Έρευνα που πραγματοποίησε το ΙΤΕΠ, το Ινστιτούτο Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων, παρουσιάζει την άσχημη κατάσταση που βίωσαν το καλοκαίρι τα ξενοδοχεία της χώρας.
Με το lockdown και τις απαγορεύσεις, τον κίνδυνο του συνωστισμού αλλά και των μέτρων ασφαλείας και υγιεινής που απαιτούνται, τα ξενοδοχεία της χώρας βίωσαν μια πολύ διαφορετική καλοκαιρινή σεζόν.
Τα αποτελέσματα της έρευνας
Η έρευνα του ΙΤΕΠ με θέμα «Η επαναλειτουργία των Ξενοδοχείων μετά το Lockdown» παρουσιάζει μια δυσοίωνη κατάσταση για τον κλάδο. Συγκεκριμένα, μόνο το 60% του συνόλου των ξενοδοχείων της χώρας, είτε πρόκειται για συνεχούς είτε για εποχικής λειτουργίας, κατάφερε την τρέχουσα τουριστική σεζόν να λειτουργήσει και αυτό για λίγο χρονικό διάστημα.
Όσον αφορά στον τζίρο των ξενοδόχων φέτος, αυτός θα είναι ακόμα πιο κάτω σε σχέση με τα 2,8 δισ. ευρώ του τζίρου που είχε εκτιμηθεί μέσα στο καλοκαίρι από τους ίδιους, έναντι των 8,5 δισ. ευρώ της περασμένης χρονιάς, η οποία ήταν μια χρονιά ρεκόρ για τον ελληνικό τουρισμό.
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από το Ινστιτούτο Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων για λογαριασμό του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου της Ελλάδος, παρουσιάζοντας ένα ακόμα σημαντικό στοιχείο για τα ελληνικά ξενοδοχεία.
Μόνο το 67% των ξενοδοχείων δημιούργησε Υγειονομικό Πρωτόκολλο, με σκοπό το άνοιγμά του. Υπενθυμίζεται ότι στην έρευνα του Ιουνίου 2020 για τις επιπτώσεις της πανδημίας του κορονοϊού είχε διαπιστωθεί ότι το 84% των ξενοδοχείων σκόπευαν να ανοίξουν.
Τι προσδοκούν οι επισκέπτες από τα ξενοδοχεία για μια ασφαλή διαμονή
Η πανδημία του κορονοϊού άλλαξε άρδην τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε αλλά και που πραγματοποιούμε πλέον τα ταξίδια μας τόσο εντός όσο και εκτός Ελλάδας. Οπότε ως επισκέπτες προσδοκούμε από τα ξενοδοχεία μια ασφαλή διαμονή.
Τα ξενοδοχεία ήδη στην Αττική αλλά και στον κόσμο αντιμετωπίζουν μεγάλο πρόβλημα στην πληρότητά τους οπότε είναι λογικό να αναζητούν λύσεις και υπηρεσίες ανέπαφες προκειμένου να προσφέρουν περισσότερη ασφάλεια στους επισκέπτες.
Ωστόσο οι ταξιδιώτες θέλουν να δουν κάτι πιο… πραγματικό όταν φτάνουν στο ξενοδοχείο. Σύμφωνα με μια πρόσφατη έρευνα που έκανε ο ιστότοπος κρατήσεων ξενοδοχείων HotelsByDay, όσοι επισκέπτες επιλέγουν ένα ξενοδοχείο στα ταξίδια εν μέσω κορονοϊού δίνουν προτεραιότητα στους σταθμούς υγιεινής χεριών αλλά και στα πακέτα καλωσορίσματος που θέλουν να περιέχουν είδη ασφαλείας όπως απολυμαντικό χεριών και μάσκες. about:blank
Στο ανέπαφο check-in ή στις ανέπαφες πληρωμές δεν δίνουν και τόσο μεγάλη σημασία, αφού είναι τελευταία στη λίστα των απαιτήσεων.
Οι προσδοκίες των ταξιδιωτών από τα ξενοδοχεία
- Το 53% δηλώνει ότι περιμένει σταθμούς απολύμανσης χεριών
- Το 43% αναμένει ένα πακέτο καλωσορίσματος με είδη υγιεινής
- Το 50% απαιτεί να φορούν μάσκα προσωπικό και επισκέπτες
- Το 43% θέλει καθημερινή υπηρεσία καθαριότητας
- Το 39% check-in και checkout χωρίς επαφή.
Τι είναι το πιο σημαντικό
- Οι μάσκες για το 43%
- Οι σταθμοί υγιεινής χεριών για το 38%
- Ανέπαφο check-in και checkout για το 31%
- Όρια χωρητικότητας για το 25%
- Δωμάτιο με παράθυρα που ανοίγουν για κυκλοφορία καθαρού αέρα για το 24%
To Παρίσι κλείνει cafe-bars λόγω κορονοϊού αλλά αφήνει ανοιχτά τα εστιατόρια!
Ασφαλής διαμονή
Όσοι ρωτήθηκαν εάν ταξίδεψαν και έμειναν σε ξενοδοχείο μέσα στην πανδημία του κορονοϊού, το 35% απάντησε καταφατικά, ενώ το 37% όσων έμειναν σε ξενοδοχείο το έκαναν πέντε ή και περισσότερες φορές.
Σε κλίμακα από 1 έως 10, οι ερωτηθέντες στις αλληλεπιδράσεις με το προσωπικό δίνουν μέση βαθμολογία 7,1. Δίνουν επίσης στην καθαριότητα και την ασφάλεια των κοινόχρηστων χώρων γύρω από το ξενοδοχείο μια μέση βαθμολογία 7,7 και σην καθαριότητα και ασφάλεια του δωματίου που επέλξαν για τη διαμονή τους μια μέση βαθμολογία 7,8.
Διαβάστε επίσης στο travelstyle.gr