Ο Οκτώβριος σηματοδοτεί την έναρξη της παραδοσιακής περιόδου των ινδικών γάμων που προήλθε από μια σειρά ευοίωνων ημερομηνιών στο ινδουιστικό ημερολόγιο.
Μέχρι και 20 εκατομμύρια γάμοι πραγματοποιούνται ετησίως στην Ινδία, και ενώ ο καθένας διατηρεί την μοναδικότητά και την αυθεντικότητά του, δεν παύουν να εμφανίζουν αρκετά κοινά στοιχεία.Ένα από αυτά δεν θα μπορούσε να είναι άλλο από τον ίδιο τον χρυσό. Και μάλιστα σε άφθονες ποσότητες…
Kαθώς η ζήτηση του ξεπερνά τη βιομηχανία εξόρυξης χρυσού της χώρας, η Ινδία συνιστά ένα τεράστιο «εισαγωγέα» του πολύτιμου αυτού μετάλλου – σε ποσά που το ύψος τους αγγίζει δισεκατομμύρια δολάρια ανά μήνα.
Πέραν των κλασσικών: Οι ιδανικοί προορισμοί για έναν τέλειο γάμο
Σύμφωνα με εκτιμήσεις η Αγορά Χρυσού του Ντουμπάι αριθμεί δέκα τόνους χρυσού ανα πάσα στιγμή.
Ο χρυσός, εξάλλου, αποτελεί σαφέστατα μία μορφή επένδυσης για ένα έθνος στο οποίο μεγάλο ποσοστό των πολιτών συνεχίζει να μην διατηρεί τραπεζικό λογαριασμό, πόσο μάλλον όταν η ημέρα του γάμου είναι η ευκαιρία να φορέσεις το χρυσό που έχει συλλεχθεί καθ ‘όλη τη διάρκεια της ζωής της νύφης – μια «συλλογή» που δημιουργήθηκε ακριβώς για αυτήν τη περίσταση.
Οι τιμές «εκτοξεύονται»…
Οι παγκόσμιες τιμές των «δακρύων του ήλιου», ωστόσο – όπως συνήθιζαν άλλοτε να αποκαλούν τον χρυσό οι Ίνκας- ακολουθούν ανοδική πορεία από τον Ιούνιο του τρέχοντος έτους και οι έντονα υποψιασμένοι Ινδοί καταναλωτές, όλο και περισσότερο, αναζητούν διεξόδους που θα τους οδηγήσουν στη βέλτιστη αξιοποίηση των αποταμιεύσεων τους.
Μια πτήση τριών ωρών χωρίζει τη Βομβάη από το Ντουμπάι, το οποίο φαίνεται να είναι «μαγνήτης» για τους Ινδούς , φαντάζοντας στα μάτια τους ως το μέρος που δύναται να τους προσφέρει τα περισσότερα οφέλη.
Όπως δηλώνει ένας κοσμηματοπώλης στο CNNi οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 20 με 25% εν εξελίξει της γαμήλιας περιόδου.
Το χρυσό παζάρι του Ντουμπάι αποτελείται από 300 πωλητές, οι περισσότεροι από τους οποίους εμπορεύονται κοσμήματα.
Οι καταναλωτές έλκονται τόσο από τις φορολογικές ελαφρύνσεις που διατρέχουν την «Πόλη του χρυσού», όσο και από τις άφθονες ποσότητες στις οποίες διατίθενται οι προμήθειες. Οι Ινδοί υπήκοοι έχουν την δυνατότητα να εξάγουν συγκεκριμένη ποσότητα χρυσού από το Ντουμπάι χωρίς δασμούς – 1,4 ουγγιές για τις γυναίκες και 0,88 ουγκιές για τους άνδρες – ενώ όταν το βάρος ξεπερνά τα καθορισμένα αυτά όρια επιβάλλεται στην Ινδία 13% δασμός, ένα ποσό που ανέρχεται στο όριο των 2,2 λιρών.
Μάλιστα, για τους αγοραστές που αντιμετωπίζουν τον κίνδυνο των υψηλών δασμών, το Ντουμπάι προσφέρει ένα σημαντικό οικονομικό πλεονέκτημα, όπως υποστηρίζει ο Gaurang Desai, Διευθύνων Σύμβουλος της Dubai Gold and Commodities Exchange (DGCX).
Οι τιμές στο Ντουμπάι θα είναι πάντα 6-9% χαμηλότερες από εκείνες που εμπορεύονται οι Ινδοί κοσμηματοπώλες όταν γίνεται λόγος για το χρυσό», εξηγεί ο ίδιος.
