Ένα απίστευτο χάος που οδήγησε τους εκδρομείς στο χιονοδρομικό κέντρο του Παρνασσού να φτάσουν μέχρι του σημείου να χειροδικήσουν ο ένας σε βάρος του άλλου ή να φωνάζουν «σκότωσέ τον» για μια θέση στην ουρά προκειμένου να κάνουν σκι.
Το βίντεο που είδε το φως της δημοσιότητας είναι αποκαλυπτικό του τι συνέβη μετά τη βλάβη των μισών λιφτ στις 12:30 το μεσημέρι της Κυριακής.
Σκιέρ σπρώχνονται με άλλους να προσπαθούν να τους ηρεμήσουν και άλλους να φωνάζουν σε βάρος όσων επιχειρούσαν να «κλέψουν» την ουρά που είχε σχηματιστεί.
Μετά τη βλάβη αρχικά λειτουργούσε μόνο η τηλεκαμπίνα «Αφροδίτη» και το διπλό λιφτ «Αίολος». Μετά τις 12:30 μπήκε σε λειτουργία το λιφτ «Βάκχος» με αποτέλεσμα να διακοπεί η λειτουργία του λιφτ «Αφροδίτη» και να δημιουργηθούν τεραστιες ουρές στην αφετηρία των λιφτ.
Χιονοδρόμοι περίμεναν έως και μιάμιση ώρα για να κάνουν μια κατάβαση ενώ από την πλευρά της Φτερόλακκας ο χρόνος αναμονής άγγιζε τις δύο ώρες.
Δείτε παρακάτω φωτογραφίες και το βίντεο που τράβηξε ο επιχειρηματίας και ξενοδόχος Στέργιος Παπαστάθης όπου περιγράφει την κατάσταση που επικράτησε στο χιονοδρομικό κέντρο Παρνασσού
Επιστολή-κόλαφο για την κατάσταση που επικρατεί στο χιονοδρομικό κέντρο του Παρνασσού έστειλε στο protothema.gr ο Ελληνικός Σύλλογος Τουριστικής Χιονοδρομίας με αφορμή τις σκηνές χάους που διαδραματίστηκαν την Κυριακή το μεσημέρι.
Στην επιστολή γίνεται λόγο για το «χρονικό ενός προαναγγελθέντος θανάτου» και καταγράφονται μια σειρά από ελλείψεις και λάθος χειρισμοί.
Η επιστολή έχει ως εξής:
Το χρονικό ενός προαναγγελθέντος θανάτου
Ήταν βέβαιο, με μαθηματική ακρίβεια, πως η ελληνική τουριστική χιονοδρομία και ειδικά το Χιονοδρομικό Κέντρο του Παρνασσού, ύστερα από μια τεράστια επένδυση σε υποδομές της τάξης των 30 εκατ. ευρώ θα ζούσε στιγμές αποκάλυψης.
Όταν δε σε ενδιαφέρει και δεν αξιολογείς την οικονομική θυσία χιλιάδων ανθρώπων που επιθυμούν να ασκήσουν το χόμπι τους και δεν τους προσφέρεις έγκαιρη ενημέρωση από την προηγούμενη ημέρα, αναφορικά με το επίπεδο λειτουργίας του Χιονοδρομικού Κέντρου
Όταν καμία έκφραση διοίκησης, από τον επικεφαλής της ΕΤΑΔ ως το διευθυντικό προσωπικό του κέντρου αλλά και του υπεργολάβου, δεν είναι σε θέση να διαχειριστεί μια κρίση αλλά και να αναλάβει ευθύνες.
Όταν δεν υιοθετούνται απλές και φθηνές λύσεις, οι οποίες εξασφαλίζουν επάρκεια χιονιού, όπως είναι οι χιονοπαγίδες,
Όταν δεν επενδύεις σε ανθρώπινο δυναμικό, το οποίο θα αξιοποιήσει τις σύγχρονες υποδομές
Όταν δεν διαθέτεις στο προσωπικό την απαραίτητη υλικοτεχνική υποδομή ώστε να είναι σε θέση να αντιμετωπίζει δύσκολες καταστάσεις
Όταν δεν ακούς και δεν λαμβάνεις υπ’ όψη σου την καλόπιστη κριτική που ασκεί ο Ελληνικός Σύλλογος Τουριστικής Χιονοδρομίας, τόσο σε θέματα λειτουργίας όσο και ασφάλειας
Όταν δεν απαντάς σε κανένα υπόμνημα και σε καμία από τια δεκάδες επιστολές που έχουμε υποβάλει και καταθέσει στην ΕΤΑΔ, μέσα στις οποίες δυστυχώς προβλέπαμε τα φετινά ευτράπελα αλλά και προτείναμε εναλλακτικές λύσεις
Όταν πάνω από όλα δεν αγαπάς αυτό για το οποίο έχεις κληθεί να διαχειριστείς
Τότε ένα είναι το αποτέλεσμα δυστυχώς, η πλήρης και ολοκληρωτική απαξίωση.
Γιατί τα ερωτήματα είναι ξεκάθαρα:
• Ποιος ο σεβασμός προς τους πελάτες;
• Ποιος έχει την ευθύνη της «ενημέρωσης»;
• Πως θα αποζημιωθεί η ταλαιπωρία του κόσμου;
• Ποιος τελικά έχει την ευθύνη της λειτουργίας του ΧΚΠ, ποιος δίνει εντολές και ποιος επιβλέπει την εκτέλεσής τους;
Δυστυχώς, γνωρίζουμε πως τα ερωτήματά μας θα μείνουν χωρίς απάντηση όπως έμειναν και όλες σχεδόν οι καλόπιστές και καλοπροαίρετες παρατηρήσεις μας και οι συμβουλές μας προς όλους όσους έχουν την ευθύνη για το ΧΚΠ το τελευταίο χρονικό διάστημα.
Είναι κρίμα, γιατί από μόνες τους οι επενδύσεις σε υποδομές δεν επαρκούν αν δε συνοδεύονται από επενδύσεις σε ανθρώπινο δυναμικό και πάνω από όλα σε αγάπη και όραμα για την αποστολή που αναλαμβάνει ο καθένας επάνω.
Με την ελπίδα να παρακολουθήσαμε το τελευταίο επεισόδιο, παραμένουμε ρομαντικοί και αισιόδοξοι.
Ο Πρόεδρος Δημήτρης Παππάς
Η Γραμματέας Αμαλία Κοινωνά.