«Το Ναυάγιο του Καλοδεχούμενου» είναι ο τίτλος της τελευταίας τοιχογραφίας του γαλλικού καλλιτεχνικού δίδυμου Ella & Pitr.
Στεκούμενοι με σεβασμό μπροστά στην παγκόσμια προσφυγική κρίση, φιλοτέχνησαν αυτήν την ύψους 47 μέτρων και βάλε τοιχογραφία, στην επιφάνεια του φράγματος Piney, στη La Valla-En Gier, στο διοικητικό διαμέρισμα Rhone-Alpes της Γαλλίας.
Δέκα μέρες πήρε σ’ αυτούς και την ομάδα τους να ολοκληρώσουν το έργο.
Συχνά, οι Ella & Pitr τραβούν την προσοχή μας σε παραμελημένες κοινωνικές ομάδες, όπως οι ηλικιωμένοι ή οι άστεγοι: τους «απεικονίζουν» σε ιδιαίτερα ορατούς καμβάδες στο αστικό τοπίο, χιονισμένες λοφοπλαγιές κοντά σε πόλεις, διαδρόμους προσγείωσης-απογείωσης σε αεροδρόμια.
Είναι τυχαίο ότι ο καμβάς που επέλεξαν για το τελευταίο έργο τους είναι η επιφάνεια ενός φράγματος; Μήπως υπαινίσσεται τα φράγματα το οποία έχει ορθώσει η Ευρώπη μπρος τα κύματα προσφύγων που αναζητούν σπίτι;
Οι δύο καλλιτέχνες είχαν μπει στο επίκεντρο του διεθνούς ενδιαφέροντος, πριν δύο χρόνια, με το έργο τους «Λίλιθ και Όλαφ», στο πλαίσιο του 15 ετήσιου φεστιβάλ τέχνης δρόμου NuArt, στη Νορβηγία.
«Λίλιθ και Όλαφ»
Στη στέγη των εγκαταστάσεων της κατασκευαστικής εταιρείας Block Berge Bygg, ένα κοριτσάκι με βαμμένα τα νύχια των ποδιών της αφήνει να πέσει από τα χέρια της ένας μικρός βασιλιάς (έμμεση αναφορά στον Όλαφ τον Πρώτο της Νορβηγίας, του οποίου ο τόπος που γεννήθηκε είναι εκεί κοντά).
Εκείνο το έργο τους είχε κάνει αίσθηση. Το τελευταίο εξίσου θα κάνει αίσθηση. Ίσως και μεγαλύτερη. Δικαιολογημένα.
Απίστευτο: Φωτιά στην Τράπεζα της Γαλλίας έβαλε Ρώσος καλλιτέχνης
Χρήστες των σόσιαλ μίντια έσπευσαν να αναρτήσουν την εικόνα.
Φωτογραφίες: facebook
Πηγή: iefimerida.gr