Σε πολλούς μπορεί να έχει τύχει να τους έχουν κλέψει τη βαλίτσα στο αεροδρόμιο… Υπάρχουν, ωστόσο, κάποια έξυπνα tips που μπορούν να μειώσουν αισθητά τις πιθανότητες να σας κλέψουν τη βαλίτσα σας στο αεροδρόμιο. Μάλιστα για τη συνέχεια σας έχουμε και τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσετε αν σας κλέψουν το κινητό στο ταξίδι!
Πώς γίνεται να κλαπούν οι βαλίτσες;
Σύμφωνα με την αστυνομία, οι κλέφτες συνηθίζουν να πηγαίνουν στα καρουζέλ αποσκευών σε ώρες αιχμής και συγκεκριμένα όταν φτάνουν πολλές πτήσεις ταυτόχρονα και υπάρχει μεγάλη προσέλευση κόσμου. Συνήθως βάζουν ως στόχο βαλίτσες διάσημων σχεδιαστών, καθώς θεωρούν πως εκεί υπάρχει μεγαλύτερη πιθανότητα να υπάρχει κάτι ακριβό. Έτσι αρπάζουν την τσάντα που επιθυμούν και φεύγουν σαν να είναι απλοί ταξιδιώτες που βρήκαν τη βαλίτσα τους.
Tips για να προστατέψετε τη βαλίτσα σας από κλοπή
Μην καθυστερήσετε να φτάσετε στον χώρο παραλαβής αποσκευών
Προσπαθήστε να φτάσετε από τους πρώτους και μην καθυστερείτε κάνοντας άλλα πράγματα μετά την προσγείωση. Η πρώτη σας δουλειά με το που φτάσετε στον προορισμό σας, είναι να παραλάβετε τη βαλίτσα σας.
Τοποθετήστε μέσα στη βαλίτσα ή στο χερούλι, τα βασικά στοιχεία σας
Πολλές φορές τυχαίνει να υπάρχουν όμοιες βαλίτσες και μπορεί κάποιοι μπερδευτούν παίρνοντας τη δική σας βαλίτσα που ίσως μοιάζει με τη δική τους.
Προτιμήστε βαλίτσες σε κάποιο έντονο χρώμα
Με αυτόν τον τρόπο θα μπορείτε να τις ξεχωρίσετε από μακριά.
Κλειδώστε τη βαλίτσα σας
Μάλιστα αν ταξιδεύετε προς Αμερική βεβαιωθείτε πως η κλειδαριά έχει πάνω το logo Safe Skies ή Travel Sentry, που επιτρέπει στους ελεγκτές να την ανοίξουν και να την ξανακλειδώσουν (τα υπόλοιπα λουκέτα απλά κόβονται και απομακρύνονται). Μπορεί η κλειδαριά να μην προστατεύσει τη βαλίτσα από κλοπή, αλλά συνήθως οι κλέφτες προτιμούν βαλίτσες χωρίς κλειδαριές.
Βάλτε στη βαλίτσα σας ένα ευδιάκριτο σημάδι
Οι κλέφτες αποφεύγουν βαλίτσες που έχουν πάνω φιόγκους, tags ή οτιδήποτε κάνει τη βαλίτσα εύκολα αναγνωρίσιμη από μακριά.
Τι γίνεται σε περίπτωση που χαθεί η βαλίτσα σας
Σε περίπτωση που χαθεί η βαλίτσα σας, δεν σημαίνει πάντα ότι έχει κλαπεί, αλλά μπορεί να έχει γίνει κάποιο λάθος και να μην έχει μπει καν στο αεροπλάνο μαζί σας.
Τι κάνετε σε αυτή την περίπτωση;
- Καλό θα είναι να ζητήσετε να κάνετε και έγγραφη αξίωση αποζημίωσης, κάτι εντελώς διαφορετικό από την πιο πάνω δήλωση.
- Οι αεροπορικές εταιρείες ζητούν να έχετε μαζί σας όσο το δυνατόν περισσότερες αποδείξεις αγοράς των αγαθών που βρίσκονται στη βαλίτσα. Αυτό είναι αδύνατο σε ό,τι αφορά ρούχα, παπούτσια και είδη ατομικής υγιεινής που πακετάρατε στο σπίτι σας, αλλά, αν πρόκειται για ταξίδι επιστροφής, τουλάχιστον φροντίστε να έχετε στη χειραποσκευή σας τις αποδείξεις όσων αγοράσατε κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.
- Το παγκόσμιο σύστημα εντοπισμού αποσκευών που χρησιμοποιούν όλες οι μεγάλες αεροπορικές εταιρείες κρατάει τη βαλίτσα για 90 ημέρες και αξιοποιεί όλες τις πληροφορίες που εσείς θα δώσετε, προκειμένου να σας ταυτοποιήσει.
