Κατά 6 σταθμούς θα μεγαλώσει η Γραμμή 3 του Μετρό της Αθήνας.
Κατά 6 σταθμούς θα μεγαλώσει η Γραμμή 3 του Μετρό της Αθήνας. Η “μπλε” γραμμή που σήμερα εκτείνεται από το σταθμό ΑΓΙΑ ΜΑΡΙΝΑ, στην περιοχή του Χαϊδαρίου και φτάνει μέχρι τη ΔΟΥΚΙΣΣΗΣ ΠΛΑΚΕΝΤΙΑΣ αλλά και το Αεροδρόμιο Ελ.Βενιζέλος, θα μεγαλώσει και φτάσει μέχρι τον Πειραιά.
Σύμφωνα με το σχεδιασμό η επέκταση της Γραμμής 3 περιλαμβάνει 6 υπόγειους σταθμούς και 7,5 χιλιόμετρα. Θα περνά από τα πυκνοκατοικημένα προάστια του Πειραιά και θα καταλήγει στην καρδιά της πόλης, το Δημοτικό Θέατρο. Τα έργα έχουν ξεκινήσει από τον Μάρτιο του 2012 και είναι σε πλήρη εξέλιξη ενώ κινούνται με καθυστερήσεις.
Αυτή η επέκταση, θα δώσει μία από τις μεγαλύτερες αυξήσεις στην κίνηση των επιβατών του Μετρό αφού σύμφωνα με τις μελέτες περίπου 130.000 επιβάτες θα μετακινούνται καθημερινά από αυτούς τους νέους σταθμούς.
Όταν ολοκληρωθούν τα έργα σταδιακά από το 2019 μέχρι το 2021 η Γραμμή 3 θα έχει μήκος 50χλμ και 27 σταθμούς ενώ θα ενώνει το λιμάνι του Πειραιά, το ιστορικό κέντρο της Αθήνας, τα βόρειο-ανατολικά προάστια και το Διεθνές Αεροδρόμιο της πόλης.
Ο χρόνος μετακίνησης υπολογίζεται σε περίπου 1 ώρα, χρόνος ρεκόρ αν σκεφτεί κανείς ότι σήμερα ένας επιβάτης χρειάζεται περίπου 1 ώρα και 45 λεπτά από το λιμάνι μέχρι το Αεροδρόμιο και πολλές φορές με αρκετές μετεπιβιβάσεις.
Στην ουσία η επέκταση αυτή θα εξυπηρετήσει την απρόσκοπτη κίνηση επιβατών μεταξύ των 2 μεγάλων πυλών εισόδου-εξόδου στη χώρα ενώ θα βοηθήσει στην ανάπτυξη του Πειραιά ως home port.
ΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΟΙ ΚΟΜΒΟΙ
Από αυτή την επέκταση θα δημιουργηθούν δύο μεγάλοι συγκοινωνιακοί κόμβοι. Ο πρώτος είναι ο σταθμός ΠΕΙΡΑΙΑΣ. Εκεί με την έλευση της Γραμμής 3 θα δημιουργηθεί ο μεγαλύτερος κόμβος μεταφορών στην πόλη.
Θα συναντιούνται δύο γραμμές Μετρό, ο Προαστιακός (σε απόσταση 100 μέτρων), το Τραμ (σε απόσταση 150 μέτρων), το λιμάνι και φυσικά λεωφορεία και τρόλεϊ.
Αν σήμερα μπορεί κάποιος να πει ότι το συγκεκριμένο σημείο είναι ήδη ένας μεγάλος κόμβος, στο μέλλον με τη λειτουργία του Τραμ, του Μετρό αλλά και του Προαστιακού (που υπολειτουργεί στον Πειραιά) η περιοχή θα γίνει ένα κεντρικό σημείο μεταφοράς.
Για το ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ, τον τερματικό σταθμό της Γραμμής 3 θα δημιουργηθεί επίσης ένας σημαντικός συγκοινωνιακός κόμβος που θα συνδέει το Μετρό, το Τραμ (προβλέπεται στάση στο σημείο) και γραμμές λεωφορείων και τρόλεϊ.
ΤΑ ΚΕΡΔΗ
Η μεγάλη επέκταση της Γραμμής 3 στον Πειραιά θα περνά και θα έχει σταθμούς από την Αγία Βαρβάρα, τον Κορυδαλλό, τη Νίκαια, τα Μανιάτικα, τον Πειραιά και το Δημοτικό Θέατρο.
Τα κέρδη είναι προφανή καθώς η μείωση των οχημάτων από τη λειτουργία της επέκτασης αναμένεται να ξεπεράσει τα 30.000 που παράλληλα θα σημάνει την δραστική μείωση στην εκπομπή αέριων ρύπων στην πόλη.
Επίσης η λειτουργία της επέκτασης στο σύνολο της (μαζί με την λειτουργία της επέκτασης του Τραμ το επόμενο έτος) θα φέρει αναδιάρθρωση σε πολλές λεωφορειακές γραμμές που θα σταματήσουν να φτάνουν μέχρι τον Πειραιά και θα λειτουργούν ως τροφοδοτικές γραμμές του Μετρό φέρνοντας οικονομία κλίμακας στην “τραυματισμένη” από την κρίση ΟΣΥ που θα μειώσει τις ανάγκες της σε τροχαίο υλικό.
Η μείωση οχημάτων και λεωφορείων αναμένεται να δώσει μεγάλη κυκλοφοριακή ανάσα στον Πειραιά που σήμερα “πνίγεται” από κίνηση και εργοτάξια και θα δώσει ένα άλλο αέρα στην πόλξ.
