Συναντήσαμε τον Πρόεδρο της Automotivo Α.Ε.Β.Ε κ. Θωμά Τρομπούκη και μάθαμε πολύ ενδιαφέροντα πράγματα για το Groupe Renault αλλά και την αυτοκινητοβιομηχανία γενικότερα.
Πόσα χρόνια δραστηριοποιείται η Automotivo στην Ελλάδα και με ποιο τρόπο;
H Automotivo A.E.B.E δραστηριοποιείται στο χώρο της εμπορίας αυτοκινήτων από το 1992, προσφέροντας υπηρεσίες πώλησης, after sales και εγκατάστασης υγραεριοκίνησης. 27 χρόνια τώρα μέσω στρατηγικών συνεργασιών και επιλογών, ο όμιλος έχει αναπτύξει το δίκτυο καταστημάτων του.
Με 2 κάθετες μονάδες 6.000 τ.μ. συνολικά σε Γέρακα και Κηφισίας – Χαλάνδρι, στελεχωμένες με πιστοποιημένο τεχνικό προσωπικό και εξοπλισμένες με υπερσύγχρονα μέσα, ο όμιλος Automotivo στοχεύει στη συνεχή βελτίωση των υπηρεσιών του για την άριστη εξυπηρέτηση των πελατών.
Από τον Σεπτέμβρη του 2019, η ένταξη της Automotivo A.E.Β.E. στο Δίκτυο Εξουσιοδοτημένων Διανομέων και Επισκευαστών της TEOREN MOTORS A.E. πιστεύουμε πως θα δώσει δυναμική ώθηση στη θέση των Renault και Dacia στην Ελλάδα, ενδυναμώνοντας τις πωλήσεις τους και υποστηρίζοντας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις κορυφαίες υπηρεσίες after sales που προσφέρουν οι μάρκες στους κατόχους νέων και παλαιών μοντέλων.
Θεωρείτε ότι στα χρόνια της κρίσης ο χώρος του Αυτοκινήτου γενικά στην Ελλάδα επλήγη περισσότερο από άλλους; Πιστεύετε ότι έχει επανέλθει σε επιθυμητά επίπεδα;
Την περίοδο της κρίσης ο χώρος του αυτοκινήτου επλήγη περισσότερο από πολλούς, καθώς χάθηκε πάνω από το 70% των θέσεων εργασίας, ενώ οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων συρρικνώθηκαν στις 58.000 το 2012, από το ρεκόρ των 290.000 που σημειώθηκε το 2004. Με τις φετινές προβλέψεις να «δείχνουν» ότι η αγορά θα κλείσει στις 115-120.000 αυτοκίνητα, η πορεία των πωλήσεων είναι ενθαρρυντική, αλλά πιστεύω ότι η ανάπτυξη έχει ακόμα δρόμο μπροστά της.
Η Automotivo είναι έτοιμη για τις μελλοντικές προκλήσεις, αφού, μάλιστα κατάφερε και πέρασε αλώβητη από την περίοδο της κρίσης, μεγαλώνοντας και βγαίνοντας πιο δυνατή. Σήμερα βρίσκεται στην καλύτερη φάση από ποτέ καθώς έχει στη διάθεσή της μια πλήρη γκάμα κορυφαίων μοντέλων Renault και Dacia.
Με αιχμή του δόρατος το νέο Renault Clio, η γκάμα θα απογειωθεί με το ολοκαίνουριο Captur που αναμένεται στις αρχές του νέου έτους, την ώρα που το εκλεπτυσμένο και ευέλικτο Twingo, το πληθωρικό και πολυτελές Kadjar, αλλά και το δυναμικό Megane, που συγκλονίζει στην έκδοση R.S., καλύπτουν τις αγοραστικές ανάγκες σε όλες τις κατηγορίες.
Από την άλλη, η Dacia προσφέρει το δημοφιλές και σκληροτράχηλο Duster, ενώ τα Sandero και Sandero Stepwey αποτελούν τον καλύτερο εκφραστή του value for money χαρακτήρα της.
Μιλώντας για την κρίση, θεωρείτε ότι οι Έλληνες στην πλειονότητά τους αναζητούν αυτοκίνητα πιο οικονομικά (λιγότερα κυβικά, οικονομικά σε καύσιμα κτλ.); Τους το προσφέρει αυτό η Renault, ειδικά σε σχέση με τον ανταγωνισμό;
Η τάση στα αυτοκίνητα παγκοσμίως τα τελευταία χρόνια είναι το downsizing (σε κυβισμό κινητήρων και καταναλώσεις), ενώ, πλέον, οι αυστηρές νόρμες καυσαερίων καθιστούν την ηλεκτροκίνηση μια επιτακτική ανάγκη, καθώς, ως γνωστόν, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εκπέμπουν μηδενικούς ρύπους. To Groupe Renault δεν είναι απλά έτοιμο, αλλά πρωτοπόρος στο τομέα των κινητήρων.
Όλα του τα μοντέλα, Renault & Dacia, με προεξέχον το νέο Renault Clio, εξοπλίζονται με κινητήρες βενζίνης και diesel με χαμηλούς κυβισμούς, turbo, υψηλές ιπποδυνάμεις και χαμηλές καταναλώσεις, όλοι τους σύμφωνοι με τις τελευταίες σκληρές νόρμες εκπομπών καυσαερίων.
Παράλληλα, το νέο Clio είναι έτοιμο να κυκλοφορήσει μέσα στο 2020 σε υβριδική έκδοση, που θα του εξασφαλίζει περιορισμό της κατανάλωσης σε ποσοστό έως και 40% σε σύγκριση με ένα αντίστοιχο όχημα με συμβατικό κινητήρα βενζίνης κινούμενο σε αστικό περιβάλλον.
