Μια έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε ελληνικά αεροδρόμια, και μάλιστα η πρώτη στο είδος της, δείχνει ότι η κλιματική αλλαγή που συντελείται στον πλανήτη επηρεάζει δραματικά και δυσκολεύει ταυτόχρονα την απογείωση των αεροσκαφών στο Ελ. Βενιζέλος.
Η κλιματική αλλαγή επηρεάζει όλο τον πλανήτη σε διάφορους τομείς της ζωής, από το κλίμα και τα ακραία καιρικά φαινόμενα, μέχρι την επιβίωση άγριων ζώων. Φυσικά το να επηρεάζει την απογείωση αεροπλάνων είναι κάτι που δεν περιμέναμε να διαβάσουμε.
Πώς η κλιματική αλλαγή συνδέεται με την απογείωση αεροπλάνων
Σύμφωνα με την έρευνα που πραγματοποιήθηκε τα αεροπλάνα στην Ελλάδα χρειάζονται πλέον μακρύτερους διαδρόμους για να απογειωθούν, εξαιτίας της κλιματικής αλλαγής και της ανόδου της θερμοκρασίας, καθώς ο ολοένα θερμότερος αέρας και οι άνεμοι με μικρότερες ταχύτητες χαμηλά στο έδαφος δυσκολεύουν τα αεροσκάφη να σηκωθούν από το έδαφος.
Οι αεροπορικές εταιρείες θα υποχρεωθούν στο μέλλον να μειώσουν τον αριθμό των επιβατών ή τα καύσιμά τους, ώστε τα αεροπλάνα να ελαφρύνουν και να απογειώνονται πιο εύκολα. Εναλλακτικά, ίσως αναγκαστούν να περιορίσουν τις πτήσεις τους, αποφεύγοντας πια αεροδρόμια με μικρούς διαδρόμους (π.χ., σε μικρά νησιά), κάτι που θα έχει συνέπειες στον τουρισμό.
Αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος»: Σχέδια για την επέκτασή του
Τα αποτελέσματα της έρευνας
Η δημοσίευση της εν λόγω έρευνας έγινε στο περιοδικό Climate Change, ενώ έλαβαν μέρος ερευνητές από την Ελλάδα και την Βρετανία. Η μελέτη επικεντρώθηκε σε στοιχεία για τις απογειώσεις από δέκα ελληνικά αεροδρόμια δύο τύπων αεροσκαφών, του τυπικού μέσου επιβατικού Airbus A320 και του μικρότερου Havilland DHC8-400.
Η απόσταση που χρειάζεται να διανύσει το Α320 για να απογειωθεί από ένα ελληνικό αεροδρόμιο έχει αυξηθεί κατά μέσον όρο κατά 2,7 μέτρα (0,15%) ετησίως, ενώ για το DHC8-400 κατά 1,5 μέτρα (0,1%) το χρόνο. Συνολικά, μεταξύ 1988-2017 το μήκος του αναγκαίου διαδρόμου για την απογείωση του Α320 αυξήθηκε κατά τουλάχιστον 80 μέτρα, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις σχεδόν κατά 100 μέτρα.
Αρνητικό ρεκόρ για το Ελ. Βενιζέλος το 2020:Ποιος είναι ο αριθμός επιβατών στη διάρκεια του έτους;
Φέτος έλιωσαν οι περισσότεροι πάγοι της Αρκτικής από το 1979!
Άσχημα νέα: Φέτος έλιωσαν οι περισσότεροι πάγοι της Αρκτικής από το 1979! Μια πολύ δυσοίωνη αποκάλυψη κάνουν οι ερευνητές, καθώς βλέπουν τον θαλάσσιο πάγο της Αρκτικής να μειώνεται δραματικά, και μάλιστα περισσότερο από ποτέ!
Από το 1979 οι ερευνητές μελετούν με δορυφόρους τον πάγο στις θάλασσες του Βόρειου Πόλου και τα στοιχεία τους λένε πως φέτος είναι η χρονιά που έλιωσαν οι περισσότεροι πάγοι, αφού τον Σεπτέμβριου οι πάγοι μετρήθηκαν ότι καλύπτουν 3,8 εκατ. χιλιόμετρα. Οι λόγοι για τη μεγάλη αυτή φετινή μείωση είναι οι ιδιαίτερα υψηλές θερμοκρασίες ύδατος και αέρα που επικράτησαν στις πολικές περιοχές του βόρειου ημισφαιρίου το 2020.
Βασικός προβληματισμός επικρατεί ανάμεσα στους επιστήμονες σχετικά με τις επιπτώσεις από το λιώσιμο των πάγων στην Αρκτική, καθώς επηρεάζει κατά βάση την στάθμη της θάλασσας που θα ανέβει. Σύμφωνα με διεθνείς μελέτες, με τη συνεχή υπερθέρμανση του πλανήτη, η τήξη των πάγων θα μπορούσε να αυξήσει το επίπεδο της στάθμης της θάλασσας μέχρι και 39 εκατοστά έως το 2100.
Η μείωση των πάγων σε Αρκτική και Γροιλανδία έχει ως αποτέλεσμα την εισροή υδάτων στις θάλασσες και στους ωκεανούς με αρνητικά αποτελέσματα για τον πλανήτη. Υπό την προϋπόθεση ότι οι εκπομπές αερίων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου θα παραμείνουν σταθερά υψηλές, η τήξη των παγετώνων θα συμβάλλει στην άνοδο της στάθμης της θάλασσας κατά εννέα επιπλέον εκατοστά.
Τα στοιχεία αυτά προκαλούν έντονο προβληματισμό ανάμεσα στους επιστήμονες, που κρούουν για άλλη μία φορά τον κώδωνα του κινδύνου για το περιβάλλον, την κλιματική αλλαγή και την περιβαλλοντική καταστροφή που πραγματοποιείται με βασικούς υπευθύνους τους ανθρώπους και την αλόγηστη χρήση των πόρων της φύσης. Ως εκ τούτου δεν υπάρχει περιθώριο εφησυχασμού, αναφέρουν οι ειδικοί.
Διαβάστε επίσης στο travelstyle.gr