Τρίτη, 24 Δεκεμβρίου, 2024
11.1 C
Athens
HomeTravel NewsΗ προσγείωση σε αυτό το αεροδρόμιο είναι τόσο δύσκολη που μόνο 50...

Η προσγείωση σε αυτό το αεροδρόμιο είναι τόσο δύσκολη που μόνο 50 πιλότοι είναι ικανοί να την πραγματοποιήσουν

Οι μοναδικές συνθήκες πτήσης μέσα και έξω από τo διεθνές αεροδρόμιο του Μπουτάν το Paro (PBH), το οποίο θεωρείται ένα από τα 10 πιο επικίνδυνα αεροδρόμιο στον κόσμο, σημαίνει ότι οι προσγειώσεις εδώ είναι από τις πιο δύσκολες τεχνικά. Ο ελιγμός σε ένα σύντομο διάδρομο μεταξύ δύο κορυφών 18.000 ποδιών απαιτεί τόσο τεχνικές γνώσεις όσο και ατσάλινα νεύρα. Το αεροδρόμιο και οι δύσκολες συνθήκες του έχουν προσθέσει μόνο το μυστήριο γύρω από τα ταξίδια στο Μπουτάν, ένα βασίλειο των Ιμαλαΐων περίπου 800.000 κατοίκων.

Το Μπουτάν στον χάρτη

Οι μοναδικές συνθήκες πτήσης μέσα και έξω από το Paro σημαίνει ότι τα jumbo jet είναι απαγορευμένα. Αλλά για τους λάτρεις της αεροπορίας, αυτό είναι μέρος της αδρεναλίνης της επίσκεψης στη Χώρα του  Thunder Dragon.

- Advertisement -

Αρχικά, το Paro είναι «δύσκολο, αλλά όχι επικίνδυνο», λέει ο κυβερνήτης Chimi Dorji, στο CNN, ο οποίος εργάζεται στην κρατική αεροπορική εταιρεία του Μπουτάν, Druk Air (γνωστή και ως Royal Bhutan Airlines), εδώ και 25 χρόνια.

«Είναι πρόκληση για την ικανότητα του πιλότου, αλλά δεν είναι επικίνδυνο, γιατί αν ήταν επικίνδυνο, δεν θα πετούσα».

Bhutan Airlines Landing At Paro International Airport

Τι κάνει τo Paro μοναδικό

Ένας συνδυασμός γεωγραφικών παραγόντων κάνει το Paro – και μεγάλο μέρος του Μπουτάν – οπτικά εντυπωσιακό. Επίσης, κάνουν τις πτήσεις από και προς το αεροδρόμιο μια εξαιρετικά εξειδικευμένη ικανότητα.

Το Paro είναι αεροδρόμιο κατηγορίας Γ, που σημαίνει ότι οι πιλότοι πρέπει να έχουν ειδική εκπαίδευση για να πετάξουν εκεί. Πρέπει να εκτελούν μόνοι τους την προσγείωση χειροκίνητα, χωρίς ραντάρ. Όπως λέει ο Dorji, είναι κρίσιμο για τους πιλότους να γνωρίζουν το τοπίο γύρω από το αεροδρόμιο – να το ξεφύγουν έστω και για ένα κλάσμα της ίντσας και θα μπορούσαν να προσγειωθούν στην κορυφή του σπιτιού κάποιου.

«Στο Paro, χρειάζεται πραγματικά να έχει κανείς τις δεξιότητες και την ικανότητα τοπικής γνώσης. Το ονομάζουμε εκπαίδευση ικανότητας περιοχής ή εκπαίδευση περιοχής ή εκπαίδευση διαδρομής από πτήση από οπουδήποτε στο Paro», λέει στο CNN Travel.

Paro αεροδρόμιο Μπουτάν

Το Μπουτάν, το οποίο βρίσκεται μεταξύ Κίνας και Ινδίας, είναι πάνω από το 97% βουνά. Η πρωτεύουσά του, το Τιμπού, είναι 7.710 πόδια (2.350 μέτρα) πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας. Το Paro είναι ελαφρώς χαμηλότερο, φθάνοντας στα 7.382 πόδια.

«Σε υψηλότερα υψόμετρα, ο αέρας είναι πιο αραιός, επομένως το αεροσκάφος πρέπει ουσιαστικά να πετάει στον αέρα πιο γρήγορα», εξηγεί ο Dorji, ο οποίος εκτός από τα αεροπλάνα που πετούν τώρα εκπαιδεύει τους πιλότους και το πλήρωμα καμπίνας της Druk Air. «Η πραγματική σας ταχύτητα αέρα θα είναι η ίδια, αλλά η ταχύτητα του αέρα σας σε αντίθεση με το έδαφος είναι πολύ μεγαλύτερη».

Η επόμενη μεταβλητή που πρέπει να ληφθεί υπόψη είναι ο καιρός

Όποιος έχει πετάξει στo Paro – από το Νέο Δελχί, την Μπανγκόκ, το Κατμαντού ή, από τον Οκτώβριο του 2024, το Ανόι – πιθανότατα έπρεπε να ξυπνήσει πολύ νωρίς για την πτήση του. Αυτό συμβαίνει γιατί οι υπεύθυνοι του αεροδρομίου προτιμούν όλα τα αεροπλάνα να προσγειώνονται πριν το μεσημέρι για βέλτιστη ασφάλεια λόγω των ισχυρών ανέμων.

