Κυριακή, 22 Δεκεμβρίου, 2024
10.5 C
Athens
HomeTravel NewsIcon of the Seas: Το μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο στον κόσμο που μπορεί να...

Icon of the Seas: Το μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο στον κόσμο που μπορεί να μεταφέρει σχεδόν 8.000 επιβάτες ξεκίνησε το πρώτο του ταξίδι

Το Icon of the Seas, πέντε φορές μεγαλύτερο από τον Τιτανικό με ελεύθερο χώρο, μπορεί να μεταφέρει 7.600 επιβάτες, έχει περισσότερα από 2.000 άτομα πλήρωμα, είναι μήκους σχεδόν 1.200 ποδιών και gross 250.800 τόνων. 
Το μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο στον κόσμο ξεκίνησε το πρώτο του ταξίδι στις 27 Ιανουαρίου, αποπλέοντας για την εναρκτήρια κρουαζιέρα του από το λιμάνι του Μαϊάμι στη Φλόριντα.

Το Icon of the Seas είναι μεγαλύτερο από ό,τι ο Πύργος του Άιφελ είναι ψηλό με 20 καταστρώματα. Υπάρχουν επτά πισίνες συμπεριλαμβανομένης της «μεγαλύτερης πισίνας στη θάλασσα» καθώς και ένα υδάτινο πάρκο με έξι νεροτσουλήθρες. Το πλοίο διαθέτει περισσότερα από 40 μπαρ και εστιατόρια σε οκτώ «γειτονιές».

- Advertisement -

Τα πρώτα δρομολόγια του πλοίου έχουν ήδη εξαντληθεί και τα ταξίδια για το υπόλοιπο του 2024 γεμίζουν γρήγορα. Είναι ένα από τα 14 νέα κρουαζιερόπλοια που θα αποπλεύσουν μόνο φέτος.

Ωστόσο, ξεπερνώντας κανείς το αρχικό σοκ της εμφάνισης, του μεγέθους και των παροχών του, προκύπτει εύλογα το ερώτημα: Μπορεί το μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο στον κόσμο να είναι πραγματικά φιλικό προς το περιβάλλον;

Με χαρακτηριστικά όπως κινητήρες υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), θερμότητα από τους κινητήρες που χρησιμοποιούνται για τη θέρμανση του νερού και δυνατότητα σύνδεσης σε παροχές ηλεκτρικής ενέργειας στα λιμάνια, το Icon of the Seas θα είναι το «πιο βιώσιμο πλοίο της Royal Caribbean μέχρι σήμερα», σύμφωνα με η εταιρία.

Και τα κρουαζιερόπλοια γίνονται μόνο μεγαλύτερα με το μέσο πλοίο να αυξάνεται κατά 10.000 μεικτούς τόνους κάθε δεκαετία. Ορισμένοι ανησυχούν για τις περιβαλλοντικές συνέπειες τέτοιων ολοένα και πιο μαζικών πλοίων.

Επομένως, τα μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια σημαίνουν πραγματικά μεγαλύτερη επίδραση στο κλίμα;

Πώς οι κρουαζιέρες επηρεάζουν το περιβάλλον;

Η κυκλοφορία του Icon of the Seas έρχεται καθώς πολλές ευρωπαϊκές χώρες καταπιέζουν τα κρουαζιερόπλοια με νέους κανονισμούς που στοχεύουν στη ρύπανση στα λιμάνια.

Σκληροί νέοι κανόνες στη Νορβηγία επιβάλλουν ότι μόνο πλοία που τροφοδοτούνται με εναλλακτικά καύσιμα θα μπορούν να ελλιμενίζονται στα λιμάνια της χώρας από το 2026. Η κυβέρνηση προσπαθεί να μειώσει τη ρύπανση στα γραφικά φιόρδ της που προκαλείται από το ντίζελ θαλάσσης που χρησιμοποιούν πολλά κρουαζιερόπλοια.

Ο Έσπεν Μπαρθ Έιντε, υπουργός Εξωτερικών της Νορβηγίας, δήλωσε στο γερμανικό τηλεοπτικό δίκτυο DW ότι τα κρουαζιερόπλοια «προκαλούν τις υψηλότερες εκπομπές στον κόσμο ανά επιβάτη και χιλιόμετρο διαδρομής».

Δηλαδή πόσο εντάσεως άνθρακα είναι η μέση κρουαζιέρα; Τα πιο αποδοτικά κρουαζιερόπλοια εκπέμπουν περίπου 250 γραμμάρια CO2 ανά επιβάτη χιλιόμετρο, σύμφωνα με εκτιμήσεις του Διεθνούς Συμβουλίου για τις Καθαρές Μεταφορές (ICCT).

Χρησιμοποιώντας την ίδια μεθοδολογία, η ένταση άνθρακα μιας πτήσης μικρών αποστάσεων είναι περίπου 110 g CO2 ανά επιβάτη χιλιόμετρο.

Η ICCT υπολόγισε τις εκπομπές για ένα ταξίδι πέντε διανυκτερεύσεων 2.000 χιλιομέτρων στις ΗΠΑ με την πιο αποτελεσματική γραμμή κρουαζιέρας και τις συνέκρινε με μια πτήση μετ’ επιστροφής και την ίδια διάρκεια διαμονής σε ξενοδοχείο.

Το άτομο που θα έκανε την κρουαζιέρα θα παρήγαγε περίπου τη διπλάσια ποσότητα των συνολικών αερίων του θερμοκηπίου από το άτομο που έκανε μια πτήση – και αυτό χωρίς να ληφθεί υπόψη ότι πολλοί άνθρωποι πετούν για να φτάσουν στο λιμάνι αναχώρησης.

Είναι λύση τα εναλλακτικά καύσιμα;

Τα νεότερα κρουαζιερόπλοια τροφοδοτούνται όλο και περισσότερο από υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) με στόχο τη μείωση των εκπομπών άνθρακα.

Η καύση LNG απελευθερώνει λιγότερο οξείδιο του αζώτου, οξείδιο του θείου και σωματιδιακή ρύπανση από τα παραδοσιακά καύσιμα – μια κύρια ανησυχία για τα λιμάνια σε όλο τον κόσμο όπου τα πλοία κάθονται ρελαντί για ώρες. Με περίπου 25% λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα επίσης, οι φορείς εκμετάλλευσης κρουαζιέρων λένε ότι είναι μια «φιλική προς το κλίμα» εναλλακτική λύση.

Το Icon of the Seas είναι μόνο ένα από τα νέα πλοία με κινητήρες διπλού καυσίμου που μπορούν να λειτουργούν τόσο με ντίζελ θαλάσσης όσο και με LNG. Είναι το πρώτο πλοίο της εταιρείας Royal Caribbean που τροφοδοτείται από αυτό το καύσιμο.

Ωστόσο, υπάρχουν ανησυχίες για πιθανές διαρροές μεθανίου από τον τύπο των κινητήρων που χρησιμοποιούν αυτά τα κρουαζιερόπλοια. Αυτό το εξαιρετικά ισχυρό αέριο θερμοκηπίου έχει επιπτώσεις στο κλίμα περισσότερες από 80 φορές μεγαλύτερες από το CO2 σε διάστημα 20 ετών.

Το κρουαζιερόπλοιο Icon of the Seas ελλιμενίστηκε στο Ponce του Πουέρτο Ρίκο, στο πλαίσιο του δοκιμαστικού ταξιδιού και της διαδικασίας πιστοποίησης.

Ενώ τα πλοία που καίνε LNG μπορεί να εκπέμπουν λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα από τα παραδοσιακά καύσιμα πλοίων, συχνά αποτυγχάνουν να κάψουν όλο αυτό το αόρατο αέριο. Σχεδόν το 80 τοις εκατό των πλοίων που καίνε LNG χρησιμοποιούν έναν τύπο κινητήρα που διαρρέει το 3,1 τοις εκατό του καυσίμου του στην ατμόσφαιρα, σύμφωνα με το Transport & Environment.

Έρευνα από τον μη κερδοσκοπικό οργανισμό που εδρεύει στις Βρυξέλλες ισχυρίζεται ότι αυτό θα μπορούσε να είναι χειρότερο για το κλίμα βραχυπρόθεσμα από την καύση παραδοσιακών καυσίμων.
Η Royal Caribbean λέει ότι το LNG ήταν η πιο βιώσιμη εναλλακτική λύση όταν σχεδιαζόταν το Icon of the Seas πριν από 10 χρόνια. Το επόμενο έτος ετοιμάζεται να κάνει το ντεμπούτο του Celebrity Xcel – ένα πλοίο 3.248 επιβατών με κινητήρα τριών καυσίμων που μπορεί επίσης να λειτουργεί με μεθανόλη. Και η εταιρεία ισχυρίζεται ότι έχει κατασκευάσει το Icon of the Seas για να το κάνει προσαρμόσιμο σε άλλες πηγές καυσίμου όπως η μεθανόλη στο μέλλον.

Η ναυτιλιακή βιομηχανία θεωρεί αυτό ως ένα από τα πιο υποσχόμενα εναλλακτικά καύσιμα στο εγγύς μέλλον.

Αν και νεότερα πλοία με λιγότερους κινητήρες με διαρροές και προοδευτικές λύσεις είναι καθ’ οδόν, το μέσο κρουαζιερόπλοιο που πλέει αυτήν τη στιγμή στις θάλασσες του κόσμου είναι πλέον άνω των 22 ετών.

Οι περιβαλλοντικές ομάδες υποστηρίζουν ότι πολλά από αυτά που κατασκευάζονται σήμερα πιθανότατα θα εξακολουθήσουν να λειτουργούν μέχρι το 2050, όταν ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (IMO) στοχεύει να επιτύχει τον καθαρό μηδενικό στόχο του.

Δείτε επίσης

Τελευταία Άρθρα

Follow us

110,066LikesLike
88,720 FollowersFollow
182,000SubscribersΕγγραφή
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