Αρνήθηκαν αποζημίωση σε επιβάτες για καθυστερήσεις πτήσεων και τώρα πέντε μη ευρωπαϊκές πασίγνωστες αεροπορικές εταιρείες είναι αντιμέτωπες με μέτρα επιβολής από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (CAA) του Ηνωμένου Βασιλείου.
Σύμφωνα με την Βρετανική ΥΠΑ οι αεροπορικές εταιρείες δεν συμμορφώθηκαν με τους κανόνες λειτουργίας που εφαρμόζονται εκτός των εθνικών τους συνόρων, προσέφεραν στους επιβάτες υπηρεσίες κατώτερες των συμφωνηθέντων και καταπάτησαν τα δικαιώματα των καταναλωτών.
Πρόκειται για τις American Airlines, Etihad, Singapore Airlines και Turkish Airlines που δεν κατέβαλαν αποζημίωση -σε περίπου 200.000 επιβάτες- για καθυστέρηση σε πτήσεις τους που έγιναν η αιτία να χάσουν τις ανταπόκρισεις τους και να φτάσουν στον τελικό προορισμό τους με πάνω από τρεις ώρες καθυστέρηση.
Όπως τονίζει το στέλεχος της ΥΠΑ Richard Moriarty, εάν «οι αερομεταφορείς δεν προχωρήσουν εγκαίρως σε αποζημιώσεις επιβατών για την ταλαιπωρία που υπέστησαν περιμένοντας για ώρες στο αεροδρόμιο, τότε θα βρεθούν αντιμέτωπες με τσουχτερά πρόστιμα που θα ζημιώσουν τη δημόσια εικόνα τους».
Σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία, οι αεροπορικές εταιρείες υποχρεούνται να αποζημιώνουν τους επιβάτες αν η πτήση τους από μια χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης φτάνει στον προορισμό της με περισσότερο από τρεις ώρες καθυστέρηση, ανεξάρτητα από το που εδρεύει η αεροπορική εταιρεία. Εξαιρούνται αποζημίωσης μόνο οι περιπτώσεις καθυστέρησης λόγω «εξαιρετικά ασυνήθιστων συνθηκών».