Η πανδημία του COVID-19 είχε σημαντικό αντίκτυπο στις αεροπορικές επιχειρήσεις με διάφορους τρόπους, ιδίως λόγω των χαμηλών κερδών που είχαν οι αερομεταφορείς, ιδιαίτερα το 2020.
Σε ορισμένες περιπτώσεις, αυτό έχει ως αποτέλεσμα η αεροπορική εταιρεία να αναγκάζεται να υποβάλει αίτηση προστασίας πτώχευσης.
Εδώ θα δείτε μια λίστα με μερικές από τις μεγάλες αεροπορικές εταιρείες που έχουν κηρύξει πτώχευση ως αποτέλεσμα της άνευ προηγουμένου καταστροφής που προκάλεσε η πανδημία:
Air Italy
Όταν η Air Italy ανέστειλε τις δραστηριότητές της στις 11 Φεβρουαρίου 2020, ήταν ένας από τους πρώτους αερομεταφορείς που το έκανε. Η Air Italy ήταν η δεύτερη μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία στην Ιταλία, μετά την Alitalia, και είχε έδρα τη Ρώμη. Μετά τα νέα, η Air Italy θα μειώσει σταδιακά το καθημερινό της πρόγραμμα, με το τελευταίο ταξίδι να αναχωρεί στις 16 Απριλίου 2020.
Flybe
Η Flybe ήταν μια από τις πιο αξιόλογες εταιρείες που χρεοκόπησαν ως αποτέλεσμα της επιδημίας. Ήταν μια από τις μεγαλύτερες περιφερειακές αεροπορικές εταιρείες στην Ευρώπη, με περισσότερες από τις μισές πτήσεις εσωτερικού στο Ηνωμένο Βασίλειο στο απόγειό της.
Η αεροπορική εταιρεία αντιμετώπιζε ήδη οικονομικές δυσκολίες πριν από την πανδημία του COVID-19 και ο ιός αποδείχτηκε το τελευταίο ποτήρι για αυτούς. Στις 5 Μαρτίου 2020, η αεροπορική εταιρεία υπέβαλε αίτηση πτώχευσης. Ωστόσο, δεν φαίνεται να έχουν χαθεί όλα, αφού η αεροπορική εταιρεία σχεδιάζει να επαναλειτουργήσει φέτος υπό νέα διεύθυνση.
Virgin Australia
Η Virgin Australia ήταν μια άλλη αεροπορική εταιρεία που υπέστη σημαντική απώλεια ως αποτέλεσμα του ιού. Η Virgin Australia, μαζί με την ανταγωνιστή της Qantas, είναι ένα από τα πιο γνωστά ονόματα της αυστραλιανής αεροπορίας. Λόγω της αυξανόμενης ζήτησης, η αεροπορική εταιρεία άλλαξε το όνομά της από Virgin Blue σε Virgin Australia το 2011.
Ξεκίνησε να λειτουργεί για πρώτη φορά το 2000 ως Virgin Blue. Ωστόσο, λόγω οικονομικών δυσκολιών, η αεροπορική εταιρεία μπήκε σε εθελοντική διαχείριση στις 21 Απριλίου 2020 και έκτοτε έκλεισε. Η Virgin Australia συνεχίζει να εκτελεί δρομολόγια παρά το γεγονός ότι βρίσκεται υπό διαχείριση.
Avianca
Οι πτήσεις από και προς τις Ηνωμένες Πολιτείες ανεστάλησαν στις 11 Μαΐου 2020, όταν η Avianca, η δεύτερη παλαιότερη αεροπορική εταιρεία στον κόσμο, υπέβαλε αίτηση πτώχευσης για το Κεφάλαιο 11. Επειδή η Avianca ήταν μια από τις σημαντικότερες αεροπορικές εταιρείες στη Λατινική Αμερική, αυτό προκάλεσε έκπληξη. Ανακοινώνοντας σχέδια συγχώνευσης με τον αερομεταφορέα της Χιλής Sky Airline στις 2 Οκτωβρίου 2021, η αεροπορική εταιρεία δήλωσε ότι θα είναι επιχειρησιακή έως το 2022 και θα είναι ένας μεγάλος αερομεταφορέας χαμηλού κόστους.
