Μπορεί η Toblerone να μην είναι η καλύτερη σοκολάτα του κόσμου, αναμφίβολα όμως είναι η πιο θρυλική, αφού είναι αυτή που έχει συνδεθεί με το ταξίδι με το αεροπλάνο, ανεξάρτητα από το σε ποια χώρα του κόσμου ζει κανείς ή πόσο συχνά ταξιδεύει. Πώς όμως έγινε η σοκολάτα που κατάφερε να συνδεθεί με τα αεροπορικά μας ταξίδια;
Toblerone: brand συνώνυμο των ταξιδιών
Ακόμα κι αν δεν έχετε δοκιμάσει ποτέ την Toblerone (πράγμα σχεδόν αδύνατο), σίγουρα μπορείτε να την αναγνωρίσετε από τη χαρακτηριστική κίτρινη συσκευασία με τα κόκκινα γράμματα και το πυραμιδοειδές σχήμα της. Αποτελείται από 9 κομμάτια σοκολάτας γάλατος σε τριγωνικό σχήμα που ενώνονται μεταξύ τους και καλύπτονται από αλουμινόχαρτο. Κάθε κομμάτι αντιστοιχεί σε ένα γράμμα της λέξης “Toblerone”.
“Η Toblerone αντιπροσωπεύει το ταξίδι“, αναφέρει η Marianne Klimchuk, υπεύθυνη του τμήματος σχεδιασμού συσκευασίας στο Ινστιτούτο Μόδας και Τεχνολογίας της Νέας Υόρκης. Η συσκευασία της είναι σαν μια vintage μάρκα βαλίτσας. Και για κάτι τόσο παλιό -κλείνει τα 112 της χρόνια- δείχνει να είναι ακόμα πολύ φρέσκο.
Πότε “ανακαλύφθηκε” η Toblerone
Η Toblerone δημιουργήθηκε για πρώτη φορά το 1908 από τον Ελβετό σοκολατοποιό Theodor Tobler που σκέφτηκε την ιδέα του να γεμίσει σοκολάτα με την τραγανή ιταλική γέμιση torrone (που αποτελείται από μέλι και πραλίνα φουντουκιού). Έτσι γεννήθηκε το όνομα “Toblerone”.
Πώς συνδέθηκε με τα αεροπορικά ταξίδια
Η Toblerone είναι συνδεδεμένη με τα παιδικά χρόνια των περισσότερων από εμάς, ειδικά όταν μιλάμε για αεροπορικά ταξίδια. Aυτό συμβαίνει γιατί ακόμα και σε χώρες του κόσμου που η διάσημη σοκολάτα δεν ήταν διαθέσιμη στην τοπική αγορά, έκλεβε πάντοτε την παράσταση στα duty free καταστήματα σε όλα τα αεροδρόμια του κόσμου. Έτσι πολλοί την συνέδεσαν με μια γλυκιά αμαρτία στην οποία έπρεπε να ενδώσουν όταν επρόκειτο να πάνε ταξίδι, ενώ πολλοί την αγόραζαν κι ως …σουβενίρ για τα αγαπημένα τους πρόσωπα όταν ταξίδευαν.
Όπως αναφέρει ο γαστρονομικός συντάκτης Irvin Lin, πολλά παιδιά σε ολόκληρο τον κόσμο μεγάλωσαν συνδέοντας την Toblerone με τα ταξίδια και τους πιο απίθανους προορισμούς. Η οικογένειά του, με ρίζες από την Ταϊβάν και την Αμερική δεν είχε συχνά την ευκαιρία να ταξιδεύει ή να τρώει γλυκά, κι έτσι θεωρούσαν την Toblerone συνώνυμο της ταξιδιωτικής απόλαυσης.
Η μοναδική συσκευασία της Toblerone
Παρά το γεγονός ότι πολλοί καταναλωτές βλέπουν την εικόνα των βουνών των Άλπεων στη συσκευασία και νομίζουν ότι το τριγωνικό σχήμα της σοκολάτας παραπέμπει εκεί, εκπρόσωπος της Toblerone αναφέρει ότι δεν ήταν αυτός ο αρχικός σκοπός της εταιρείας. Στην πραγματικότητα, ο Κος Tobler ήθελε απλώς να δημιουργήσει κάτι διαφορετικό.
Το 2016 η εταιρεία προκάλεσε αντιδράσεις όταν ο επανασχεδιασμός της Toblerone είχε ως αποτέλεσμα τη μικρότερη ποσότητα σοκολάτας και τα μεγαλύτερα κενά ανάμεσα στα τρίγωνα. Η εταιρεία προχώρησε σε αυτή την κίνηση λόγω του υψηλού κόστους των υλικών, ωστόσο μετά από 2 χρόνια η αγαπημένη σοκολάτα επέστρεψε στο παλιό σχήμα και μέγεθος.
Διαβάστε επίσης στο travelstyle.gr: