλων των εμπλεκομένων στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια και όχι μόνον, αναφορικά με τους χρόνους αλλά και με την ποιότητα των υπηρεσιών, την ώρα που μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια αντιμετωπίζουν τεράστια προβλήματα», σημειώνει μιλώντας στην «Καθημερινή» ο γενικός διευθυντής Ανάπτυξης της Fraport Greece, Γιώργος Βήλος. Οσον αφορά την πορεία των διεθνών πτήσεων εν γένει, δηλώνει αισιόδοξος ότι και ο Αύγουστος θα είναι εξίσου δυναμικός με τον Ιούλιο, οπότε και οι διεθνείς πτήσεις αυξήθηκαν κατά 11% συγκριτικά με τον Ιούλιο του 2019. Ωστόσο, επισημαίνει πως «πρέπει όλοι να παραμείνουμε σε εγρήγορση, γιατί τα δύσκολα μπορεί να αποδειχθεί ότι βρίσκονται μπροστά μας».
Πηγή: moneyreview.gr
Δείτε επίσης