Ο CEO της Airbus λέει ότι η ανάκαμψη της αεροπορικής κίνησης είναι απίθανη πριν από το 2024…
Ο επικεφαλής της ευρωπαϊκής εταιρείας αεροπλάνων Airbus δήλωσε ότι η ανάκαμψη της παγκόσμιας αεροπορικής κίνησης στα επίπεδα στα οποία ήταν πριν από την πανδημία του 2019 είναι απίθανο να επανέλθει πλήρως πριν από το 2024.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος Guillaume Faury είπε στο UK Aviation Club ότι η Airbus εξακολουθούσε να προβλέπει ανάκαμψη μεταξύ 2023 και 2025, αλλά ότι το 2023 φαίνεται πλέον όλο και πιο απίθανο, σημειώνοντας τις συνεχιζόμενες απώλειες αεροπορικών εταιρειών και τους ταξιδιωτικούς περιορισμούς στην Κίνα.
Η Airbus προβλέπει διπλασιασμό των αεροπλάνων τα επόμενα 20 χρόνια!
Ο αριθμός των αεροπλάνων σε όλον τον κόσμο θα διπλασιαστεί τα επόμενα 20 χρόνια λόγω της αύξησης της παγκόσμιας εναέριας κυκλοφορίας και της ανάγκης των εταιρειών να ανανεώσουν τον στόλο τους με πιο οικονομικά αεροσκάφη, εκτιμά η Airbus.
Ειδικότερα, η ευρωπαϊκή βιομηχανία κατασκευής αεροσκαφών εκτιμά σήμερα πως η παγκόσμια αγορά θα χρειαστεί 39.490 νέα αεροπλάνα (επιβατικά και cargo), ανεβάζοντας έτσι τον παγκόσμιο στόλο σε 46.930 (έναντι 22.880 που ήταν το 2020). Η εκτίμηση αυτή είναι αντίστοιχη της προηγούμενης (39.020 νέα αεροπλάνα) που είχε κάνει η ίδια εταιρεία τον περασμένο Νοέμβριο. Ωστόσο, η Airbus αναθεώρησε επί τα χείρω – από 3,9% σε 3,6% – τη μέση ετήσια αύξηση της αεροπορικής κίνησης.
Είναι, πάντως, πιο συντηρητική από εκείνη της ανταγωνίστριας Boeing, η οποία προβλέπει την ανάγκη για 43.610 παραδόσεις νέων αεροσκαφών. Ο αμερικανικός κολοσσός αναμένεται να δημοσιεύσει τις επικαιροποιημένες προβλέψεις του την Κυριακή.
Παρά την τεράστια μείωση στα χρόνια της πανδημίας, η παγκόσμια εναέρια κυκλοφορία αναμένεται να επιστρέψει στα επίπεδα του 2019 μεταξύ 2023 και 2025. Ωστόσο, εκτιμάται πως η πανδημία Covid-19 δεν θα έχει μακροπρόθεσμο αντίκτυπο στη ζήτηση για νέα αεροσκάφη. Το 60% των μελλοντικών παραδόσεων αφορά την κάλυψη των αυξανόμενων αναγκών για την εξυπηρέτηση του κοινού, ενώ το 40% (περίπου 15.400 αεροσκάφη) προορίζεται για την αντικατάσταση παλαιών αεροσκαφών με νέα που καταναλώνουν λιγότερα καύσιμα. Τα νέα μοντέλα εξοικονομούν 15-20% κηροζίνη και έχουν επομένως εξίσου λιγότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2), κάτι που αποτελεί ισχυρό επιχείρημα για τον τομέα των αερομεταφορών που βρίσκεται υπό πίεση προκειμένου να μειώσει το περιβαλλοντικό αποτύπωμά του και έχει δεσμευτεί για «μηδενικές εκπομπές» CO2 έως το 2050.
Η περιοχή Ασίας-Ειρηνικού εκτιμάται πως θα έχει τα πρωτεία στις παραδόσεις νέων αεροσκαφών με 23% και θα ακολουθήσουν η Κίνα (21%), η Ευρώπη (21%) και η Βόρεια Αμερική (18%).
Περίπου το 80% της ζήτησης αφορά αεροσκάφη τύπου Α320 ή Boeing 737, ενώ το 20% μεγαλύτερα μοντέλα (τύπου A330, A350, Boeing 787, Boeing 777).
Η ζήτηση για νέα αεροσκάφη μεταφοράς εμπορευμάτων (cargo) εκτιμάται ότι θα διαμορφωθεί σε 2.440 ή 900 περισσότερα από σήμερα, κυρίως εξαιτίας της ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου.
Σύμφωνα με την Airbus, η πρόβλεψη δικαιολογεί την πρόθεσή της να αυξήσει την κατασκευή αεροσκαφών τύπου A320 σε 75 κάθε μήνα, έναντι περίπου 45 που είναι σήμερα. Οι παραγγελίες της Airbus ανέρχονταν στα τέλη Ιουνίου σε 7.046 αεροσκάφη, συμπεριλαμβανομένων 5.829 τύπου A320, εξασφαλίζοντάς της πολλά χρόνια παραγωγής.
Δείτε επίσης
- Οι επιπτώσεις της μετάλλαξης Όμικρον στις αεροπορικές εταιρείες – Τι ισχύει για την Aegean
- Επιβάτης εισέβαλε σε πιλοτήριο αεροσκάφους σε πτήση της American Airlines
- Qatar Airways: Διεκδικεί 600 εκατομμύρια δολάρια από την Airbus
- Αεροσυνοδοί ζήτησαν από γνωστή TikToker να καλύψει το μπούστο της πριν μπει στο αεροπλάνο και εκείνη αρνήθηκε