«Προσπαθούμε να αποφύγουμε τις εργασίες πέρα ​​από το μεσημέρι, γιατί τότε έχουμε πολλά θερμικά (άνεμοι), οι θερμοκρασίες αυξάνονται, οι βροχές δεν έχουν ξεκινήσει ακόμα», λέει ο Dorji. «Έτσι η γη είναι ξεραμένη και έχεις όλους αυτούς τους αναβατικούς/καταβατικούς ανέμους στην κοιλάδα το απόγευμα. Τα πρωινά είναι πολύ πιο ήρεμα».

Αυτό είναι λιγότερο πρόβλημα με τις απογειώσεις, ωστόσο, έτσι οι ταξιδιώτες μπορούν να υπολογίζουν σε έναν καλύτερο ύπνο το τελευταίο βράδυ στο Μπουτάν χάρη στην ώρα αναχώρησης το απόγευμα.

Ωστόσο, δεν πραγματοποιούνται νυχτερινές πτήσεις στο Paro ανεξαρτήτως εποχής, λόγω έλλειψης ραντάρ.

Πρέπει να γίνουν διαφορετικά καταλύματα κατά τη διάρκεια της περιόδου των μουσώνων, που είναι συνήθως μεταξύ Ιουνίου και Αυγούστου. Δεν είναι ασυνήθιστο να έχουμε καταιγίδες εκείνη την εποχή του χρόνου, με χαλάζι που μπορεί να φτάσει το μέγεθος μιας μπάλας του γκολφ!

«Ο μουσώνας είναι απέναντι από τον κόλπο της Βεγγάλης», λέει ο Dorji. «Έχουμε αυτούς τους βορειοδυτικούς, βορειοανατολικούς ανέμους που έρχονται από απέναντι στην Κίνα αλλά και αυτές τις περιόδους όπου βρέχει για μέρες».

Τελικά, λέει, μέρος της εκπαίδευσης ενός πιλότου δεν είναι μόνο να ξέρει να πετάει – είναι να ξέρει πότε να μην πετάει και να μπορεί να κάνει την κλήση όταν δεν είναι η ασφαλής στιγμή για απογείωση.

Ο τελευταίος παράγοντας στο επίπεδο δυσκολίας του Paro είναι αυτό που ο Dorji αποκαλεί «εμπόδια» – δηλαδή, το ορεινό ανάγλυφο που περιβάλλει το αεροδρόμιο. Ο διάδρομος του Paro έχει μήκος μόλις 7.431 πόδια και πλαισιώνεται από δύο ψηλά βουνά. Ως αποτέλεσμα, οι πιλότοι μπορούν να δουν τον διάδρομο από τον αέρα μόνο όταν πρόκειται να προσγειωθούν σε αυτόν.

Flight Review: Bhutan Paro Airport final approach with runway view

Αεροπορική βιομηχανία του Μπουτάν

Τα πράγματα αλλάζουν στο Μπουτάν και η αεροπορική βιομηχανία είναι ένα από αυτά. Το Gelephu, στο νότιο Μπουτάν, κοντά στα σύνορα με την Ινδία, επιλέχθηκε ως ο χώρος για μια νέα «πόλη ενσυνείδησης» που χτίστηκε ειδικά για το σκοπό αυτό.

Ενώ ήδη φιλοξενεί ένα μικρό αεροδρόμιο, το νέο καθεστώς του Gelephu φέρνει μια σημαντική επέκταση. Η πιο αξιοσημείωτη διαφορά μεταξύ Gelephu και Paro είναι το έδαφος – το Gelephu είναι πολύ πιο επίπεδο και υπάρχει αρκετός χώρος για την κατασκευή μακρύτερων διαδρόμων που είναι ευκολότεροι για μη εξειδικευμένους πιλότους και μπορούν να φιλοξενήσουν jumbo jet.

Μέσα σε λίγα χρόνια, είναι πιθανό να υπάρχουν απευθείας πτήσεις προς το Μπουτάν από τη Βόρεια Αμερική, την Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή.

Ο κλάδος είναι ακόμα σχετικά νέος εδώ. Η Druk Air ιδρύθηκε το 1981 – για να καταλάβετε τη διαφορά, η KLM ιδρύθηκε το 1919, το 1920 η Qantas και το 1928 η Delta Air Lines.

Και ενώ το Μπουτάν έχει μόνο μερικές δεκάδες αδειοδοτημένους πιλότους, υπάρχει ένα δηλωμένο εθνικό συμφέρον για πρόσληψη και εκπαίδευση περισσότερων νέων πιλότων σε τοπικό επίπεδο, όχι μόνο για στρατολόγηση από το εξωτερικό.

Οι επίδοξοι πιλότοι πρέπει να δείξουν την ικανότητά τους να πετούν σε όλες τις ποικίλες εποχές του Μπουτάν. Ως εθνικός αερομεταφορέας, η Druk Air έχει αναλάβει μεγάλο μέρος της ευθύνης για την εκπαίδευση πιλότων.

«Θεωρώ τον εαυτό μου… τη γέφυρα μεταξύ της παλιάς γενιάς και της νέας», λέει ο Dorji, ο οποίος είναι 43 ετών. Πιστεύει ότι υπάρχουν 50 αδειούχοι πιλότοι στο Μπουτάν, αλλά αυτός ο αριθμός θα μπορούσε εύκολα να διπλασιαστεί τα επόμενα χρόνια. Είτε έτσι είτε αλλιώς, λέει, «ανυπομονώ γι αυτό».

World Most Extreme Landing PARO BHUTAN

Με πληροφορίες από το cnn.com/travel

Δείτε επίσης

Τελευταία Άρθρα

Follow us

110,065LikesLike
88,710 FollowersFollow
183,000SubscribersΕγγραφή
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