Το ατύχημα της αμαξοστοιχίας στο Άδενδρο, στο οποίο τρεις άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους και πολλοί περισσότεροι τραυματίστηκαν, έχει αφήσει πολλούς ανθρώπους με την απορία: ποιο είναι το ασφαλέστερο μέρος για να κάθεται κανείς, κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού με τρένο;
Η κοινή λογική υποδεικνύει το μπροστινό βαγόνι ως την πιο επικίνδυνη επιλογή, στην περίπτωση μίας μετωπικής σύγκρουσης και, αντίστοιχα, το τελευταίο βαγόνι του συρμού ως λιγότερο ασφαλή, σε περίπτωση που η αμαξοστοιχία συγκρουστεί με άλλη, διερχόμενη στην ίδια γραμμή.
Το «τρένο του μέλλοντος» στην Ιαπωνία ξεκίνησε τα ταξίδια του. Θα πάθετε πλάκα!
Η πραγματικότητα είναι, όμως, πως αυτό που θα πρέπει να φοβάται κανείς περισσότερο είναι η πιθανότητα εκτροχιασμού της αμαξοστοιχίας καθώς, σύμφωνα με στοιχεία της Ομοσπονδιακής Διοίκησης Σιδηροδρόμων (FRA) των Η.Π.Α. , τα συγκεκριμένα ατυχήματα συμβαίνουν 9 φορές περισσότερες από τις συγκρούσεις.
Συγκεκριμένα, από το 2005 έως και το 2014, η Ομοσπονδία αναφέρει 13.200 εκτροχιασμούς συρμών, έναντι περίπου 1.500 συγκρούσεων.
Όσον αφορά τους εκτροχιασμούς, έρευνες καταδεικνύουν τη φθορά στις ράγες ως την κύρια αιτία πρόκλησης του συγκεκριμένου ατυχήματος, ενώ συνηθέστερα οι εκτροχιασμοί παρατηρούνται στο μπροστινό τμήμα της αμαξοστοιχίας.
Σύμφωνα με τον Ross Capon, πρόεδρο της Εθνικής Ένωσης Επιβατών Σιδηροδρόμων, κατά τη διάρκεια συνέντευξης του στο δίκτυο CBS το 2013, η επιλογή του αμέσως επόμενου βαγονιού από την μέση του συρμού, ή και του αμέσως επόμενου, είναι ίσως η ασφαλέστερη επιλογή.
Γενικά, είναι επίσης προτιμητέο να αποφεύγει κανείς τα καθίσματα δίπλα στο παράθυρο, όπου και είναι πιο πιθανό κάποιος επιβάτης να έρθει σε επαφή με σπασμένα κομμάτια γυαλιού ή να πεταχτεί έξω από το τρένο, σύμφωνα με τον Capon.
Οι ειδικοί όσον αφορά ζητήματα ασφαλείας συνιστούν επίσης και την επιλογή θέσεων που κοιτούν στην αντίθετη κατεύθυνση από την πορεία που ακολουθεί ο συρμός, καθώς σε μία περίπτωση σύγκρουσης είναι λιγότερο πιθανό να εκτιναχθεί κανείς προς τα εμπρός.
Εάν, πάλι, στην αμαξοστοιχία υπάρχει κάποιο βαγόνι που λειτουργεί ως καφετέρια, προτείνεται να αποφεύγει κανείς να περνάει πολύ χρόνο εκεί, γιατί μπορεί να προκληθεί τραυματισμός λόγω του είδους των επίπλων που βρίσκονται εκεί.
Ωστόσο, δεν υπάρχει λόγος πανικού: Το τρένο παραμένει ένας από τους πλέον ασφαλείς τρόπους για να ταξιδεύει κανείς.
Μηλιές: Το χωριό του Πηλίου με την εντυπωσιακή αρχιτεκτονική και ένα τρένο πραγματικό… μνημείο!
Το 2013 μόλις 291 θάνατοι αποδόθηκαν σε σιδηροδρομικά ατυχήματα, σε σύγκριση με τους περισσότερους από 32.700 θανάτους που σημειώθηκαν από οδικά ατυχήματα, ενώ η συντριπτική πλειοψηφία των θανάτων που σχετίζονται με σιδηροδρόμους, αφορούν πεζούς που βρίσκονται στις ράγες τρένου κατά τη στιγμή του ατυχήματος.