Το μόνο βέβαιο είναι ότι το μέλλον στα ταξίδια είναι αβέβαιο. Πολλοί ειδικοί προβλέπουν ότι τα πράγματα δε θα επιστρέψουν στο φυσιολογικό για τα επόμενα 2-3 χρόνια και ότι πολλές εταιρείες θα λειτουργήσουν ξανά σε 6 μήνες.
Όλοι ελπίζουν αυτό να μην πραγματοποιηθεί, αλλά θα πρέπει σίγουρα να συνηθίσουμε ένα τελείως διαφορετικό ταξιδιωτικό τοπίο. Πώς θα είναι αυτό; Διαβάστε τα πιθανά σενάρια.
Πιθανά σενάρια για τα αεροδρόμια
Ένας αεροδιάδρομος και δυο τερματικοί σταθμοί έχουν κλείσει στο αεροδρόμιο Heathrow. Ο αριθμός των επιβατών το Μάρτιο μειώθηκε κατά 52% συγκριτικά με το 2019, ενώ ο Απρίλιος αναμένεται να αγγίξει μείωση μεγαλύτερη του 90%.
Στο μεταξύ στο Gatwick το 90% του προσωπικού τέθηκε σε άδεια άνευ αποδοχών και οι αρχές αναμένουν ότι η επιστροφή στην κανονικότητα μπορεί να πάρει 4 χρόνια. Αυτή την εβδομάδα η British Airways ανακοίνωσε στο προσωπικό της ότι μπορεί να μην επιστρέψουν στο Gatwick μετά την πανδημία.
Κι άλλες αεροπορικές σε όλο τον κόσμο έχουν υποστεί πλήγμα, με τον αριθμό των πτήσεων να μειώνεται κατά 59,8% για το διάστημα Δεκέμβριος-Απρίλιος, σύμφωνα με ταξιδιωτικούς αναλυτές. Υπάρχουν όμως και καλά νέα.
Τι μπορεί να συμβεί
- Τήρηση απόστασης 2 μέτρων στις ουρές επιβίβασης. Οι επιβάτες ίσως να λαμβάνουν μήνυμα που θα τους καλεί στις πύλες για την αποφυγή συνωστισμού.
- Νωρίτεροι χρόνοι check-in. Μια πιθανότητα είναι η άφιξη 4 ώρες πριν την πτήση.
- Εκτεταμένα τεστ κορονοϊού στους επιβάτες. Ήδη στο Ντουμπάι, η Emirates διεξάγει εξετάσεις αίματος. Στο Διεθνές Αεροδρόμιο του Χονγκ Κονγκ, εφαρμόζονται τεστ με τα αποτελέσματα να βγαίνουν μέσα σε 12 ώρες. Αυτή την εβδομάδα, ο διευθυντής του Heathrow, John Holland-Kaye κάλεσε την κυβέρνηση να θεσπίσει διεθνή πρότυπα για υγειονομικούς ελέγχους στο αεροδρόμιο.
- Πιστοποιητικά υγείας. Οι αρχές στην Ταϊλάνδη ήδη ζητούν έγγραφα που αποδεικνύουν ότι οι επισκέπτες “δε διατρέχουν κίνδυνο μόλυνσης”. Τα έγγραφα εκδίδονται 72 ώρες πριν την άφιξη στη χώρα.
- Πιθανά είναι και τα πιστοποιητικά ασφάλισης. Η Ταϊλάνδη απαιτεί κάλυψη ύψους 90 ευρώ σε περίπτωση κορονοϊού.
- Οι διάδρομοι στα αεροπλάνα θα διαθέτουν “απολυμαντικές σήραγγες”στους οποίους θα ελέγχονται οι επιβάτες και οι τσάντες θα φέρουν “ετικέτες αποστείρωσης” μετά από ηλεκτροστατικό καθαρισμό και αποστείρωση με UV.
- Περισσότερα συστήματα προσωπικής αναγνώρισης και λιγότεροι έλεγχοι διαβατηρίων που θα κάνουν τη μετανάστευση ευκολότερη.
- Πιο ακριβή μηχανήματα ασφαλείας που δεν απαιτούν αφαίρεση λάπτοπ και υγρών.
Η άποψή μας
Οι νέες ρυθμίσεις ίσως επιφέρουν μεγάλη αργοπορία στα αεροδρόμια. Οι ιατρικές εξετάσεις και τα πιστοποιητικά υγείας είναι πιθανά σενάρια. Ίσως, όμως, όταν εγκατασταθούν τα συστήματα (που μπορεί να κρατήσει χρόνια), οι διαδικασίες να είναι ομαλότερες από ποτέ.
Πώς θα είναι οι πτήσεις
Προς το παρόν, το 64% των επιβατικών τζετ του κόσμου είναι καθηλωμένα, που σημαίνει σχεδόν 17.000 αεροσκάφη. Αυτή την εβδομάδα, η Eurocontrol που ρυθμίζει την αεροπορική κυκλοφορία της Ευρώπης, δήλωσε ότι οι πτήσεις στη Βρετανία είναι κατά 91% λιγότερες σε σχέση με πέρυσι. Το μέλλον στα ταξίδια με αεροπλάνο δε φαίνεται αισιόδοξο.
Η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (ΙΑΤΑ) προειδοποιεί ότι η αεροπορική βιομηχανία πρόκειται να ζημιωθεί κατά 300 δισεκατομμύρια ευρώ το 2020. Αυτό σημαίνει 55% μείωση και 25 εκατομμύρια θέσεις εργασίας στον αέρα.
