Η Ryanair κατηγορείται ότι δεν δέχεται στις πτήσεις της φέτος επιβάτες που διεκδίκησαν επιστροφή των χρημάτων τους κατά τη διάρκεια της πανδημίας – εκτός εάν επιστρέψουν τα χρήματα απ’ τις επιστροφές!
Έρευνα της MoneySavingExpert (MSE) διαπίστωσε ότι οι ταξιδιώτες που ζήτησαν επιστροφή των χρημάτων τους από τον πάροχο της πιστωτικής τους κάρτας αντιμετώπισαν απαιτήσεις της τελευταίας στιγμής έως και 600 λίρες, προκειμένου να επιβιβαστούν σε αεροπλάνο της Ryanair.
Κατά τη διάρκεια των lockdown, η Ryanair συνέχισε να πραγματοποιεί πολλά από τα δρομολόγιά της, παρόλο που οι περιορισμοί ανάγκασαν πολλούς να ακυρώσουν τα ταξίδια τους.
Η αεροπορική εταιρεία αρνήθηκε να επιστρέψει χρήματα στους επιβάτες που δεν μπορούσαν να ταξιδέψουν, γεγονός που οδήγησε πολλούς να αναζητήσουν επιτυχώς επιστροφές χρεώσεων από την εταιρεία που έχει εκδώσει την πιστωτική τους κάρτα, συγκεκριμένα την American Express.
Σε τρεις από αυτούς τους επιβάτες, που επιχείρησαν να κάνουν νέες κρατήσεις με τη Ryanair για να ταξιδέψουν φέτος, τους είπαν ότι μπορούν να πετάξουν ξανά με τη Ryanair μόνο εάν επιστρέψουν το ποσό που διεκδίκησαν ως επιστροφή. Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Guardian, σε έναν επιβάτη δόθηκε αυτό το τελεσίγραφο λίγες ώρες πριν από την πτήση.
Η MSE ανέφερε ότι σε τουλάχιστον δύο περιπτώσεις το τμήμα της Ryanair που ασχολείται με ζητήματα απάτης είχε απαιτήσει επιστροφές χρημάτων μεταξύ 400 και 630 λιρών. Επίσης, η MSE δήλωσε ότι έχει δει δεκάδες παρόμοιες περιπτώσεις στο φόρουμ καταναλωτών και στα social media.
Η Ryanair υποστήριξε ότι ήταν πάντα μια αεροπορική εταιρεία που δεν κάνει επιστροφές χρημάτων όταν μια πτήση πραγματοποιείται και ότι οι όροι και οι προϋποθέσεις της επιτρέπουν αυτή τη θέση. Τον Μάιο του περασμένου έτους η MSE ανέφερε ότι ορισμένα στελέχη της Ryanair είχαν απειλήσει ότι θα έβαζαν σε μαύρη λίστα τους επιβάτες που ζήτησαν να λάβουν επιστροφή χρημάτων, κάτι που η αεροπορική εταιρεία αρνήθηκε τότε.
Η ομάδα της MSE έχει πλέον προωθήσει τις υποθέσεις στην Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας στη Βρετανία.
Εκπρόσωπος της Ryanair δήλωσε: «Για πτήσεις της Ryanair που εκτελούνται με βάση το πρόγραμμα δεν επιστρέφονται χρήματα-αυτό περιγράφεται ξεκάθαρα στους όρους και προϋποθέσεις της Ryanair που συμφωνήθηκαν από τον πελάτη κατά την κράτηση».
Την περασμένη εβδομάδα, η Αρχή Ανταγωνισμού διέκοψε την έρευνά της για το αν η British Airways και η Ryanair παραβίασαν το νόμο, μην προσφέροντας επιστροφές χρημάτων σε πελάτες που δεν μπορούσαν να πραγματοποιήσουν τις πτήσεις τους λόγω περιορισμών. Η βρετανική επιτροπή ανταγωνισμού έκρινε «ότι ο νόμος δεν παραχωρεί στους επιβάτες ένα επαρκώς σαφές δικαίωμα σε μια επιστροφή χρημάτων σε ασυνήθιστες συνθήκες lockdown», σύμφωνα με ανακοίνωσή της.
Ο νόμος προβλέπει ότι οι πελάτες έχουν δικαίωμα επιστροφής χρημάτων εντός 14 ημερών, αλλά το δικαίωμα αυτό ισχύει «όταν μια αεροπορική εταιρεία ακυρώνει μια πτήση, επειδή η επιχείρηση δεν μπορεί να προσφέρει την συμφωνηθείσα υπηρεσία», διευκρίνισε η επιτροπή. «Ωστόσο το δίκαιο δεν αντιμετωπίζει σαφώς το ζήτημα (…) όταν η πτήση δεν ακυρώνεται, αλλά οι επιβάτες εμποδίζονται νομικά να την κάνουν», πρόσθεσε.
Δείτε επίσης