Το αεροδρόμιο Πάρο, στο Μπουτάν, είναι γνωστό γιατί θεωρείται από τα πιο δύσκολα να προσγειωθεί ένα αεροσκάφος. Σε ποιο γίνονται όμως οι περισσότερες αναγκαστικές προσγειώσεις;
Είναι το αεροδρόμιο Bangor, στο Μέιν των ΗΠΑ. Η θέση του, στο βορειοανατολικό άκρο των ΗΠΑ, θεωρείται ιδανική για τις καταστάσεις ανάγκης που αντιμετωπίζουν αεροσκάφη τα οποία διασχίζουν τον Ατλαντικό με κατεύθυνση προς τα δυτικά.
Από το 2005, σύμφωνα με την Telegraph, το συγκεκριμένο αεροδρόμιο έχει χειριστεί 1.170 περιπτώσεις αλλαγής πορείας ή έκτακτης ανάγκης: 22 περιπτώσεις που σχετίζονται με την ασφάλεια, 709 με καύσιμα, 254 λόγω καιρού, 95 για ιατρικούς λόγους και 90 για μηχανικούς λόγους.
Ποιος είναι ο λόγος που δυσκολεύεσαι να κοιμηθείς στα ξενοδοχεία; Επιστήμονες εξηγούν
«Μας ενημερώνει είτε το αεροσκάφος είτε η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και θέτουμε σε εφαρμογή το πλάνο μας: προσωπικό για περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, κυβερνητικές υπηρεσίες, προσωπικό ασφαλείας, νοσοκομεία, πυροσβεστική, αστυνομία. Ολοι καλούνται να αναλάβουν δράση», εξήγησε στη βρετανική εφημερίδα ο Τόνι Καρούσο, επικεφαλής του αεροδρομίου από το 1996.
Πηγή χάρτη: Telegraph
Πρώην στρατιωτική βάση, το Αεροδρόμιο Bangor έχει τον κατάλληλο εξοπλισμό να χειριστεί καταστάσεις ανάγκης με ένα αεροσκάφος, οποιουδήποτε τύπου, εν μέρει χάρη στον 3,5 χλμ. αεροδιάδρομο που διαθέτει.
Ο,τι παλαιότερο στον πλανήτη: Μια ελιά 4.000 χρόνων στην Κρήτη, φύκια 100.000 ετών στις Βαλεαρίδες
«Είναι κάτι που προέκυψε χάρη στη γεωγραφική μας θέση. Αλλά έχουμε και έναν πολύ καλό, μακρύ και πλατύ αεροδιάδρομο, ενώ στον εναέριο χώρο μας δεν υπάρχει συνωστισμός», εξήγησε ο Καρούσο.
Ολα αυτά τα χρόνια, το αεροδρόμιο έχει αντιμετωπίσει πολλές καταστάσεις. Από μηχανικά προβλήματα που αντιμετώπισαν αεροσκάφη με τον Κλιντ Ιστγουντ ή τον Χάρισον Φορντ, μέχρι τις τακτικές επισκέψεις από προέδρους ή υποψήφιους για το αξίωμα.
Ο Καρούσο όμως θυμάται περισσότερο μία ημέρα του 2007, όταν τα ανατολικά των ΗΠΑ είχαν «χτυπηθεί» από χιονοθύελλα, με αποτέλεσμα να κλείσουν τα αεροδρόμια σε Βοστόνη, Νέα Υόρκη και Φιλαδέλφεια. «Καταλήξαμε να γεμίσουμε αεροσκάφη, εγχώριων και διεθνών πτήσεων, που άλλαξαν πορεία. Τα καταφέραμε όμως. Είχαμε πάνω από 1.000 ανθρώπους να δουλεύουν, αλλά ήτνα μία πραγματική δοκιμασία», είπε.
Πηγή: iefimerida.gr