Η British Airways ανέφερε ότι 12.000 υπάλληλοί της ίσως απολυθούν εκ των οποίων 1.100 πιλότοι. Η Ryanair ανακοίνωσε περικοπές 3.000 θέσεων εργασίας. Στο μεταξύ, η Virgin Australia και η Air Mauritius έχουν χρεοκοπήσει και τα βλέμματα είναι στραμμένα στη Virgin Atlantic.
Τι μπορεί να συμβεί:
- Λιγότερες πτήσεις όσο οι αεροπορικές πλήττονται, με αποτέλεσμα υψηλότερες τιμές.
- Οι μεσαίες θέσεις θα μένουν κενές ή θα καταλαμβάνονται από επιβάτες στραμμένους προς την πίσω πλευρά.
- Οι καμπίνες θα είναι εξοπλισμένες με καθαριστικά.
- Οι επιβάτες θα φορούν μάσκα, κάτι που εφαρμόζει ήδη η Lufthansa και Wizz Air.
- Το πλήρωμα καμπίνας θα φορά μάσκα και γάντια.
- Στους επιβάτες θα μοιράζονται αντισηπτικά μαντηλάκια.
- Οι θέσεις θα διαθέτουν πλαστικά καλύμματα.
- Δε θα σερβίρονται οινοπνευματώδη ποτά στην πτήση.
- Δε θα υπάρχουν ζεστά γεύματα, αλλά μόνο συσκευασμένα σάντουιτς για την αποφυγή αλληλεπίδρασης.
- Θα μειωθούν τα όρια αποσκευών ώστε να αποφεύγεται η επαφή με άλλους επιβάτες στα ντουλάπια πάνω από τις θέσεις.
- Οι τελευταίες σειρές θα αφήνονται κενές για επιβάτες με συμπτώματα κορονοϊού. Στην Κίνα ήδη εφαρμόζεται.
Η άποψή μας
Η υποχρεωτική χρήση μάσκας είναι ένα λογικό σενάριο. Το ίδιο και η αντικατάσταση των γευμάτων με σάντουιτς. Τα αεροπλάνα πρέπει να είναι πεντακάθαρα. Η κοινωνική αποστασιοποίηση με με κενές μεσαίες θέσεις ίσως είναι ανούσια και ασύμφορη ιδέα. Η τήρηση απόστασης 2 μέτρων μεταξύ των επιβατών θα απαιτούσε 26 οικονομικές θέσεις για κάθε 4 επιβάτες. Οι τιμές των εισιτηρίων θα ανέβαιναν στα ύψη.
Έτσι, οι τιμές θα αυξάνονταν στα επίπεδα πριν την κρίση ενώ οι αεροπορικές θα δέχονταν μεγάλο πλήγμα. Η “χρυσή εποχή” των εισιτηρίων χαμηλού κόστους ίσως φτάσει στο τέλος της. Ωστόσο, η easyJet και η Ryanair φαίνεται να έχουν επαρκή οικονομικά αποθέματα για να αντέξουν την καταιγίδα. Μετά την κρίση του 2008 η αεροπορική βιομηχανία χρειάστηκε 3 χρόνια για να ανακάμψει. Το μέλλον στα ταξίδια με αεροπλάνο είναι αβέβαιο.
Το μέλλον στα ταξίδια με πλοίο
Πριν την εμφάνιση του κορονοϊού, η παγκόσμια θαλάσσια βιομηχανία γνώριζε σημαντικά άνθηση. Ο κορονοϊός όμως, όπως ήταν φυσικό, επηρέασε και αυτό τον κλάδο. Το περιστατικό του Diamond Princess με τους επιβάτες να μπαίνουν σε καραντίνα στη Γιοκοχάμα της Ιαπωνίας έπληξε την εικόνα του χώρου. Τι μπορεί να συμβεί ώστε να ταξιδεύουμε με ασφάλεια;
- δελεαστικές προσφορές για την προσέλκυση των επιβατών στα κρουαζιερόπλοια
- λιγότερες στάσεις, αφού οι χώρες εισάγουν ταξιδιωτικές απαγορεύσεις
- κοινωνική αποστασιοποίηση στο πλοίο
- τα μπουφέ θα αντικατασταθούν από καντίνες
- περισσότεροι ιατρικοί χώροι
Το μέλλον στα ταξίδια στο εξωτερικό
Πώς θα ταξιδεύουμε στο εξωτερικό; Τα θέρετρα σε όλο τον κόσμο είναι άδεια και κανείς δε γνωρίζει πότε ο τουρισμός θα ανέβει ξανά. Ένα πιθανό σενάριο είναι η κοινωνική αποστασιοποίηση να γίνει θεσμός. Ήδη πολλά εστιατόρια και παραλίες εγκατέστησαν πλαστικούς θαλάμους. Στα αξιοθέατα θα εφαρμόζονται αυστηροί περιορισμοί. Θα εκλείψει το φαινόμενο του υπερτουρισμού σε μέρη όπως η Βενετία και η Βαρκελώνη. Οι τουριστικές πόλεις θα έχουν πιο “τοπικό χαρακτήρα” ενώ ενδέχεται κάποια μέρη να μη δέχονται τουρίστες. Φυσικά, σε όποιον επιστρέφει από το εξωτερικό θα επιβάλλεται καραντίνα για 14 ημέρες .
Δείτε επίσης στο travelstyle.gr: