Προ των πυλών φαίνεται πως είναι η ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας καθώς οι ιταλικοί σιδηρόδρομοι, μετά την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, έχουν εκφράσει και επίσημα ενδιαφέρον να τις εξαγοράσουν.
Την είδηση μεταφέρει η «Ημερησία» η οποία στο ρεπορτάζ της παρουσιάζει την κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει οι αστικές συγκοινωνίες με αγνώστους να βανδαλίζουν τα μηχανήματά της, τα ελλείμματα να αυξάνονται, τις βάρδιες λεωφορείων και τρόλεϊ να μειώνονται.
Ειδικότερα, και όσον αφορά στην εξαγορά από τους ιταλικούς σιδηρόδρομους, υψηλόβαθμο στέλεχος της ιταλικής εταιρείας [Ferrovie Dello Stato Italiane (FS)] δηλώνει: «Σύμφωνα με το βιομηχανικό πλάνο του ομίλου για την περίοδο 2017-2020, ο στόχος μας είναι η δημιουργία ενός ολοκληρωμένου συγκοινωνιακού δικτύου, που θα συνδέει μεταξύ τους διαφορετικούς τρόπους μεταφοράς. Αυτός ακριβώς είναι και ο λόγος που η FS θα μπορούσε να ενδιαφερθεί και να εξετάσει την είσοδό της στον συγκοινωνιακό τομέα της μητροπολιτικής περιοχής της Αθήνας». «Ανάμεσα στις επόμενες υποψήφιες προς ιδιωτικοποίηση επιχειρήσεις είναι και οι δύο δημόσιοι συγκοινωνιακοί οργανισμοί της Αθήνας», τονίζει.
Οι παραπάνω πάντως δηλώσεις έρχονται να διαψεύσουν τις δεσμεύσεις της κυβέρνησης πως δεν πρόκειται να ιδιωτικοποιηθούν οι αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, οι οποίες πρόκειται να μεταφερθούν στην Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας, το νέο υπερταμείο ιδιωτικοποιήσεων του Δημοσίου.
Ωστόσο, η οικονομική κατάρρευση των αστικών συγκοινωνιών που όπως όλα δείχνουν θα συνεχιστεί και μέσα στο 2017, έχει ήδη προκαλέσει την παρέμβαση των Θεσμών που ζητούν να αναδιαρθρωθούν άμεσα και να ενταχθούν στο Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων προκειμένου να σταματήσουν να παρουσιάζουν ελλείμματα.
Μειώνονται τα δρομολόγια
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάζει η «Ημερησία», από τις 325 λεωφορειακές γραμμές το 2013 και σήμερα υπάρχουν μόλις 250 ενώ για τα τρόλεϊ ήταν 25 γραμμές και έχουν απομείνει μόνο 18, ενώ τα δρομολόγια λεωφορείων και τρόλεϊ την διετία 2015 -2016 μειώθηκαν κατά μισό εκατομμύριο!
Αυτή τη στιγμή μάλιστα λειτουργούν μόλις 938 λεωφορεία και 162 τρόλεϊ, ενώ κανονικά στους δρόμους θα έπρεπε να βρίσκονται συνολικά 1.366 οχήματα.
Αίσθηση επίσης προξενεί το γεγονός ότι αρκετοί από τους οδηγούς, ολοκληρώνουν τις βάρδιες τους χωρίς να έχουν κάνει κανένα δρομολόγιο καθώς δεν υπάρχουν λεωφορεία για να οδηγήσουν.