Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024
19.8 C
Athens
HomeTravel NewsΠρόστιμο 150 εκατ. ευρώ σε low cost γνωστές αεροπορικές εταιρείες για «καταχρηστικές»...

Πρόστιμο 150 εκατ. ευρώ σε low cost γνωστές αεροπορικές εταιρείες για «καταχρηστικές» χρεώσεις χειραποσκευών και θέσεων

Η Ισπανία επιβάλλει πρόστιμα 150 εκατομμυρίων ευρώ στις low cost αεροπορικές εταιρείες, Ryanair, Vueling, Easy Jet και Volotea για «καταχρηστικές» χρεώσεις χειραποσκευών και θέσεων.

Οι χαμηλού κόστους αεροπορικές εταιρείες επλήγησαν με πρόστιμα ύψους 150 εκατομμυρίων ευρώ από την ισπανική κυβέρνηση για πολιτικές που περιλαμβάνουν επιπλέον χρέωση επιβατών για τις αποσκευές καμπίνας.

- Advertisement -

Στη μεγαλύτερη κύρωση που εξέδωσε το υπουργείο Κοινωνικών Δικαιωμάτων και Υποθέσεων Καταναλωτών της ισπανικής κυβέρνησης, οι μεταφορείς easyJet, Ryanair , Vueling και Volotea τιμωρήθηκαν μετά από έρευνα που ξεκίνησε το περασμένο καλοκαίρι. Σύμφωνα με την απόφαση, οι τέσσερις αεροπορικές εταιρείες αντιμετωπίζουν μελλοντικά απαγόρευση να χρεώνουν τους επιβάτες για τις αποσκευές καμπίνας.

Το ισπανικό ειδησεογραφικό πρακτορείο Cadena SER ανέφερε ότι τα πρόστιμα ανέρχονται συνολικά σε 150 εκατομμύρια ευρώ, με τις αεροπορικές εταιρείες να τιμωρούνται επίσης επειδή χρεώνουν επιπλέον τέλη στους επιβάτες για κράτηση γειτονικών θέσεων για παιδιά και άλλα εξαρτώμενα άτομα.
Η Ισπανική Ένωση Αεροπορικών Εταιρειών (ALA), η οποία εκπροσωπεί τις αεροπορικές εταιρείες, ανταπέδωσε την απόφαση, χαρακτηρίζοντας τα πρόστιμα «δυσανάλογα» και επισημαίνοντας ότι οι αεροπορικές εταιρείες θα μπορούσαν ακόμη να ασκήσουν έφεση.

Πηγές του υπουργείου ανέφεραν στον Guardian ότι η γενική διεύθυνση καταναλωτικών υποθέσεων είχε ξεκινήσει έρευνα τον περασμένο Ιούνιο μετά από καταγγελίες από οργανώσεις καταναλωτών για «καταχρηστικές πρακτικές» που εφαρμόζουν οι αεροπορικές εταιρείες.

Η έρευνα επικεντρώθηκε σε τέσσερις τομείς, οι οποίοι περιελάμβαναν επιπλέον χρέωση για αποσκευές καμπίνας και επιλογή καθίσματος.

Η κυβερνητική έρευνα εξέτασε επίσης ανησυχίες σχετικά με την έλλειψη διαφάνειας από τις αεροπορικές εταιρείες σχετικά με την τελική τιμή των υπηρεσιών κατά τις online κρατήσεις και την απόφαση να μπλοκάρουν τις πληρωμές σε μετρητά στο αεροδρόμιο για πρόσθετες υπηρεσίες.

Οι πηγές ανέφεραν ότι οι τελικές προτάσεις κυρώσεων είχαν υποβληθεί στις επηρεαζόμενες εταιρείες πριν από εβδομάδες. Το υπουργείο δεν επιβεβαίωσε τα οικονομικά ποσά που κλήθηκε να πληρώσει κάθε εταιρεία.

Η Cadena SER ανέφερε επίσης ότι η Ryanair είχε επικριθεί από το υπουργείο επειδή χρεώνει τους επιβάτες 20 ευρώ για να εκτυπώσουν σε χαρτί τα εισιτήριά τους, αποκαλώντας αυτό ως δυσανάλογο κόστος.
Η Facua, μία από τις ομάδες καταναλωτών που υπέβαλε την αρχική καταγγελία, χαιρέτισε την απόφαση, λέγοντας ότι έκανε εκστρατεία για έξι χρόνια για να κάνει την κυβέρνηση να παρέμβει.
Η ALA, η οποία εκπροσωπεί αεροπορικές εταιρείες που μεταφέρουν το 85% της εναέριας κυκλοφορίας από και προς την Ισπανία , ανέφερε σε δήλωση ότι η διαδικασία είναι ακόμη ανοιχτή και ότι μπορεί να υποβληθεί έφεση.

Τόνισε επίσης ότι η πρακτική ήταν απολύτως νόμιμη και ότι η ευρωπαϊκή νομοθεσία αναγνωρίζει την ελευθερία των αεροπορικών εταιρειών να ορίζουν τους ναύλους τους.

Ανέφερε συγκεκριμένα: «Η επιβολή κυρώσεων σε αυτήν την πρακτική περιορίζει την επιλογή πληρωμής μόνο για βασικές υπηρεσίες και θα αναγκάσει όλους τους επιβάτες να αναθέσουν σύμβαση για την υπηρεσία μεταφοράς αποσκευών καμπίνας, ακόμη και αν δεν τη χρειάζονται.

«Ο καταναλωτής θα είναι το κύριο θύμα αυτής της παρέμβασης του Υπουργείου Κοινωνικών Δικαιωμάτων, Υποθέσεων Καταναλωτών και της Ατζέντας 2030 στην ευρωπαϊκή ενιαία αγορά και την ελευθερία των τιμολογίων που προστατεύεται από την ευρωπαϊκή νομοθεσία».

Δείτε επίσης

Τελευταία Άρθρα

Follow us

110,124LikesLike
88,935 FollowersFollow
181,000SubscribersΕγγραφή
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