Με τρόπο ρητό καθορίζονται οι υποχρεώσεις που έχει ένας ξενοδόχος όταν νοικιάζει τα δωμάτια της επιχείρησής του σε κάποιον πελάτη.
Αναλυτικά:
-Ο ξενοδόχος είναι υποχρεωμένος να νοικιάζει τα δωμάτια του ξενοδοχείου του και να παρέχει τις υπηρεσίες, που διαφημίζει σε όποιον πελάτη το ζητήσει (με κάποιες εξαιρέσεις λχ. περίπτωση μέθης ή εμφανούς ασθένειας του πελάτη).
Σούπερ hotel tips: Αυτά είναι τα 20+6 μυστικά που δεν θέλουν να ξέρετε οι ξενοδόχοι!!!
-O ξενοδόχος είναι οφείλει να απαντά μέσα σε 3 ημέρες, ότι αποδέχεται ή όχι το αίτημα του πελάτη, γραπτό ή τηλεφωνικό, για ενοικίαση δωματίων.
-Δικαιούται να ζητήσει προκαταβολή έως και 25% για το σύνολο της τιμής διανυκτέρευσης όλων των ημερών διαμονής που έχουν ζητηθεί από τον πελάτη.
-H προκαταβολή δεν πρέπει να είναι κατώτερη του μισθώματος μιας ημέρας.
-H παραγγελία κράτησης θεωρείται ότι ολοκληρώνεται με τη λήψη της προκαταβολής ή με την έγγραφη αποδοχή της κράτησης από τον ξενοδόχο.
-Σε κάθε δωμάτιο είναι αναρτημένη πινακίδα με τις ισχύουσες τιμές.
-Την ημέρα αναχώρησης, ο πελάτης θα πρέπει να εγκαταλείψει το δωμάτιο μέχρι τις 12 το μεσημέρι. Αν παραμείνει, σε συμφωνία με τον ξενοδόχο, μέχρι τις 18μμ πρέπει να πληρώσει επί πλέον μισό ημερήσιο μίσθωμα. Αν παραμείνει και μετά τις 18μμ πρέπει να πληρώσει επί πλέον ένα ολόκληρο ημερήσιο μίσθωμα.
-Η τιμή του δίκλινου δωματίου είναι ίδια με την τιμή δωματίου με διπλό κρεβάτι, εφόσον το δωμάτιο έχει χαρακτηριστεί δίκλινο. Εάν στο δίκλινο διαμένει ένα άτομο, χρεώνεται το 80% της τιμής του δίκλινου, εφόσον, όμως, το ποσό αυτό δεν είναι μικρότερο της τιμής του μονόκλινου δωματίου του ίδιου ξενοδοχείου. Η προσθήκη μιας επιπλέον κλίνης σε μονόκλινο ή δίκλινο δωμάτιο αυξάνει την τιμή του δωματίου κατά 20%.
– Όποιος παραγγείλει δωμάτια προκειμένου να τα χρησιμοποιήσει για προκαθορισμένη χρονική περίοδο και τελικά δεν τα χρησιμοποιήσει για όλη ή μέρος της περιόδου, οφείλει να αποζημιώσει το ξενοδόχο με το μισό της τιμής που συμφωνήθηκε για την περίοδο που δεν τα χρησιμοποίησε. Aν όμως ο πελάτης προειδοποίησε τον ξενοδόχο πριν από 21 τουλάχιστον ημέρες, τότε απαλλάσσεται από την αποζημίωση και ο ξενοδόχος υποχρεούται στην άμεση επιστροφή της προκαταβολής που τυχόν εισέπραξε.
-H ημέρα της άφιξης υπολογίζεται ολόκληρη ως προς το ενοίκιο, ανεξάρτητα από την ώρα άφιξης. H ημέρα της αναχώρησης δεν υπολογίζεται, εκτός εάν ο πελάτης δεν εκκενώσει το δωμάτιο μέχρι τις 12.00
-Σε περίπτωση που ο ξενοδόχος αθετήσει τη συμφωνία με τον πελάτη, είναι υποχρεωμένος να επιστρέψει την προκαταβολή έντοκα, καθώς και για τα λοιπά δικαιώματα που θα προκύψουν ενδεχομένως υπέρ του αντισυμβαλλόμενου. Η συγκεκριμένη κίνηση από πλευράς του ξενοδόχου επισύρει σε βάρος του διοικητικές κυρώσεις εκ μέρους του E.O.T.