Ο Desai, επίσης, τονίζει πως επειδή το Ντουμπάι προσφέρει ευκολότερη πρόσβαση τόσο σε μεγάλα εμπορικά ονόματα, όσο και σε καταστήματα επώνυμων ειδών μόδας, καθιστά εμφανώς πιο εύκολες τις αγορές που απαιτούνται πριν από το μυστήριο του γάμου.«Όταν γίνεται λόγος για το συνολικό λογαριασμό των αγορών, στο Ντουμπάι, συνεπάγεται αυτομάτως ένα τεράστιο ποσό οικονομικής αποταμίευσης», προσθέτει.
Στις μέρες μας γίνεται όλο και πιο συχνό το φαινόμενο.
«Πλούσιο» σε αξία…πλούσιο σε συμβολισμό..
Η Vandana Mohan, μία ελίτ σχεδιάστρια γάμου στο Νέο Δελχί, αναφέρει χαρακτηριστικά ότι ο χρυσός διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην πραγματοποίηση των ινδικών γάμων, λόγω του συμβολισμού του πλούτου, της ευημερίας και της ασφάλειας που ενέχει.
«Το ανεκτίμητο μέταλλο με την λαμπερή όψη, αναμφισβήτητα, θεωρείται το πολυτιμότερο στο είδος του για τους Ινδούς και σε καιρούς ανάγκης μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως ασφαλές νόμισμα», αναφέρει χαρακτηριστικά η Mohan.
Επισκέπτες τραβούν φωτογραφίες στο Χρυσό παζάρι.
Ιστορικά, ο λόγος για τον οποίο ο χρυσός θεωρήθηκε περίφημος ήταν επειδή γρήγορα αποτέλεσε ένα κατεξοχήν σύμβολο του πλούτου. Ήταν το μέσο που μπορούσε να ρευστοποιηθεί με τον πιο απλό και άμεσο τρόπο. Αν για παράδειγμα έχεις δώσει σε κάποιον χρυσό μπορείς αυτομάτως να πας (στην αγορά και) και να πάρεις πραγματικά χρήματα σε αντάλλαγμα», εξηγεί η Mohan.
«Αν και η ανταλλαγή χρυσού έναντι χρημάτων συναντάται όλο και λιγότερο , ο χρυσός εξακολουθεί να κατέχει την ίδια υψηλή αξία στις ινδικές οικογένειες», υποστηρίζει.
«Ανεξαρτήτως από το πόσο προοδευτική είναι η οικογένεια, το χρυσό στοιχείο δεν θα απουσιάζει ποτέ από έναν ινδικό γάμο, είτε με τη μορφή δώρων και κοσμημάτων είτε νομισμάτων».
Elbphilharmonie: Το αρχιτεκτονικό θαύμα που σχεδιάστηκε από αλγόριθμους
Η απουσία δασμών στο Ντουμπάι καθιστά τις τιμές του χρυσού πολύ χαμηλότερες σε σχέση με πολλά άλλα μέρη του πλανήτη. Το χρυσό παζάρι του είναι, επίσης, γνωστό για την πώληση υψηλής ποιότητας χρυσού.
Η σχεδιάστρια, που στο πελατολόφιο της εντάσσονται και αρκετά γνωστά ονόματα από το Bollywood, λέει ότι «ένα πολύ μικρό ποσοστό των Ινδών δαπανά το 25% του γαμήλιου προϋπολογισμού τους σε κοσμήματα και χρυσάφι. Ένας Ινδικός γάμος που αντιστοιχεί στη ανώτερη ή ακόμη και στη μεσαία κοινωνική τάξη μπορεί να κοστίσει ακόμη και πάνω από 200.000 δολάρια, ένα στοιχείο που αποδίδει μία σαφή εικόνα για τα σημαντικότατα ποσά που αφιερώνονται στα κοσμήματα».
«Αλλά λαμβάνοντας υπόψιν ότι οι Ινδοί είναι πρόθυμοι να ξοδέψουν μέχρι και την τελευταία ρουπία τους για να καλύψουν τις ανάγκες που έχουν σε κοσμήματα, η φορολογική ελάφρυνση που «υπόσχεται» το Ντουμπάι φαίνεται να μην είναι το μοναδικό κίνητρο για τους Ινδούς καταναλωτές.
Το κόσμημα ως προσωπική επιλογή…
Ο Anil Pethani, διευθυντής των Jewelers της Cara, με έδρα το Gold και Diamond Park του Ντουμπάι, λέει ότι κατά τη διάρκεια της ινδικής γαμήλιας περιόδου η επιχείρησή του εξυπηρετεί κατά μέσο όρο 6.000 – 7.000 ινδικές οικογένειες.
