Έρευνα που πραγματοποίησε το Διεθνές Συμβούλιο Αεροδρομίων της Ευρώπης (Airports Council International Europe-ACI Europe) αναφέρει ότι 200 ευρωπαϊκά αεροδρόμια κινδυνεύουν με χρεοκοπία μέσα στους επόμενους μήνες!
Μεγάλο είναι το πρόβλημα εν μέσω πανδημίας του κορονοϊού που αντιμετωπίζουν τα αεροδρόμια, όπως άλλωστε και οι λοιποί κλάδοι του τουρισμού, καθώς τα στοιχεία είναι αρνητικά, καταδεικνύοντας ότι περίπου 200 ευρωπαϊκά αεροδρόμια θα χρεοκοπήσουν εάν η επιβατική κίνηση δεν αρχίσει να ανακάμπτει μέχρι το τέλος του έτους.
Δείτε επίσης: Η AEGEAN κάνει πιο ασφαλή τα ταξίδια!
Τα αρνητικά στοιχεία
Το ενδεχόμενο να κλείσουν τα αεροδρόμια σημαίνει ότι η Ευρώπη έρχεται αντιμέτωπη με την προοπτική της κατάρρευσης ενός σημαντικού τμήματος του συστήματος αερομεταφορών της – εκτός εάν οι κυβερνήσεις εντείνουν τις προσπάθειές τους προκειμένου να παράσχουν την απαιτούμενη υποστήριξη. Τα στοιχεία είναι αρνητικά:
- Ετήσια μείωση της επιβατικής κίνησης κατά 73% στα αεροδρόμια της Ευρώπης τον Σεπτέμβριο.
- Απώλεια επιπλέον 172,5 εκατομμυρίων επιβατών τον Σεπτέμβριο αύξησε τον συνολικό αριθμό των «χαμένων» επιβατών από τον Ιανουάριο του 2020 μέχρι σήμερα σε 1,29 δισεκατομμύρια.
- Μείωση από τα μέσα Οκτωβρίου στην κίνηση των επιβατών κατά 75% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Πλήγμα οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί
Η μονιμότητα των αυστηρών περιορισμών στα διασυνοριακά ταξίδια και κατά τη διάρκεια της χειμερινής περιόδου έχει επιδεινώσει σημαντικά τις προοπτικές αναθέρμανσης της κίνησης, όπως αντικατοπτρίζεται στις τελευταίες προβλέψεις της ACI EUROPE.
Μάλιστα, πολλές αεροπορικές εταιρείες έχουν μειώσει τη χωρητικότητάς τους για το υπόλοιπο του έτους, όπως έκανε για παράδειγμα η Ryanair, αλλά και για το 2021. Τα αεροδρόμια που απειλούνται με χρεοκοπία είναι κυρίως περιφερειακά που εξυπηρετούν τοπικές κοινότητες.
Οικονομική υποστήριξη
Η οικονομική υποστήριξη από την εκάστοτε κυβέρνηση θα είναι ζωτικής σημασίας για την αποτροπή της αυξανόμενης γεωγραφικής ανισότητας και τη ζημιά της κοινωνικής συνοχής. Ταυτόχρονα, τα μεγαλύτερα ευρωπαϊκά αεροδρόμια δεν θεωρείται ότι είναι απαλλαγμένα από οικονομικά προβλήματα. Έχουν μειώσει το κόστος λειτουργίας τους και έχουν καταφύγει στις χρηματοπιστωτικές αγορές για να θωρακιστούν σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης.
Δύσκολη κατάσταση
Ο γενικός διευθυντής της Airports Council International Europe-ACI Europe τόνισε ότι η κατάσταση είναι δύσκολη: “Εν μέσω ενός δεύτερου κύματος της πανδημίας, η εξασφάλιση ασφαλών αεροπορικών ταξιδιών συνεχίζει να αποτελεί το κύριο μέλημά μας. Είναι σημαντικό να μειώσουμε όσο το δυνατόν περισσότερο τον κίνδυνο διάδοσης του κορονοϊού. Αλλά σίγουρα μπορούμε να είμαστε πολύ πιο αποτελεσματικοί σχετικά με τη μείωση αυτού του κινδύνου ενώ οι επιβάτες βρίσκονται στον αέρα και όχι σε καραντίνα“, και συμπληρώνει:
“Οκτώ μήνες μετά την έναρξη της υγειονομικής κρίσης, σε όλα τα αεροδρόμια της Ευρώπης τα έσοδα δεν καλύπτουν το κόστος των επιχειρήσεων, πόσω μάλλον το κόστος κεφαλαίου. Η επιβολή καραντίνας από τις κυβερνήσεις σε αυτή τη χρονική περίοδο φέρνει τα αεροδρόμια της Ευρώπης πιο κοντά στο χείλος της καταστροφής“.
