Tο greek souvlaki έκανε την έκπληξη… κατακτώντας ακόμα και το ακριβοθώρητο Μανχάταν. Η αρχή έγινε το 2010 από νέους και δραστήριους Ελληνες επιχειρηματίες, σε μια εποχή που στην αμερικανική μεγαλούπολη το σούσι κυριαρχούσε.
Πρόθεση του «GRK» είναι να μυήσει τους Αμερικανούς στο «πιτόγυρο», στο σουβλάκι και στις άλλες ελληνικές γεύσεις.Το μότο που κοσμεί τα καταστήματα είναι «από τους ανθρώπους που σας μύησαν στο δράμα, τη δημοκρατία και τα ξυπνητήρια, σας παρουσιάζουμε τώρα την απλή τελειότητα του GRK».
Κι όμως, εκείνοι μπόρεσαν να προβλέψουν πως το ελληνικό σουβλάκι (καλαμάκι ή γύρος) θα μπορούσε να κλέψει την παράσταση στις σικ συνοικίες της Νέας Υόρκης. Ετσι τόλμησαν και τελικά κατάφεραν να κάνουν μόδα την ελληνική λιχουδιά στην αμερικανική ελίτ.
Σήμερα γάμοι πλούσιων Νεοϋορκέζων αλλά και εκδηλώσεις σε καταστήματα μεγάλων brands όπως Cartier, Apple, Tory Burch κ.λπ. έχουν ως έκπληξη για τους καλεσμένους τους ένα σουβλάκι «με απ’ όλα»…
Ο Νίκος και η Τίνα Πλάγος στο εστιατόριό τους «Souvlaki GR Midtown».
Το 2010 δημιούργησαν το φορτηγό-καντίνα «Souvlaki GR» και το 2011 το πρώτο τους εστιατόριο στο Μανχάταν.
Ο Νίκος Πλάγος και η σύζυγός του Τίνα Βουγιουκλή-Πλάγος ήταν οι πρώτοι που το 2010 δοκίμασαν να μυήσουν τους κατοίκους του Μανχάταν στο αυθεντικό ελληνικό σουβλάκι. «Ο άνδρας μου κι εγώ είμαστε Ελληνοαμερικανοί πρώτης γενιάς.
Η διακόσμηση στα εστιατόρια «Souvlaki GR» παραπέμπει σε κυκλαδίτικο νησί, ενώ μότο τους είναι πως ο πελάτης θα πάρει «μια γεύση από Μύκονο».
Τον Αύγουστο του 2010 ο Νίκος μαζί με τον αδελφό του, Κώστα, άνοιξαν ένα food truck (φορτηγό-καντίνα), το οποίο κάθε μέρα σταθμεύει και σε διαφορετική γειτονιά του Μανχάταν.
Ημασταν οι πρώτοι που δημιούργησαν φορτηγό-καντίνα με αυθεντικό ελληνικό σουβλάκι, γι’ αυτό και το ονομάσαμε Souvlaki GR (www.souvlakigr.com). Την ίδια χρονιά κερδίσαμε το βραβείο Vendy Rookie of the Year Αward, το οποίο απονέμεται στα καλύτερα street foods.
Προσφέραμε καλαμάκι σουβλάκι σε μικρό μέγεθος, είτε τυλιγμένο σε πίτα ή σκέτο, όπως ακριβώς το κάνουν στην Ελλάδα, και αυτό ήταν πρωτόγνωρο, γιατί μέχρι τότε στα ελληνικά εστιατόρια στο Μανχάταν σέρβιραν το καλαμάκι σουβλάκι μόνο σε μεγάλο μέγεθος συνοδευόμενο με ρύζι ή πατάτες και όχι με πίτα.
Ο κόσμος ξετρελάθηκε, γιατί είναι φρέσκο φαγητό, υγιεινό, νόστιμο, γρήγορο και προσιτό. Η διαφήμιση έγινε από στόμα σε στόμα και μέσα σε λίγους μήνες γίναμε γνωστοί σε όλο το Μανχάταν» λέει η Τίνα Πλάγος στο «Εθνος της Κυριακής».
Επιτυχία
Ενα τυλιχτό σουβλάκι κοστίζει 7 δολάρια, ενώ ένα καλαμάκι 4 δολάρια. Η επιτυχία του φορτηγού-καντίνα τούς ώθησε να ανοίξουν τον Μάρτιο του 2011 το πρώτο τους εστιατόριο στο Lower East Side στο Μανχάταν, το οποίο επίσης ονόμασαν «Souvlaki GR». «Το εστιατόριο εξωτερικά και εσωτερικά σε παραπέμπει σε κυκλαδίτικο νησί και μότο μας είναι πως ο πελάτης θα πάρει ”μια γεύση από Μύκονο”.