Σημειώνει επίσης ότι οι πωλήσεις κοσμημάτων αυξάνονται κατά 20 με 25% εκείνη την περίοδο. Οι περισσότεροι πελάτες, προσθέτει, τον προσεγγίζουν με την επιθυμία της δημιουργίας ενός εξατομικευμένου κοσμήματος ή έστω προσαρμοσμένου στις προσωπικές τους ανάγκες, κάτι που είναι εφικτό να γίνει με ταχύτατους ρυθμούς στο χρυσό παζάρι του Εμιράτου.
«Το πενήντα τοις εκατό της επιχείρησης στηρίζεται σε αυτή την δραστηριότητα. Πολλοί πελάτες έρχονται με τις δικές τους ιδέες τους πάνω στον τρόπο με τον οποίο θα ήθελαν τα κοσμήματα τους να είναι χειροτεχνημένα. Είμαστε σε θέση να δημιουργήσουμε το εκάστοτε σχέδιο μέσα σε διάστημα μίας ημέρας», υποστηρίζει ο Πετάνι.
Σε άλλα μέρη του κόσμου είναι μία διαδικασία που απαιτεί πολύ χρόνο, σύμφωνα με τον ίδιο. Η συγκεκριμένη δραστηριότητα μπορεί να λειτουργήσει σαν ένα μεγάλο κίνητρο για τους Ινδούς πελάτες. Εξάλλου, σύμφωνα με τον Mohan, οι νύφες προτιμούν σήμερα μοναδικά κομμάτια κοσμημάτων παρά παραδοσιακά περιδέραια και σκουλαρίκια. «Θα μπορούσε να ήταν ένα «φιλοτέχνημα» από μαργαριτάρι και χρυσό, ή με μία λεπτομέρεια από διαμάντι , αλλά θα μπορούσε, σαφώς, και να μην φέρει καμία πέτρα πάνω του και να είναι απλά από καθαρό χρυσό και ασήμι. Υπάρχει πληθώρα επιλογών και σχεδίων για τους νέους σήμερα.
(CNNi) Στα ινδικά νυφικά κοσμήματα συμπεριλαμβάνονται μεγάλα περιδέραια, σκουλαρήκια, βραχιόλια, δαχτυλίδια και άλλα στολίδια για το κεφάλι, με τα περισσότερα από αυτά παρασκευάζονται από χρυσό.
Η διαφάνεια στο επίκεντρο..
Από το χρυσό παζάρι του Ντουμπάι στη Ντέιρα, πόλος έλξης για πολυάριθμους τουρίστες, δεν θα μπορούσε να μην ήταν και «πεδίο» αντιπαραθέσεων.
Το 2015 οι πιστοποιημένοι κοσμηματοποιοί του ΟΗΕ θέλησαν να αγοράσουν χρυσό από τη Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό χωρίς να ερευνήσουν την προέλευση του ή να ζητήσουν την απόδειξη πληρωμής των φόρων εξαγωγής. Παρά τα μέτρα που έλαβε η κυβέρνηση των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων το 2013 για την αντιμετώπιση της ροής χρυσού από τις ζώνες των συγκρούσεων, τα Ηνωμένα Έθνη δήλωσαν τότε ότι «τα μέτρα αυτά συνεχίζουν να μην είναι επαρκή».
Ο κ. Desai λέει ότι η DGCX και το Dubai Multi Commodities Center έχουν λάβει περαιτέρω μέτρα για να εξασφαλίσουν μία «αλυσίδα» εφοδιασμού που θα διέπεται από Αρχές με περισσότερο ηθικό περιεχόμενο.
(CNNi) Σύμφωνα με Παγκόσμιο Συμβούλιο Χρυσού η Ινδία είναι η δεύτερη χώρα στην κατανάλωση χρυσού στον κόσμο – αγοράζοντας 700- 1.100 τόνους από το πολύτιμου μετάλλο κάθε χρόνο.
Προσπαθούμε να αυξήσουμε τη διαφάνεια σε ολόκληρη την εμπορική μηχανική και αυτό προϋποθέτει, επίσης, επαρκή εκπαίδευση, επίγνωση, και καλά οργανωμένη εκστρατεία πάνω στο ζήτημα σε συνεργασία, βεβαίως, με κυβερνητικούς και βιομηχανικούς φορείς”», λέει ο Desai.
Παρ’ότι θεωρεί πως είναι μια μακρά διαδικασία, ο ίδιος είναι πεπεισμένοςπως θα υπάρξει μια αισθητή αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο ο χρυσός εισάγεται, προμηθεύεται και διατίθεται στο εμπόριο και στο Ντουμπάι.
Ενώ ως ο δεύτερος μεγαλύτερος εμπορικός συνεταίρος του Ντουμπάι, τόνισε πως τα λόγια του λειτουργούν ως μία θερμή πρόσκληση προςτην Ινδία και τις μέλλουσες νύφες της.
πηγή:cnn.gr