Οι πράκτορες και οι φορείς τουρισμού της Βρετανίας αν και δεν έχουν δει ακόμη σημαντικό αντίκτυπο στις κρατήσεις από την οικονομική κρίση, εξακολουθούν να ανησυχούν ότι η αυξημένη φορολογία και ο πληθωρισμός θα μπορούσαν να δημιουργήσουν μια “τέλεια καταιγίδα” για τις μελλοντικές συναλλαγές.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Jet2.com και της Jet2holidays, Steve Heapy, προειδοποίησε το περασμένο Σαββατοκύριακο για υψηλότερες τιμές το 2023, καθώς λήγουν τα συμβόλαια ξενοδοχείων και οι αντισταθμισμένες τιμές των καυσίμων.
Έρχονται υψηλότεροι ναύλοι – Πως οι αεροπορικές εταιρείες θα μετακυλήσουν το κόστος των καυσίμων
Εν τω μεταξύ, ο Lee Haslett, αντιπρόεδρος παγκόσμιων πωλήσεων της Virgin Atlantic, δήλωσε ότι η αύξηση του κόστους των καυσίμων αποτελεί πρόκληση για ολόκληρο τον κλάδο.
Η αύξηση του κόστους ζωής ενδέχεται να επηρεάσει τα ταξίδια
“Οι περισσότεροι άνω των 50 ετών σχεδιάζουν διακοπές αλλά η αύξηση του κόστους ζωής δημιουργεί επιφυλακτικότητα. Θα έχει αντίκτυπο όχι μόνο σε εμάς αλλά και σε όλους τους ανταγωνιστές μας. Θα έχει αντίκτυπο μέσω της αλυσίδας αξίας και αυτό με τη σειρά του θα μεταφερθεί στις τιμές των εισιτηρίων και στις προσαυξήσεις καυσίμων, και αυτό θα αποτελέσει πρόκληση”, δήλωσε .
Ο Giles Hawke, διευθύνων σύμβουλος της Cosmos, της Globus και της Avalon Waterways, επέμεινε ότι οι πελάτες μεγαλύτερης ηλικίας, που ζουν με συντάξεις ή επενδύσεις, θα είναι “καλύτερα προστατευμένοι” από το αυξημένο κόστος ζωής, αλλά παραδέχτηκε: “Όλοι θα επηρεαστούν σε ένα επίπεδο”.
Ο ίδιος εξέφρασε την ελπίδα ότι οι παραθεριστές θα περικόψουν άλλες δαπάνες για να εξασφαλίσουν ότι θα κάνουν ακόμα διακοπές, προσθέτοντας: “Οι άνθρωποι θέλουν να κάνουν αυτά τα πράγματα που ονειρεύονται”.
Μέχρι στιγμής οι ταξιδιωτικές εταιρείες δεν έχουν αναφέρει σημαντικές επιπτώσεις στις κρατήσεις, παρά την αυξημένη πίεση στα εισοδήματα των πελατών.
Η Advantage Travel Partnership αναφέρει ότι οι κρατήσεις συνέχισαν να αυξάνονται από εβδομάδα σε εβδομάδα και σε σχέση με τα επίπεδα πωλήσεων του 2019.
Η Hays Travel Independence Group σημείωσε ότι οι πωλήσεις μέσω των 110 μελών της ξεκίνησαν “υγιώς” τον Μάρτιο, με τους πελάτες να εξακολουθούν να “κλείνουν μεγάλες διακοπές” και τις συναλλαγές να υπερβαίνουν το 2019.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Hays Travel, Jonathon Woodall-Johnston, δήλωσε ότι οι μέσες τιμές πώλησης ήταν αυξημένες για τις οικογενειακές διακοπές, ενώ το σύστημα άμεσης χρέωσης της εταιρείας, το οποίο επιτρέπει μηνιαίες πληρωμές έως και έξι εβδομάδες πριν από την αναχώρηση, βοήθησε το πρακτορείο να διατηρήσει τις κρατήσεις. Ο ίδιος δήλωσε: “Οι ακυρώσεις είναι λιγότερες επειδή οι άνθρωποι έχουν δεσμευτεί”.
Παρομοίως, η εταιρεία Homeworking Not Just Travel ανέφερε μια “μεγάλη στροφή” προς τις πληρωμές με άμεση χρέωση. “Το μόνο που βλέπω είναι να αυξάνεται”, δήλωσε ο συνιδρυτής Steve Witt.
Πηγή: touriasmtoday.gr
Δείτε επίσης