Τέλος για πρώτη φορά θα ενωθούν με Μετρό και Τραμ τα ιστορικά και εμπορικά κέντρα Αθήνας και Πειραιά και μάλιστα χωρίς κάποια μετεπιβίβαση βοηθώντας στην αμφίδρομη κίνηση επιβατών από τον ένα αστικό πόλο στον άλλο σε σχετικά σύντομο χρόνο.
Σύμφωνα με το σχεδιασμό η επέκταση της Γραμμής 3 περιλαμβάνει 6 υπόγειους σταθμούς και 7,5 χιλιόμετρα. Θα περνά από τα πυκνοκατοικημένα προάστια του Πειραιά και θα καταλήγει στην καρδιά της πόλης, το Δημοτικό Θέατρο. Τα έργα έχουν ξεκινήσει από τον Μάρτιο του 2012 και είναι σε πλήρη εξέλιξη ενώ κινούνται με καθυστερήσεις.
Αυτή η επέκταση, θα δώσει μία από τις μεγαλύτερες αυξήσεις στην κίνηση των επιβατών του Μετρό αφού σύμφωνα με τις μελέτες περίπου 130.000 επιβάτες θα μετακινούνται καθημερινά από αυτούς τους νέους σταθμούς.
Όταν ολοκληρωθούν τα έργα σταδιακά από το 2019 μέχρι το 2021 η Γραμμή 3 θα έχει μήκος 50χλμ και 27 σταθμούς ενώ θα ενώνει το λιμάνι του Πειραιά, το ιστορικό κέντρο της Αθήνας, τα βόρειο-ανατολικά προάστια και το Διεθνές Αεροδρόμιο της πόλης.
Ο χρόνος μετακίνησης υπολογίζεται σε περίπου 1 ώρα, χρόνος ρεκόρ αν σκεφτεί κανείς ότι σήμερα ένας επιβάτης χρειάζεται περίπου 1 ώρα και 45 λεπτά από το λιμάνι μέχρι το Αεροδρόμιο και πολλές φορές με αρκετές μετεπιβιβάσεις.
Στην ουσία η επέκταση αυτή θα εξυπηρετήσει την απρόσκοπτη κίνηση επιβατών μεταξύ των 2 μεγάλων πυλών εισόδου-εξόδου στη χώρα ενώ θα βοηθήσει στην ανάπτυξη του Πειραιά ως home port.
ΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΟΙ ΚΟΜΒΟΙ
Από αυτή την επέκταση θα δημιουργηθούν δύο μεγάλοι συγκοινωνιακοί κόμβοι. Ο πρώτος είναι ο σταθμός ΠΕΙΡΑΙΑΣ. Εκεί με την έλευση της Γραμμής 3 θα δημιουργηθεί ο μεγαλύτερος κόμβος μεταφορών στην πόλη.
Θα συναντιούνται δύο γραμμές Μετρό, ο Προαστιακός (σε απόσταση 100 μέτρων), το Τραμ (σε απόσταση 150 μέτρων), το λιμάνι και φυσικά λεωφορεία και τρόλεϊ.
Αν σήμερα μπορεί κάποιος να πει ότι το συγκεκριμένο σημείο είναι ήδη ένας μεγάλος κόμβος, στο μέλλον με τη λειτουργία του Τραμ, του Μετρό αλλά και του Προαστιακού (που υπολειτουργεί στον Πειραιά) η περιοχή θα γίνει ένα κεντρικό σημείο μεταφοράς.
Για το ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ, τον τερματικό σταθμό της Γραμμής 3 θα δημιουργηθεί επίσης ένας σημαντικός συγκοινωνιακός κόμβος που θα συνδέει το Μετρό, το Τραμ (προβλέπεται στάση στο σημείο) και γραμμές λεωφορείων και τρόλεϊ.
ΤΑ ΚΕΡΔΗ
Η μεγάλη επέκταση της Γραμμής 3 στον Πειραιά θα περνά και θα έχει σταθμούς από την Αγία Βαρβάρα, τον Κορυδαλλό, τη Νίκαια, τα Μανιάτικα, τον Πειραιά και το Δημοτικό Θέατρο.
Τα κέρδη είναι προφανή καθώς η μείωση των οχημάτων από τη λειτουργία της επέκτασης αναμένεται να ξεπεράσει τα 30.000 που παράλληλα θα σημάνει την δραστική μείωση στην εκπομπή αέριων ρύπων στην πόλη.
Επίσης η λειτουργία της επέκτασης στο σύνολο της (μαζί με την λειτουργία της επέκτασης του Τραμ το επόμενο έτος) θα φέρει αναδιάρθρωση σε πολλές λεωφορειακές γραμμές που θα σταματήσουν να φτάνουν μέχρι τον Πειραιά και θα λειτουργούν ως τροφοδοτικές γραμμές του Μετρό φέρνοντας οικονομία κλίμακας στην “τραυματισμένη” από την κρίση ΟΣΥ που θα μειώσει τις ανάγκες της σε τροχαίο υλικό.
Η μείωση οχημάτων και λεωφορείων αναμένεται να δώσει μεγάλη κυκλοφοριακή ανάσα στον Πειραιά που σήμερα “πνίγεται” από κίνηση και εργοτάξια και θα δώσει ένα άλλο αέρα στην πόλξ.
Τέλος για πρώτη φορά θα ενωθούν με Μετρό και Τραμ τα ιστορικά και εμπορικά κέντρα Αθήνας και Πειραιά και μάλιστα χωρίς κάποια μετεπιβίβαση βοηθώντας στην αμφίδρομη κίνηση επιβατών από τον ένα αστικό πόλο στον άλλο σε σχετικά σύντομο χρόνο.
πηγή:ypodomes.com