Άλλες 21 ρωσικές αεροπορικές εταιρείες προστέθηκαν στον κατάλογο αεροπορικής ασφάλειας της ΕΕ σύμφωνα με την ανακοίνωση της Ε.Ε.
Η Επιτροπή επικαιροποίησε τον κατάλογο αεροπορικής ασφάλειας της ΕΕ, ο οποίος είναι ο κατάλογος των αεροπορικών εταιρειών που υπόκεινται σε απαγόρευση λειτουργίας ή λειτουργικούς περιορισμούς εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, επειδή δεν πληρούν τα διεθνή πρότυπα ασφαλείας.
Μετά την επικαιροποίηση, 21 αεροπορικές εταιρείες που έχουν πιστοποιηθεί στη Ρωσία περιλαμβάνονται πλέον στον κατάλογο αεροπορικής ασφάλειας της ΕΕ. Αυτό αντικατοπτρίζει σοβαρές ανησυχίες για την ασφάλεια λόγω της αναγκαστικής επανεγγραφής αεροσκαφών ξένης ιδιοκτησίας από τη Ρωσία, επιτρέποντας εν γνώσει της τη λειτουργία τους χωρίς έγκυρα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας. Αυτό αποτελεί παραβίαση των διεθνών προτύπων αεροπορικής ασφάλειας.
Η Επίτροπος Μεταφορών Αντίνα Βαλεάν δήλωσε ότι «η Ρωσική Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αερομεταφορών επέτρεψε στις ρωσικές αεροπορικές εταιρείες να λειτουργούν εκατοντάδες αεροσκάφη ξένης ιδιοκτησίας χωρίς έγκυρο πιστοποιητικό αξιοπλοΐας. Οι εν λόγω ρωσικές αεροπορικές εταιρείες το έπραξαν εν γνώσει τους κατά παράβαση των σχετικών διεθνών προτύπων ασφαλείας. Αυτό δεν αποτελεί μόνο σαφή παραβίαση της Σύμβασης για τη Διεθνή Πολιτική Αεροπορία (Σύμβαση του Σικάγο), αλλά και άμεση απειλή για την ασφάλεια.
Ζούμε στο πλαίσιο της απρόκλητης και αδικαιολόγητης στρατιωτικής επίθεσης της Ρωσίας κατά της Ουκρανίας. Ωστόσο, θέλω να καταστήσω απολύτως σαφές ότι η απόφαση αυτή δεν αποτελεί άλλη μια κύρωση κατά της Ρωσίας- ελήφθη αποκλειστικά και μόνο με βάση τεχνικούς λόγους και λόγους ασφαλείας. Δεν αναμειγνύουμε την ασφάλεια με την πολιτική».
117 αεροπορικές εταιρείες εκτός ευρωπαϊκών ουρανών
Μετά την επικαιροποίηση, συνολικά 117 αεροπορικές εταιρείες απαγορεύεται η πρόσβαση στους ουρανούς της ΕΕ:
90 αεροπορικές εταιρείες που έχουν πιστοποιηθεί σε 15 διαφορετικά κράτη, λόγω ανεπαρκούς εποπτείας της ασφάλειας από τις αεροπορικές αρχές των κρατών αυτών,
Στις 21 αεροπορικές εταιρείες που έχουν πιστοποιηθεί στη Ρωσία, περιλαμβάνονται η Aeroflot και οι θυγατρικές της Pobeda και Russia, η Nord Wind, η Ural Airlines, η UTair, η S7, η Yamal, η Smartavia και άλλες, καθώς και 6 μεμονωμένες αεροπορικές εταιρείες από άλλα κράτη, με βάση τις σοβαρές ελλείψεις ασφαλείας που διαπιστώθηκαν: Avior Airlines (Βενεζουέλα), Blue Wing Airlines (Σουρινάμ), Iran Aseman Airlines (Ιράν), Iraqi Airways (Ιράκ), Med-View Airlines (Νιγηρία) και Air Zimbabwe (Ζιμπάμπουε).
Δύο επιπλέον αεροπορικές εταιρείες υπόκεινται σε λειτουργικούς περιορισμούς και μπορούν να πετάξουν προς την ΕΕ μόνο με συγκεκριμένους τύπους αεροσκαφών: Iran Air (Ιράν) και Air Koryo (Βόρεια Κορέα).
Η επικαιροποίηση του καταλόγου αεροπορικής ασφάλειας της ΕΕ βασίζεται στην ομόφωνη γνώμη των εμπειρογνωμόνων αεροπορικής ασφάλειας των κρατών μελών, οι οποίοι συνεδρίασαν στις 5 Απριλίου 2022 υπό την αιγίδα της επιτροπής αεροπορικής ασφάλειας της ΕΕ, μέσω τηλεδιάσκεψης. Η εν λόγω επιτροπή προεδρεύεται από την Επιτροπή με την υποστήριξη του Οργανισμού Ασφάλειας της Αεροπορίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η επικαιροποίηση έχει την υποστήριξη της Επιτροπής Μεταφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Οι αποφάσεις στο πλαίσιο του καταλόγου ασφάλειας των αερομεταφορών της ΕΕ βασίζονται στα διεθνή πρότυπα ασφάλειας, και ιδίως σε αυτά του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας.
Πηγή: ieidiseis.gr
Δείτε επίσης