Ακυρώνεται η σύνδεση της Ryanair από το Βερολίνο προς Χανιά, μεταξύ άλλων συνδέσεων, για το καλοκαίρι του 2025, έπειτα από την απόφαση του αερομεταφορέα να περιορίσει κατά ένα πέμπτο το πτητικό του πρόγραμμα από την πρωτεύουσα της Γερμανίας λόγω υψηλού κόστους τοποθεσίας, όπως αναφέρει.
Σε μια περίοδο κατά την οποία το Βερολίνο θα έπρεπε να αναπτύσσεται, η Ryanair δεν έχει άλλη επιλογή από το να περιορίσει τη χωρητικότητά της κατά 20% λόγω “τρομακτικού κόστους πτήσης”, όπως δήλωσε από το Βερολίνο ο CEO του αερομεταφορέα Eddie Wilson.
Ο αριθμός των αεροσκαφών της Ryanair που σταθμεύουν στο αεροδρόμιο του Βερολίνου πρόκειται να μειωθεί από εννέα σε 7, οδηγώντας σε 750.000 θέσεις λιγότερες κατά την καλοκαιρινή σεζόν του 2025 που ξεκινάει τον Απρίλιο. Τα δρομολόγια που επίσης χάνονται αφορούν τις Βρυξέλλες, το Κάουνας, το Λουξεμβούργο και τη Ρίγα.
Η Ryanair θα μεταφέρει τις θέσεις που χάθηκαν από το αεροδρόμιο του Βερολίνου σε άλλες χώρες της ΕΕ με χαμηλότερο κόστος, όπως η Ιταλία, η Πολωνία και η Ισπανία, σύμφωνα με τον αερομεταφορέα.
Ο κ. Wilson επισήμανε ότι ο αερομεταφορέας πρόκειται να ξεκινήσει συζητήσεις με εκπροσώπους των εργαζομένων προκειμένου να διευθετηθούν οι συνέπειες των περικοπών ανθρώπινου δυναμικού. Κατά μέσο όρο, για κάθε αεροσκάφος αντιστοιχούν 30 εργαζόμενοι άμεσης απασχόλησης, εκ των οποίων περίπου οι 20 είναι μέλη πληρώματος καμπίνας και οι 10 πιλότοι.
Η Ryanair καλούσε εδώ και καιρό την Ομοσπονδιακή κυβέρνηση να μειώσει τους φόρους και τα τέλη στην εναέρια κυκλοφορία. Μόλις την περασμένη εβδομάδα, ο κ. Wilson δήλωσε: «Εάν δεν μειωθούν αυτοί οι εξαιρετικά υψηλοί φόροι, η Ryanair θα αφαιρέσει επιπλέον 1,5 εκατομμύριο θέσεις από τη γερμανική προσφορά της το καλοκαίρι του 2025».
Η Γερμανία θα πρέπει να αντιστρέψει την πρόσφατη αύξηση του φόρου εναέριας κυκλοφορίας και να καταργήσει τελικά αυτή την εισφορά. Επιπλέον, η ομοσπονδιακή κυβέρνηση θα πρέπει να μειώσει τα αυξανόμενα τέλη ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας και να αναβάλει την αύξηση που έχει προγραμματιστεί για τον Ιανουάριο του 2025, επισημαίνει η αεροπορική εταιρεία.
Λόγω του συγκριτικά υψηλού κόστους εναέριας κυκλοφορίας, η Γερμανία υστερεί πολύ έναντι άλλων χωρών στην ανάκαμψη των αερομεταφορών μετά την κρίση του κορωνοϊού. Άλλες αεροπορικές εταιρείες όπως η Easyjet έχουν επίσης περιορίσει την προσφορά τους στο παρελθόν και «κανείς δεν καλύπτει το κενό», όπως επισήμανε ο κ. Wilson.
Σύμφωνα με τη Γερμανική Ένωση Αεροπορίας (BDL), το πρώτο εξάμηνο του έτους, η προσφορά στη Γερμανία ήταν στο 71% των επιπέδων 2019, ενώ στην Ευρώπη, η προσφορά είναι κατά μέσο όρο 112% υψηλότερη από ό,τι πριν από την κρίση του κορωνοϊού. Το μερίδιο αγοράς των Ryanair, Easyjet και Wizz Air στη Γερμανία είναι 26% ενώ στην υπόλοιπη Ευρώπη 42%.
Σύμφωνα με το BDL, τα γερμανικά αεροδρόμια έχουν το υψηλότερο κρατικό κόστος τοποθεσίας στην Ευρώπη: Σύμφωνα με στοιχεία του Γερμανικού Αεροδιαστημικού Κέντρου, μια τυπική πτήση μεσαίων αποστάσεων με Airbus A320 στη Φρανκφούρτη, τη Στουτγάρδη ή το Ντίσελντορφ κοστίζει περίπου 4.400 ευρώ σε φόρους και τέλη, δηλαδή σχεδόν 25 ευρώ ανά επιβάτη και 84% περισσότερο από το 2019. Στη Ρώμη είναι περίπου το μισό και στη Μαδρίτη δεν ξεπερνά τα 660 ευρώ. Στο Δουβλίνο, την έδρα της Ryanair, οι φόροι και χρεώσεις είναι μόνο 244 ευρώ.
Η BDL και η ένωση αεροδρομίων ADV κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου ότι οι αεροπορικές συνδέσεις της Γερμανίας με την Ευρώπη γίνονται όλο και πιο αδύναμες, γεγονός που βλάπτει την οικονομία. Το μεγαλύτερο κομμάτι είναι ο φόρος εναέριας κυκλοφορίας (53%) και ακολουθούν τα τέλη αεροπορικής ασφάλειας για τους ελέγχους αεροδρομίων (39%). Το μικρότερο στοιχείο είναι τα τέλη ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας (8%). Τα τέλη και οι χρεώσεις αναμένεται να αυξηθούν περαιτέρω το 2025.
Δείτε επίσης