Όχι άλλο δωρεάν φαγητό στις πτήσεις; Αυτή η ευρωπαϊκή αεροπορική εταιρεία δοκιμάζει ένα νέο πρόγραμμα buy-on-board.
Η συγκεκριμένη ευρωπαϊκή αεροπορική εταιρεία δεν θα σερβίρει πλέον δωρεάν γεύματα σε ορισμένες πτήσεις.
Είτε σας αρέσουν είτε απεχθάνεστε τα γεύματα κατά την πτήση, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το σερβίρισμα κατά την πτήση σπάει τη μονοτονία ενός μεγάλου ταξιδιού.
Ωστόσο, τα δωρεάν σνακ θα μπορούσαν να είναι το επόμενο “θύμα” των μέτρων μείωσης του κόστους των αεροπορικών εταιρειών, καθώς ένας άλλος ευρωπαϊκός αερομεταφορέας σχεδιάζει να τα καταργήσει σε μια νέα δοκιμή.
Η Air France, θυγατρική του Ομίλου Air France-KLM, θα δοκιμάσει ένα νέο σύστημα buy-on-board για τρόφιμα και ποτά σε ορισμένες από τις πτήσεις μικρών και μεσαίων αποστάσεων από το 2025.
Επί του παρόντος, η αεροπορική εταιρεία προσφέρει ένα πλεονέκτημα έναντι των οικονομικών αερομεταφορέων όπως η Ryanair και η easyJet, παρέχοντας δωρεάν ποτό και σάντουιτς, σνακ ή γλυκά στις περισσότερες πτήσεις της οικονομικής θέσης – ανάλογα με τη διάρκεια.
Ποια δρομολόγια της Air France θα σταματήσουν να παρέχουν δωρεάν φαγητό;
Επί του παρόντος, οι επιβάτες της Air France μπορούν να αγοράσουν γεύματα a la carte κατά την κράτηση ή έως και 24 ώρες πριν από την αναχώρηση. Κοιτάζοντας το μέλλον, μπορεί να έχουν την επιλογή να αγοράσουν επί του αεροσκάφους.
Αρχικά, το προαιρετικό σύστημα επί πληρωμή θα εισαχθεί στα δρομολόγια της Air France από το Παρίσι-Charles de Gaulle προς το Ελσίνκι και τη Λισαβόνα.
Δεν έχει ακόμη φανεί εάν η εξοικονόμηση κόστους θα μεταφραστεί σε χαμηλότερες τιμές εισιτηρίων ή εάν θα διατεθεί σε άλλα δρομολόγια.
Δεν θα κοπούν όλα, ωστόσο: στους επιβάτες θα προσφέρεται ακόμα νερό ή ένα ζεστό ρόφημα και ένα μικρό γλυκό ή αλμυρό σνακ.
Οι επιβάτες Business class δεν θα επηρεαστούν από την αλλαγή και θα εξακολουθούν να λαμβάνουν ένα δωρεάν γεύμα μαζί με ζεστά και κρύα ποτά και μια επιλογή από αλκοολούχα ποτά.
Άλλες ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες εξακολουθούν να προσφέρουν δωρεάν φαγητό;
Το δωρεάν φαγητό σταδιακά καταργήθηκε στις περισσότερες πτήσεις μικρών και μεσαίων αποστάσεων από τότε που οι αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους όπως η Ryanair πρωτοστάτησαν στο μοντέλο pay-on-board τη δεκαετία του 1990.
Τα τελευταία χρόνια, παγκόσμιες αεροπορικές εταιρείες πλήρους εξυπηρέτησης όπως η British Airways και η Lufthansa έχουν υιοθετήσει το σύστημα για μικρότερες πτήσεις.
Ο ολλανδικός αερομεταφορέας KLM έγινε επίσης γνωστό πρόσφατα ότι εξετάζει το ενδεχόμενο κατάργησης του δωρεάν catering για τους επιβάτες της οικονομικής θέσης.
Η χρέωση ενός τέλους θα επέτρεπε στην αεροπορική εταιρεία να επεκτείνει τις προσφορές τροφίμων της στο αεροσκάφος, δήλωσε εκπρόσωπος στο ολλανδικό περιοδικό αεροπορίας Luchtvaartnieuws.
Η κατάργηση του δωρεάν catering κατά τη διάρκεια της πτήσης θα μπορούσε να είναι μια επένδυση ακόμα στη μείωση της σπατάλης τροφίμων. Το 2023, η IATA διαπίστωσε ότι ετησίως παράγονται 1,14 εκατομμύρια τόνοι απορριμμάτων τροφίμων από τις τροφοδοσίες εν πτήσει.
Θα βοηθήσει επίσης να αφαιρεθεί ο πειρασμός για όσους επιθυμούν να δοκιμάσουν την αμφιλεγόμενη τάση του « raw-dogging », που βλέπει τους επιβάτες να εγκαταλείπουν την ψυχαγωγία, το φαγητό και τα ποτά σε μια προσπάθεια για μια πιο «συνειδητή» εμπειρία πτήσης.
Δείτε επίσης