Το πράσινο φως έδωσε την Τρίτη το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ), για την κατασκευή του σταθμού Βενιζέλου του μετρό της Θεσσαλονίκης, με την παράλληλη διατήρηση του μεγαλύτερου μέρους των αρχαιοτήτων που έχουν βρεθεί.
Η απόφαση του ΚΑΣ στην παρουσίαση της τεχνικής λύσης της Αττικό Μετρό ΑΕ ήταν ομόφωνη, ενώ τώρα αναμένεται και η σχετική απόφαση του υπουργείου Πολιτισμού.
Σύμφωνα με το dailythess.gr, το τεχνικό σκέλος της μελέτης που παρουσιάστηκε την περασμένη εβδομάδα στο ΤΕΕ/ΤΚΜ προβλέπει την ανάπτυξη του σταθμού σε τέσσερα υπόγεια επίπεδα. Πιο συγκεκριμένα, η πλάκα του σταθμού θα κατασκευαστεί τέσσερα μέτρα πιο βαθιά από την αρχική πρόβλεψη, δηλαδή κάτω από τις αρχαιότητες. Μία πεζογέφυρα ενδεχομένως γυάλινη θα κατασκευαστεί πάνω από τις αρχαιότητες, ενώ θα υπάρχουν δύο είσοδοι, η βόρεια (προς Καραβάν Σαράι) και η νότια (προς Μπεζεστένι), όπου είναι επιβεβλημένη η απόσπαση των αρχαιοτήτων για τη διάνοιξή της.
Όπως δήλωσε στο voria.gr ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό ΑΕ, κ. Γιάννης Μυλόπουλος σχετικά με την απόφαση, «η ομόφωνη έγκριση από πλευράς του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (ΚΑΣ) της πρότασης που υποβάλαμε για την τεχνική λύση του σταθμού «Βενιζέλου» με ταυτόχρονη ανάδειξη των αρχαιοτήτων κατά χώρα, ανοίγει μια νέα εποχή για τη Θεσσαλονίκη, καθώς συμβάλλει τόσο στην επίλυση του χρόνιου συγκοινωνιακού της προβλήματός της, όσο και στην ανάδειξη του πολιτισμού της».
«Σήμερα γυρίζουμε την πλάτη σε ένα παρελθόν άγονων αντιπαραθέσεων, παλινοδιών και καθυστερήσεων για το μεγαλύτερο έργο υποδομής που έγινε ποτέ στη Θεσσαλονίκη και εργαζόμαστε για την ολοκλήρωση και υλοποίησή του», πρόσθεσε ο ίδιος.
Βρέθηκε, λοιπόν, η τεχνική λύση ώστε να μην υπάρξει πρόβλημα με τα αρχαία που εντοπίστηκαν, και έτσι το 2019 θα τεθεί σε δοκιμαστική λειτουργία και το 2020 το μετρό θα παραδοθεί στο σύνολο του στους κατοίκους της Θεσσαλονίκης.