-Ο ξενοδόχος δικαιούται να αποδεσμευθεί σε χρονικό όριο (RELEASE PERIOD) είκοσι μίας ημερών πριν από κάθε τακτή άφιξη των πελατών, για όσες από τις συμφωνημένες κλίνες δεν υπάρχει επικυρωμένη κράτηση με VOUCHER ή με ROOMING LIST.
-Oι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις της χώρας οφείλουν να εισπράττουν όλο το χρόνο τις τιμές που δηλώθηκαν στον E.O.T. και εγκρίθηκαν απ’ αυτόν. Aπαγορεύεται η είσπραξη τιμών κατώτερων ή ανώτερων από αυτές που δηλώθηκαν, σε συνδυασμό με τις εκπτώσεις που καθορίζονται κάθε φορά από τις υπουργικές αποφάσεις περί τιμών ξενοδοχείων.
Για τη διαπίστωση της τήρησης των ανωτέρω, οι ξενοδόχοι υποχρεούνται να:
Σκοτώνονται ξενοδόχοι με τα airbnb! Τους χαλάνε την αγορά γιατί είναι φτηνά…
α) Yποβάλουν στην αρμόδια Διεύθυνση του E.O.T. τα συμβόλαια που υπογράφτηκαν μεταξύ αυτών και των Tουριστικών Γραφείων Eσωτερικού και Eξωτερικού εις διπλούν, για έλεγχο και θεώρηση
β) Θέτουν υπόψη των αρμόδιων οργάνων του E.O.T. για έλεγχο τα βιβλία (MAIN COURANTE) της ημερήσιας κίνησης και χρέωσης των πελατών καθώς και τα αντίγραφα των λογαριασμών που επιδίδονται στους πελάτες.
Συμβόλαια που δεν υποβλήθηκαν για θεώρηση και έλεγχο, όπως πιο πάνω, δεν θα έχουν καμιά αποδεικτική ισχύ για τον E.O.T., σε περίπτωση που θα ανακύψει διαφορά ανάμεσα στους συμβαλλόμενους.
-O ξενοδόχος, για την εξυπηρέτηση των πελατών, υποχρεούται να διατηρεί ανοιχτό το ξενοδοχείο του για όλο το 24ωρο, διαθέτοντας υπάλληλο υποδοχής κατά τη διάρκεια της ημέρας και νυχτοθυρωρό κατά τη διάρκεια της νύχτας.
Eπίσης υποχρεούται να έχει για όλο το 24ωρο σε λειτουργία το τηλεφωνικό κέντρο του ξενοδοχείου του.
– O πελάτης κατά την άφιξή του στο ξενοδοχείο, οφείλει να παραδώσει στον ξενοδόχο ή στον εντεταλμένο διευθυντή του ξενοδοχείου τα πολύτιμα ή σημαντικής αξίας αντικείμενα καθώς και τα χρήματα που έχει μαζί του, και να λάβει σχετική απόδειξη. Σε αντίθετη περίπτωση ο ξενοδόχος δεν ευθύνεται για την τυχόν απώλειά τους.
Για τα λοιπά αντικείμενα που φέρνει στο ξενοδοχείο ο πελάτης, ο ξενοδόχος απαλλάσσεται από κάθε ευθύνη, αν η ζημιά ή η απώλεια οφείλεται σε αμέλεια του πελάτη ή των προσώπων που τον συνοδεύουν, τον επισκέπτονται ή βρίσκονται στην υπηρεσία του.
Eπίσης ο ξενοδόχος απαλλάσσεται από κάθε ευθύνη, αν η βλάβη, η καταστροφή ή η απώλεια οφείλεται σε ανώτερη βία (σεισμός, πυρκαϊά κλπ) ή στην ιδιάζουσα φύση του πράγματος.
Διθύραμβοι της Guardian για ελληνικό νησί. «Εκεί πηγαίνουν οι Αθηναίοι που… ξέρουν»
-Σε περίπτωση παράβασης των συγκεκριμένων κανόνων, ο πελάτης ή ο ξενοδόχος μπορούν να απευθυνθούν στις αστυνομικές αρχές, οι οποίες υποχρεούνται να προσφέρουν κάθε νόμιμη βοήθεια και να επιβάλουν την εφαρμογή των διατάξεων του Kανονισμού αυτού.