Σημαντικό το traffic light που εφαρμόζεται στην ΕΕ για τον κορονοϊό
Ένα νέο σύστημα αρχίζει να χρησιμοποιεί η Ευρωπαϊκή Ένωση, το περίφημο traffic light που θα διευκολύνει τα ταξίδια εν μέσω πανδημίας με τον κορονοϊό.
Το σύστημα traffic light είναι καινούργιο απόκτημα και σκοπό έχει να βοηθά στην αναγνώριση ασφαλών χωρών από τον κορονοϊό, με σκοπό να επιτρέπονται ελεύθερα τα αεροπορικά ταξίδια στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και να ενισχυθεί κατ’ επέκταση ο τουρισμός.
Το σύστημα traffic light θα διευκολύνει αρκετά και τους ταξιδιώτες, ενισχύοντας τις αεροπορικές εταιρείες και τον τουρισμό. Θα λειτουργήσει με παρόμοιο τρόπο με το σύστημα της “πράσινης” λίστας, δίνοντας στις ευρωπαϊκές περιοχές το αντίστοιχο χρώμα (πράσινο, πορτοκαλί ή κόκκινο) ανάλογα με τα στοιχεία από το Ευρωπαϊκό Κέντρου Ελέγχου και Πρόληψης Ασθενειών, σχετικά με τη διασπορά του κορονοϊού στο κάθε μέρος.
Τα χρώματα για κάθε χώρα
Συγκεκριμένα, με πράσινο θα χαρακτηρίζονται οι χώρες που παρουσιάζουν δείκτη θετικού τεστ για Covid-19 κάτω του 4% για διάρκεια 14 ημέρων και λιγότερο από 25 κρούσματα ανά 100 χιλιάδες.
Το πορτοκαλί αφορά τις χώρες που παρουσίασαν περισσότερα από 15, αλλά λιγότερα από 50 κρούσματα ανά 100 χιλιάδες και δείκτη θετικού τεστ πάνω από 4 %, ενώ με κόκκινο θα “χρωματιστούν” εκείνες με περισσότερα από 50 κρούσματα ανά 100 χιλιάδες και θετικά τεστ για Covid-19 πάνω από 4%. Οι χώρες που δεν έχουν δώσει ακριβή στοιχεία θα αντιστοιχίζονται με γκρι. Σε ισχύ το ψηφιακό «διαβατήριο υγείας» από την επόμενη εβδομάδα στο Χίθροου!
Δείτε ποιες χώρες μένουν “απρόσβλητες” από τον κορονοϊό μέχρι τώρα;
Τι σημαίνουν όλα αυτά;
Αν και τα πράγματα είναι ακόμη ρευστά, ωστόσο πιθανότατα οι ταξιδιώτες από τις “πράσινες χώρες” δεν θα χρειάζεται να μπουν σε καραντίνα κατά την άφιξή τους σε προορισμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ενώ όσοι έρχονται από πορτοκαλί προορισμό θα πρέπει να κάνουν τεστ πριν ή μετά την άφιξή τους.
Οι ταξιδιώτες από τις «κόκκινες» χώρες πιθανόν να πρέπει να απομονωθούν κατά την άφιξή τους, αν και θα πρέπει να ορίσει η κάθε χώρα τι μέτρο θα πάρει για τους προορισμούς ποπυ έχουν αυξημένο επιδημιολογικό φορτίο, σύμφωνα με το Reuters.
Και μπορεί τα ταξίδια εν μέσω πανδημίας του κορονοϊού να έχουν μπει για λίγο στο περιθώριο, ωστόσο η ανάκαμψη είναι προ των πυλών, ειδικά με τα μέτρα ασφαλείας που λαμβάνονται σε αεροπλάνα και αεροδρόμια.
Διαβάστε επίσης στο travelstyle.gr