O Γιώργος Νίκας τον Σεπτέμβριο του 2012 εγκαινίασε το πρώτο «GRK» στο Μανχάταν. Η αλυσίδα διαθέτει σήμερα επτά εστιατόρια στις ΗΠΑ και δύο στο Ντουμπάι.
Δεν σερβίρουμε γύρο αλλά το κλασικό καλαμάκι με πίτα (χοιρινό, κοτόπουλο, κεμπάπ). Οι περισσότεροι Αμερικανοί προτιμάνε το σουβλάκι ”με απ’ όλα”, όπως το τρώμε στην Ελλάδα, δηλαδή με κόκκινο κρεμμύδι, τζατζίκι, πατάτες και ντομάτα.
Στον κατάλογο έχουμε προσθέσει και δύο παραλλαγές, μία με γαρίδες και μία άλλη με λαχανικά για τους χορτοφάγους. Επίσης, το μενού μας περιλαμβάνει και διάφορα ακόμα παραδοσιακά ελληνικά πιάτα, αλλά η σπεσιαλιτέ μας και το πιο δημοφιλές είναι το σουβλάκι» αναφέρει η κ. Πλάγος.
Η ανταπόκριση του κόσμου ήταν μεγάλη και έτσι πριν από λίγους μήνες εγκαινιάστηκε το δεύτερο εστιατόριό τους, το Souvlaki GR Midtown, στο κέντρο του Μανχάταν. Οι πελάτες τους είναι κυρίως Αμερικανοί, Κινέζοι, Ινδοί, αρκετοί τουρίστες και φυσικά Ελληνες.
«Στο ”Souvlaki GR Midtown” έρχονται περισσότερο επιχειρηματίες και στελέχη, αλλά και άνθρωποι που πάνε στο θέατρο μια και βρισκόμαστε απέναντι από το Carnegie Hall. Εισάγουμε πολλά προϊόντα από την Ελλάδα, όπως λάδι, ελιές, ρίγανη και τσάι του βουνού από την Καλαμάτα, ενώ σερβίρουμε μόνο ελληνικές φίρμες κρασιών, μπίρας και αναψυκτικών. Διοργανώνουμε συχνά ελληνικές βραδιές, όπως για παράδειγμα κάθε Τσικνοπέμπτη, αλλά και για τη γιορτή της 25ης Μαρτίου» δηλώνει η Ελληνοαμερικανίδα επιχειρηματίας.
Το «Souvlaki GR» κάνει ντελίβερι και κέτερινγκ προσφέροντας χιλιάδες ελληνικά γεύματα σε εστιατόρια μεγάλων επιχειρήσεων του Μανχάταν. Αυτήν την περίοδο το ζεύγος Πλάγος αναζητά χώρο στο Upper East Side (από τις πιο ακριβές συνοικίες του Μανχάταν) προκειμένου να ανοίξει το τρίτο εστιατόριό του.
Η Σκάρλετ Γιόχανσον, ο Τσάρλι Κοξ, ο Τζέιμς Ρότσιλντ, ο Νιλ Πάτρικ Χάρις και η Νίκι Χίλτον είναι μερικοί μόνο από τους διάσημους που έχουν δοκιμάσει το «Souvlaki GR», ενώ πολλά άρθρα που διαφημίζουν το φαγητό του έχουν φιλοξενηθεί στον αμερικανικό Τύπο.
«Ιδιαίτερα δημοφιλές έχει γίνει το φορτηγό-καντίνα ”Souvlaki GR”. Μας το ζητάνε για να κάνει κέτερινγκ σε πάρτι, στα γυρίσματα ταινιών και τηλεοπτικών σειρών, σε εκδηλώσεις καταστημάτων μεγάλων brands όπως Cartier, Apple, Tory Burch κ.λπ., καθώς και σε γάμους σε πολυτελή ξενοδοχεία. Υστερα από εμάς άνοιξαν και άλλου τέτοιου τύπου εστιατόρια στο Μανχάταν. Το σουβλάκι έχει γίνει πλέον μόδα αποτελώντας διαφήμιση για την Ελλάδα, γεγονός που μας δίνει μεγάλη ικανοποίηση» καταλήγει η Τίνα Πλάγος.
Δείτε τη συνέχεια στο athensmagazine