Thai Airways
Ένα πτωχευτικό δικαστήριο διέταξε την Thai Airways, μια αεροπορική εταιρεία 61 ετών, να αναδιαρθρώσει τις δραστηριότητές της υπό την εποπτεία του πτωχευτικού δικαστηρίου. Η εταιρεία αντιμετωπίζει οικονομικά προβλήματα εδώ και χρόνια. Ως αποτέλεσμα της αντίθεσης του πρωθυπουργού της Ταϊλάνδης Prayut Chan-o-cha, η αεροπορική εταιρεία δεν μπόρεσε να κηρύξει νομικά την πτώχευση της. Οι πτήσεις εξακολουθούν να εκτελούνται ως συνήθως από τον αερομεταφορέα.
Virgin Atlantic
Ως αποτέλεσμα της επιδημίας COVID-19, η Virgin Atlantic υπέβαλε αίτηση πτώχευσης για το κεφάλαιο 15 στις 4 Αυγούστου 2020. Παρόλο που η αεροπορική εταιρεία δεν βρίσκεται πλέον σε διαδικασία διακοπής λειτουργίας, εξακολουθεί να λειτουργεί με κανονικό πρόγραμμα.
Alitalia
Στην Ιταλία, η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία ήταν η Alitalia, με έδρα τη Ρώμη. Όμως η αεροπορική εταιρεία αναγκάστηκε να υποβάλει αίτηση διοίκησης το 2017 λόγω οικονομικών ζητημάτων. Λόγω της μόλυνσης, η αεροπορική εταιρεία επέλεξε να κλείσει τις πόρτες της αφού κρέμονταν από μια κλωστή για αρκετά χρόνια. Στις 15 Οκτωβρίου, η τελευταία πτήση της αεροπορικής εταιρείας από τη Ρώμη προς την Κάλιαρι αναχώρησε με επιτυχία. Στον απόηχο του κλεισίματος της Alitalia και της Air Italy, τα περιουσιακά στοιχεία της αεροπορικής εταιρείας μεταβιβάστηκαν στην ITA Airways, τον νέο εθνικό αερομεταφορέα της χώρας. Ως αποτέλεσμα του χθεσινού κλεισίματος των εργασιών της Alitalia, ξεκίνησε και χθες η λειτουργία της ITA Airways, η οποία ελέγχεται εξ ολοκλήρου από την ιταλική κυβέρνηση.
Philippine Airlines
Λόγω των επιπτώσεων της επιδημίας COVID-19, η Philippine Airlines, η σημαία αεροπορική εταιρεία της χώρας, υπέβαλε αίτηση πτώχευσης για το Κεφάλαιο 11. Στις αρχές του τρέχοντος έτους, στις 3 Σεπτεμβρίου 2021, η αεροπορική εταιρεία υπέβαλε αίτηση για προστασία του Κεφαλαίου 11.
Τίτλοι τέλους για την Alitalia – ITA, o νέoς κρατικός αερομεταφορέας της Ιταλίας
Είχαμε γράψει το καλοκαίρι ότι ο κρατικός ιταλικός αερομεταφορέας θα κλείσει με την διαπραγμάτευση της ιταλικής κυβέρνησης με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για το μέλλον του ιταλικού αερομεταφορέα να βρίσκεται τότε (Απρίλιος του 2021) σε καθοριστική φάση.
Η συμφωνία τελικά επετεύχθη ανάμεσα στην ιταλική κυβέρνηση και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και βάσει αυτής ο ιταλικός δημόσιος αερομεταφορέας Alitalia σταμάτησε να υφίσταται, και από τις 15 Οκτωβρίου «απογειώθηκε» η νέα κρατική αεροπορική εταιρεία Ita.
Ο καιρός ήρθε και η ημερομηνία πέρασε και όπως ανακοινώθηκε επισήμως στην Ιταλία και στην επίσημη ιστοσελίδα της εταιρείας, μετά τη διαδικασία πώλησης του πτητικού έργου της αεροπορικής εταιρείας “Alitalia – Società Aerea Italiana Spa” στη δημόσια εταιρεία Italia Trasporto Aereo SpA, το Ιταλικό Δημόσιο εξουσιοδότησε την Alitalia να σταματήσει τις πωλήσεις εισιτηρίων.
Η διακοπή των πτητικών δραστηριοτήτων ξεκίνησε από τις 15 Οκτωβρίου 2021, που αποτελούσε την αρχική ημερομηνία των νέων πτήσεων του νέου φορέα.
Δείτε επίσης