Ψηλότερη ακόμα και από τον Πύργο του Άιφελ, η Ινδία κατασκευάζει την υψηλότερη σιδηροδρομική γέφυρα του κόσμου! Η σύνδεση του Κασμίρ με την υπόλοιπη Ινδία με τρένο θα ενισχύσει συγκεκριμένα τους βιομηχανικούς και γεωργικούς τομείς της περιοχής επιτρέποντας σιδηροδρομική σύνδεση παντός καιρού μεταξύ της κοιλάδας και της υπόλοιπης Ινδίας.
Πριν από αυτό, η μόνη χερσαία διαδρομή που συνέδεε τα ελεγχόμενα από την Ινδία τμήματα του Κασμίρ με την υπόλοιπη χώρα ήταν η ελικοειδής εθνική οδός Srinagar-Jammu, μήκους 300 χιλιομέτρων η οποία κλείνει κατά τη διάρκεια ενός μέρους του χειμώνα και είναι επίσης συχνά σημείο ων τροχαίων ατυχημάτων.
«Αντιμετωπίζουμε πολλά προβλήματα διασχίζοντας το δρόμο», είπε στο CNN ο Anil Kumar Mehendru, αντιπρόεδρος του New Kashmir Fruit Association. «Από τη στιγμή που θα συνδεθούμε με τρένο με την υπόλοιπη Ινδία, θα είναι μια μεγάλη ώθηση ειδικά για συγκεκριμένους κλάδους της γεωργίας».
Ο Sushant Singh, ανώτερος συνεργάτης στο Κέντρο Πολιτικής Έρευνας στην Ινδία, είπε ότι η γέφυρα έχει επίσης πολιτικές επιπτώσεις, καθώς θεωρείται «μέσο για την ενσωμάτωση του Κασμίρ στην Ινδία».
Σύμφωνα με τον Singh, «η ελπίδα ιστορικά» ήταν ότι η σιδηροδρομική σύνδεση, συμπεριλαμβανομένης της γέφυρας Chenab, θα έκανε το Κασμίρ «να αισθάνεται περισσότερο ως μέρος της Ινδίας».
Ωστόσο, ο Singh είπε στο CNN ότι «μένει να φανεί» εάν η διευρυμένη συνδεσιμότητα από τη γέφυρα και τη σιδηροδρομική σύνδεση θεωρείται θετική από τους κατοίκους του Κασμίρ, δεδομένου ότι «τα τελευταία χρόνια, το Κασμίρ έχει υπονομευτεί από τις πολιτικές του πρωθυπουργού Μόντι και της κυβέρνησής του που πραγματικά έχουν αποξενώσει τους κατοίκους του Κασμίρ».
Το 2019, η Ινδία ανακάλεσε μια συνταγματική διάταξη που έδινε στο ελεγχόμενο από την Ινδία τμήμα του Κασμίρ την αυτονομία να ορίζει τους δικούς του νόμους. Το νότιο και το ανατολικό τμήμα της περιοχής που ήταν γνωστό στο παρελθόν ως ινδική πολιτεία Τζαμού και Κασμίρ έγιναν δύο ξεχωριστά εδάφη της ένωσης, μια κίνηση που ο Μόντι ισχυρίστηκε ότι θα προωθήσει τη σταθερότητα, θα μειώσει τη διαφθορά και θα τονώσει την οικονομία.
«Το μήνυμα του Νέου Δελχί, μετά από αυτή την κίνηση, ήταν ότι θα αξιοποιούσε τον μεγαλύτερο έλεγχο του Τζαμού και του Κασμίρ για να του αποφέρει μεγαλύτερα αναπτυξιακά οφέλη», είπε ο Κούγκελμαν. «Θα χρησιμοποιήσει τη γέφυρα ως σημείο δεδομένων υψηλής ορατότητας, που τραβούν τα βλέμματα για να υποστηρίξει ότι η στρατηγική της λειτουργεί».
Αν και το συνολικό έργο USBRL ιδρύθηκε το 2002 προτού ο Μόντι γίνει πρωθυπουργός, η γέφυρα Chenab ήδη προβάλλεται ως χαρακτηριστικό παράδειγμα των προσπαθειών του να επεκτείνει την ανάπτυξη στη χώρα.
Ο υπουργός Σιδηροδρόμων της Ινδίας Ashwini Vaishnaw δήλωσε στο δελτίο τύπου ότι «Η εμβληματική γέφυρα Chenab είναι παράδειγμα τέτοιων νέων κεφαλαίων και διαστάσεων ανάπτυξης που υλοποιήθηκαν από την εμπνευσμένη ηγεσία του αξιότιμου πρωθυπουργού».
Από τότε που ανέλαβε την εξουσία, ο Μόντι αύξησε τον προϋπολογισμό λιγότερο από 100 εκατομμύρια δολάρια για το έργο USBRL κατά έξι για να επιταχύνει την ολοκλήρωση της γέφυρας μετά από χρόνια καθυστερήσεων, είπε ο Vaishnaw σε συνέντευξη Τύπου τον Μάρτιο, σύμφωνα με το News18 του CNN.
Η Ινδία έχει επενδύσει εκατομμύρια στον εκσυγχρονισμό των υποδομών της. Τον Φεβρουάριο, ο Μόντι εγκαινίασε το πρώτο τμήμα ενός δρόμου ταχείας κυκλοφορίας μήκους 1.386 χιλιομέτρων (861 μιλίων) που συνδέει την πρωτεύουσα Νέο Δελχί με τον οικονομικό κόμβο της Βομβάης. Μόνο το τμήμα 246 χιλιομέτρων (153 μίλια) της οδού ταχείας κυκλοφορίας κόστισε 1,4 δισεκατομμύρια δολάρια, ανέφερε η κυβέρνηση σε δελτίο τύπου.
Η κατασκευή βρίσκεται επίσης σε εξέλιξη για τον Δυτικό Ειδικό Εμπορευματικό Διάδρομο, ο οποίος στοχεύει στην αποσυμφόρηση του σιδηροδρομικού δικτύου της Ινδίας.
Δείτε επίσης