Έχουμε παρατηρήσει μια ραγδαία εξέλιξη γενικότερα στον κλάδο και στα μοντέλα που παρουσιάζονται από σχεδόν όλες τις εταιρείες ως προς την τεχνολογία, το design, τη μηχανολογία. Τι (ακόμα) να περιμένουμε στο μέλλον;
Το μέλλον θα ορίζεται από τις τεχνολογίες που θα συνδέουν τα αυτοκίνητα μεταξύ τους και με τις περιβάλλουσες δομές, από τεχνολογίες που θα επιτρέπουν στα οχήματα να κινούνται αυτόνομα, αλλά και από την ηλεκτροκίνηση.
Το νέο Renault Clio τίθεται επικεφαλής του στρατηγικού πλάνου του Groupe Renault «Drive the Future (2017-2022)», που παρουσιάστηκε το 2017 και έχει τους ίδιους τρεις βασικούς πυλώνες. Έτσι μέχρι το 2022, το Groupe Renault θα διαθέσει 12 ηλεκτρικά μοντέλα στη γκάμα του.
Το νέο Clio θα είναι το 1ο με υβριδικό κινητήρα E-Tech, που βασίζεται σε τεχνολογία εξελιγμένη από τη Renault. Παράλληλα, μέχρι το 2022, η εταιρεία στοχεύει σε όλες τις βασικές αγορές της τη διάθεση 100% συνδεδεμένων αυτοκινήτων.
Το νέο Renault Clio αποτελεί την έμπρακτη απόδειξη αυτής της δυναμικής, με το νέο συνδεδεμένο σύστημα Multimedia υψηλής τεχνολογίας. Τέλος, μέχρι το 2022, το Groupe Renault θα διαθέτει 15 μοντέλα με τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης.
Το νέο Renault Clio είναι πρωτοπόρος σε αυτόν τον τομέα, καθώς είναι εξοπλισμένο με συστήματα υποβοήθησης του οδηγού που καθιστούν την αυτόνομη οδήγηση μια προσιτή πραγματικότητα σε αυτοκίνητα της κατηγορίας του.
Αυτή τη στιγμή ποιο μοντέλο θα λέγατε πως είναι το πιο «εμπορικό» της Renault και γιατί;
Το Renault Clio είναι αναμφίβολα ο ηγέτης των πωλήσεων. Μετά από 4 γενιές και σχεδόν 30 χρόνια καριέρας, μπαίνει στη νέα, 5η γενιά του ως το πιο καλοπουλημένο γαλλικό μοντέλο της ιστορίας, έχοντας πουλήσει πάνω από 15 εκ. αυτοκίνητα. Παράλληλα, από το 2013 και κάθε χρόνο μετά αποτελεί το 1ο σε πωλήσεις μοντέλο της κατηγορίας του στην Ευρώπη.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το Νο 1 κριτήριο για την επιλογή του είναι η εντυπωσιακή του εμφάνιση, η οποία τελειοποιήθηκε στη νέα του γενιά. Η νέα, 5η γενιά του Clio έχει τα προσόντα και τη δυναμική να συνεχίσει να βρίσκεται στην κορυφή των πωλήσεων τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Ευρώπη.
Καθώς μάλιστα ξεκινά την καριέρα του με τις καλύτερες των προϋποθέσεων, έχοντας κατακτήσει την κορυφαία διάκριση των 5 αστέρων στις δοκιμές πρόσκρουσης του ανεξάρτητου οργανισμού Euro NCAP.
Έτσι πιστοποιεί, με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, τη στιβαρότητα του πλαισίου και την αρτιότητα του εξοπλισμού ασφαλείας που το πλαισιώνει από τη βασική του έκδοση. Παράλληλα, κορυφώνει την παράδοση ασφαλείας της Renault, ως το 22ο μοντέλο στην ιστορία της που έχει κατακτήσει την ανάλογη κορυφαία διάκριση.
Αλλά και το Renault Captur, η νέα γενιά του οποίου μόλις παρουσιάστηκε στους εκπροσώπους του Διεθνούς Ειδικού Τύπου σε μια μεγαλειώδη διοργάνωση που έγινε στην Αττική, έχει πουλήσει πάνω από 1,5 εκ. αυτοκίνητα από το 2013 που παρουσιάστηκε, όντας πρωτοπόρος αλλά και ηγέτης της ευρωπαϊκής αγοράς στην πιο ανερχόμενη κατηγορία, αυτή των compact crossover.
Ξεχωριστή θέση στο Groupe Renault κατέχει η Dacia. Πρόκειται για το απόλυτο success story, εμπορικά και προϊοντικά, στα χρονικά της αυτοκίνησης, με πλήρη γκάμα μοντέλων που αξιοποιούν στο έπακρο όλη τη δοκιμασμένη τεχνογνωσία και τεχνολογία της Renault, προσφέροντας κορυφαίο Value for Money.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα το νέο Duster που εξοπλίζεται με όλους τους σύγχρονους κινητήρες turbo, βενζίνης και diesel, του Groupe Renault, διατίθεται, ωστόσο, σε τιμές άπιαστες από τον ανταγωνισμό.
Αποτέλεσμα είναι ότι αυτή τη στιγμή το Dacia Duster είναι στη 2η θέση των πωλήσεων της κατηγορίας του στην Ευρώπη, μόλις πίσω από το Renault Captur. Παράλληλα, τα Sandero και Sandero Stepway είναι στην κορυφή των λιανικών πωλήσεων πανευρωπαϊκά, αποδεικνύοντας ότι η Dacia έχει πιάσει τον παλμό της εποχής.