Η Air France θέλει κρατική υποστήριξη για να μπορέσει να ανταγωνιστεί τους κινεζικούς αερομεταφορείς.
Το Παρίσι είναι δημοφιλής προορισμός για τουρίστες από την Κίνα και η βιομηχανία τουρισμού πιέζει για περισσότερους τουρίστες από την Κίνα.
Η Air France πιέζει τη γαλλική κυβέρνηση να περιορίσει την πρόσβαση των κινεζικών αεροπορικών εταιρειών στη χώρα , λέγοντας ότι απολαμβάνουν ένα αθέμιτο πλεονέκτημα επειδή μπορούν να πετούν πάνω από τον ρωσικό εναέριο χώρο που είναι κλειστός σε πολλούς άλλους αερομεταφορείς.
Το γαλλικό σκέλος της Air France-KLM θέλει τον Πρόεδρο Μακρόν να εισαγάγει φόρους ή άλλα μέτρα που θα δημιουργούσαν παρόμοια βάση κόστους μεταξύ της Air France και των κινεζικών αεροπορικών εταιρειών, σύμφωνα με πηγές που γνωρίζουν την κατάσταση.
Ανοίγοντας γενναιόδωρα την πόρτα στις κινεζικές αεροπορικές εταιρείες θα δώσει ώθηση στα ξενοδοχεία και τα εστιατόρια της χώρας, καθώς η τεράστια αγορά εξερχόμενου τουρισμού της Κίνας ανακάμπτει από τους αυστηρούς ταξιδιωτικούς περιορισμούς του Covid-19. Αλλά κινδυνεύει επίσης να παρακωλύσει την ανάκαμψη της ναυαρχίδας της Γαλλίας, η οποία εκτελούσε 32 πτήσεις εβδομαδιαίως προς την ηπειρωτική Κίνα πριν από την πανδημία, είπαν οι πηγές, κατόπιν ιδιωτικών συζητήσεων με το κράτος.
«Υποστηρίζουμε την αύξηση της χωρητικότητας μεταξύ Γαλλίας και Κίνας, αλλά πρέπει να υπάρχουν ίσοι όροι ανταγωνισμού», δήλωσε εκπρόσωπος της Air France. «Αυτή τη στιγμή υπάρχει μια στρέβλωση του ανταγωνισμού που πρέπει να ληφθεί υπόψη».
Η κυβέρνηση επιδιώκει μια «προοδευτική και ισορροπημένη» επιστροφή των συνδέσεων με την Κίνα και μέλη από πολλά υπουργεία σχεδιάζουν να συναντηθούν το συντομότερο αυτή την εβδομάδα για να συζητήσουν το θέμα, δήλωσε κυβερνητικός αξιωματούχος.
Η επαναλειτουργία της Κίνας μετά από μερικά από τα πιο σκληρά μέτρα περιορισμού της πανδημίας έχει δημιουργήσει ένα αίνιγμα για τη Γαλλία. Ενώ οι Κινέζοι επισκέπτες αποτελούν σημαντικό οικονομικό παράγοντα για τις βιομηχανίες λιανικής και φιλοξενίας, ιδιαίτερα στο Παρίσι, το κράτος επιθυμεί επίσης να προστατεύσει τη ναυαρχίδα της αεροπορικής εταιρείας της, στην οποία κατέχει το 29%.
Η Air France επιδιώκει να αυξήσει τον αριθμό των πτήσεων σε 14 την εβδομάδα τον Ιούλιο, εν αναμονή της έγκρισης της κινεζικής κυβέρνησης, από τις 6 εβδομαδιαίες πτήσεις προς την Κίνα από αυτόν τον μήνα. Η αποφυγή πτήσεων πάνω από τη Ρωσία συνήθως προσθέτει 2 έως 3 ώρες σε μια πτήση επιστροφής από την Κίνα και απαιτεί επιπλέον πλήρωμα, που σημαίνει επιπλέον κόστος καυσίμων και προσωπικού ανά πτήση, σύμφωνα με την Air France. Ενώ οι μεγαλύτεροι χρόνοι πτήσης επηρεάζουν και άλλες συνδέσεις με την Ασία, οι ιαπωνικές και κορεατικές αεροπορικές εταιρείες αποφεύγουν επίσης τον ρωσικό εναέριο χώρο.
Ενώ η αποφυγή του ρωσικού εναέριου χώρου προσθέτει χρόνο και κόστος καυσίμων, εξοικονομεί επίσης τέλη υπερπτήσεων. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Air France-KLM, Ben Smith, δήλωσε τον Φεβρουάριο, σε μια εποχή που υπήρχαν μόνο λίγες πτήσεις που έφευγαν από την Κίνα, ότι οι χρεώσεις για πτήσεις μέσω Ρωσίας ήταν τόσο «αστρονομικές» που η αποφυγή τους αντιστάθμισε το επιπλέον κόστος των μεγαλύτερων πτήσεων.
Η κατάσταση της Air France είναι δυνητικά πιο ευαίσθητη από αυτή των άλλων ευρωπαϊκών αεροπορικών εταιρειών, επειδή η Γαλλία και η Κίνα υπέγραψαν διμερή συμφωνία το 2017 που επιτρέπει εκατοντάδες συνδέσεις την εβδομάδα με κινεζικές αεροπορικές εταιρείες. Η συμφωνία επρόκειτο να τεθεί σε ισχύ το 2020 αλλά δεν τέθηκε ποτέ σε ισχύ λόγω της πανδημίας. Ενώ η κυβέρνηση του Μακρόν αγοράζει χρόνο, αυξάνεται η πίεση από τους παίκτες της τουριστικής βιομηχανίας για την αναβίωση της συμφωνίας.
Τα διευθυντικά στελέχη της ξενοδόχου Accor SA , της κινεζικής αλυσίδας θέρετρων Club Med SAS , της ιδιοκτήτριας πολυκαταστημάτων Galeries Lafayette Group και της Aeroports de Paris , που διαχειρίζεται τα αεροδρόμια Charles de Gaulle και Orly, έγραψαν στον Μακρόν τον Μάρτιο παρακαλώντας για ευρύτερη πρόσβαση στους Κινέζους τουρίστες.
Πριν από την πανδημία, υπήρχαν περίπου 90 εβδομαδιαίες πτήσεις που συνέδεαν τη Γαλλία με την Κίνα και το Παρίσι ήταν η πόλη με την καλύτερη σύνδεση της Ευρώπης με την ηπειρωτική Κίνα χάρη στις απευθείας πτήσεις που εξυπηρετούσαν 13 κινεζικές πόλεις, έγραψαν οι διευθύνοντες σύμβουλοι. Περίπου 2,2 εκατομμύρια Κινέζοι τουρίστες επισκέφτηκαν εκείνο το έτος, αντιπροσωπεύοντας το 32% της αξίας των αφορολόγητων πωλήσεων στη Γαλλία, έγραψαν.
Με πληροφορίες από bloomberg.com
Δείτε επίσης