- Αν η αποσκευή σας εντοπιστεί γρήγορα και φορτωθεί στην επόμενη πτήση, τότε η αεροπορική εταιρεία θα σας την παραδώσει εκεί όπου εσείς έχετε επιλέξει μέσα σε λίγες ώρες. Φροντίστε να έχετε δώσει ακριβή στοιχεία του τόπου παράδοσης της αποσκευής καθώς και το τηλέφωνό σας. Αν η αποσκευή σας έχει προωθηθεί σε λάθος αεροδρόμιο, τότε ίσως να χρειαστούν δυο-τρεις μέρες (ή και παραπάνω) μέχρι να την παραλάβετε.
Τα δικαιώματα σας
Αν η αποσκευή σας χάσει το δρόμο της, οι περισσότερες αεροπορικές εταιρείες προβλέπουν ένα χρηματικό ποσό προκειμένου να αγοράσετε είδη πρώτης ανάγκης ή αποζημίωση για τις αγορές που κάνατε προκειμένου να καλύψετε τις απώλειες. Αυτό, όμως, συνήθως συμβαίνει στην περίπτωση που βρίσκεστε σε μακρινό προορισμό και πάντοτε εξαρτάται από την εταιρεία.
Επίσης, η αεροπορική υποχρεούται να σας αποζημιώσει για την αξία των αντικειμένων που βρίσκονταν μέσα στη χαμένη βαλίτσα, αλλά μην περιμένετε ότι θα πάρετε πίσω όσα είχατε ξοδέψει για να αγοράσετε τα πράγματά σας.
Θα γίνει μια εκτίμηση της τρέχουσας αξίας τους, συνυπολογίζοντας και τη φθορά χρήσης. Με λίγα λόγια, τα χρήματα της αποζημίωσης συνήθως δεν είναι σημαντικά, όμως σίγουρα κάπου θα σας φανούν χρήσιμα. Για να μπορέσετε να πάρετε την όποια αποζημίωση, θα πρέπει -εκτός από τη δήλωση απώλειας- να έχετε καταθέσει και έγγραφη αξίωση αποζημίωσης,
Σύμφωνα με τη νομοθεσία της Ε.Ε., ο επιβάτης δικαιούται αποζημίωση έως και 1.100 ευρώ περίπου ανά χαμένη αποσκευή, ενώ στην Αμερική το ποσό αυτό ανεβαίνει στα 3.400 δολάρια ανά επιβάτη.
Στις περισσότερες περιπτώσεις, ωστόσο, η αποζημίωση είναι πολύ μικρότερη, καθώς οι αεροπορικές ζητούν αποδείξεις αγοράς των αντικειμένων της βαλίτσας, ενώ πολλές φορές προσπαθούν να ρίξουν την ευθύνη κάπου αλλού, όπως στη συνεργαζόμενη εταιρεία που πραγματοποίησε την πτήση ανταπόκρισης. Βάσει νόμου, πάντως, υπεύθυνη είναι η τελευταία αεροπορική εταιρεία με την οποία ταξιδέψατε, ανεξαρτήτως υπαιτιότητας. Ολες οι εταιρείες έχουν συμφωνήσει μεταξύ τους σε αυτό.
Πού καταλήγουν οι χαμένες αποσκευές;
Στις σπάνιες περιπτώσεις που η αποσκευή σας δεν εντοπιστεί, πού νομίζετε ότι καταλήγει; Φυσικά, δεν είναι δυνατόν να φυλάσσονται επ’ αόριστον στο αεροδρόμιο ή σε κάποιον άλλο σχετικό χώρο. Αν μετά από 90 ημέρες δεν έχει καταφέρει κανείς να σας συνδέσει με την αποσκευή σας, τότε αυτή θα καταλήξει σε κάποιο γραφείο δημοπρασιών που αγοράζει τις χαμένες βαλίτσες και πουλάει στη συνέχεια το περιεχόμενό τους.
Για παράδειγμα, στη Βρετανία, το γραφείο δημοπρασιών Greasbys στο Tooting στο Νότιο Λονδίνο πραγματοποιεί τέτοιες δημοπρασίες κάθε Τρίτη και τα κέρδη πηγαίνουν σε φιλανθρωπικούς σκοπούς. Στις ΗΠΑ το αντίστοιχο μεγαλύτερο γραφείο είναι το Unclaimed Baggage Centre στην Αριζόνα, το οποίο αγοράζει τις χαμένες αποσκευές από όλα τα μεγάλα αεροδρόμια των ΗΠΑ και πουλάει τόσο τις ίδιες όσο και το περιεχόμενό τους σε πολύ συμφέρουσες τιμές.
Διαβάστε επίσης στο travelstyle.gr: