Ας δούμε τι αναμένεται από τα καταστήματα σε κάθε χώρα για να γλιτώσεις από αυτό το άγχος. Σκέψου πως θα την πατούσες στην Ιαπωνία, ας πούμε, όπου το φιλοδώρημα δεν είναι μέρος της συναλλαγής μεταξύ εργαζομένου και πελάτη και μπορεί να θεωρηθεί και προσβολή από κάποιους.
Ευτυχώς, το Good Housekeeping Institute αποφάσισε να πραγματοποιήσει έρευνα σχετικά με το θέμα και να δημιουργήσει μια λίστα με τις χώρες που το φιλοδώρημα είναι δεοντολογικό αλλά και εκείνες που δεν προτιμάται.
Ένας τέτοιος πίνακας είναι ιδιαίτερα χρήσιμος εάν ετοιμάζεσαι να κάνεις ταξίδι κάπου.
Σύμφωνα με την Sara Benwell, συντάκτρια για θέματα που αφορούν καταναλωτές: «Στην Ιαπωνία, το φιλοδώρημα δεν είναι μέρος της συμπεριφοράς του καταναλωτή και υπάρχει περίπτωση να προσβάλλεις τον σερβιτόρο αν αφήσεις κάτι. Από την άλλη, στην Αμερική υπάρχει εντελώς αντίθετη τακτική.
Top 30: Αυτές είναι οι ομορφότερες πόλεις του κόσμου! Συμφωνείτε;
Οι σερβιτόροι προσδοκούν το φιλοδώρημα και είναι αγένεια να μην δεν αφήσεις τίποτα. Στη Γαλλία, η χρέωση για τις υπηρεσίες που σου παρέχει ένας σερβιτόρος πρέπει να συμπεριλαμβάνονται στον λογαριασμό δια νόμου. Βέβαια, υπάρχουν πολλοί ντόπιοι που μπορεί να «αφήσουν κάτι» σαν δείγμα εκτίμησης και ευχαριστίας για τις υπηρεσίες που δέχονται».
Στην πρώτη θέση της λίστας του Good Housekeeping Institute βρίσκονται οι ΗΠΑ όπου το φιλοδώρημα αγγίζει το 10%-25% του λογαριασμού.
Στις χώρες της Νοτιοανατολικής Ασίας, το φιλοδώρημα είναι ένας καλός τρόπος να δείξεις πως έχεις μείνει ικανοποιημένος από τις υπηρεσίες τους, ενώ στην Κίνα ή την Ιαπωνία πρέπει να αποφεύγεται γιατί θεωρείται σχεδόν προσβλητικό.