Από τον ρομαντισμό των παρισινών δρόμων και τη γοητεία των παραθαλάσσιων πόλεων της Νορμανδίας μέχρι το κύρος των πύργων του Μπορντό, τη συγκίνηση των βουνών των Άλπεων και την κομψότητα της γαλλικής Ριβιέρας , η γοητεία της Γαλλίας είναι αναμφισβήτητη. Επομένως, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι βρίσκεται σε καλό δρόμο για να γίνει η χώρα με τις περισσότερες επισκέψεις έως το 2025, όταν 93,7 εκατομμύρια διεθνείς ταξιδιώτες θα εισέρχονται στη χώρα ετησίως, σύμφωνα με νέα στοιχεία της GlobalData .
Ενώ η Ισπανία είχε ξεπεράσει τη γείτονά της το 2021, η Γαλλία βρίσκεται σε καλό δρόμο να διεκδικήσει ξανά τον τίτλο που κατείχε πολύ πριν από την πανδημία –η χώρα με τις περισσότερες επισκέψεις στον κόσμο– με σύνθετη ετήσια αύξηση 12,1% στην επισκεψιμότητα μεταξύ 2022 και 2025 σύμφωνα με την εταιρεία ανάλυσης δεδομένων. (Η ανάπτυξη της Ισπανίας αναμένεται να ανέλθει στα 89,5 εκατομμύρια έως το 2025.)
«Η επίσκεψη στη Γαλλία και την Ισπανία θα παραμείνει ισχυρή τα επόμενα χρόνια, με τα φεστιβάλ, τον πολιτισμό και τη γαστρονομία να αποτελούν μεγάλη έλξη για τους τουρίστες», δήλωσε η αναλύτρια ταξιδιών και τουρισμού της GlobalData, Hannah Free . «Και οι δύο χώρες έχουν πολλά να προσφέρουν στους επισκέπτες, με τις δικές τους μοναδικές κουλτούρες, κουζίνες και ατμόσφαιρες. Και οι δύο χώρες είναι επίσης σχετικά μεγάλες, με ποικίλο τοπίο, και κάθε χώρα έχει τη δική της μοναδική ακτογραμμή».
Πράγματι, είναι αυτή η μεγάλη γκάμα προσφορών που κάνει τη χώρα τόσο πολυπόθητη τόσο για πρώτο ταξίδι όσο και για τους repeaters travelers. «Η Γαλλία ως προορισμός προσφέρει κάτι για όλους – ιστορία, πόλη, θάλασσα, βουνά, παραλίες , γαστρονομία, κρασί», λέει η Gail Boisclair από το Perfectly Paris . «Αυτή η χώρα έχει τα πάντα!»
Κολύμπι στον Σηκουάνα: Σύντομα θα μπορείτε να κάνετε …μπάνιο στο δημοφιλές ποτάμι του Παρισιού!
Τα νέα δεν αποτελούν έκπληξη για την ίδια τη χώρα, αφού ο Πρόεδρος Emmanuel Macron εισήγαγε το σχέδιο Destination France το 2021 για να κλειδώσει το ευρωπαϊκό έθνος ως παγκόσμιο ηγέτη στον τουρισμό. «Με το σχέδιο Destination France, η γαλλική κυβέρνηση σκοπεύει να καθορίσει έναν πραγματικό οδικό χάρτη για την ανάπτυξη και τον μετασχηματισμό του τουριστικού τομέα τα επόμενα 10 χρόνια», λέει η Anne-Laure Tuncer, διευθύντρια του συμβουλίου τουρισμού της χώρας Atout France , σημειώνοντας ιδιαίτερη έμφαση στον στόχο να είναι ο κορυφαίος βιώσιμος προορισμός μέχρι το 2030. «Η Γαλλία επενδύει πολύ στην καινοτομία , προσελκύει νέα ταλέντα στον κλάδο της φιλοξενίας και παρέχει την εκπαίδευση για να καλωσορίσει καλύτερα αυτούς τους επισκέπτες, ειδικά με το Παγκόσμιο Κύπελλο Ράγκμπι που θα πραγματοποιηθεί αυτό το φθινόπωρο και τους Θερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες το 2024».
Η δέσμευση για προώθηση της τουριστικής υποδομής είναι ήδη ορατή, λέει ο Tuncer, αναφέροντας ξενοδοχεία όπως το Le Grand Contrôle στο Château de Versailles, το Anantara Plaza Hotel στη Νίκαια που άνοιξε πρόσφατα και το φιλικό προς το περιβάλλον Les Sources de Cheverny και το παλάτι – μετατράπηκε σε θέρετρο Fleur de Loire στην κοιλάδα του Λίγηρα.
Έχουν κάνει το ντεμπούτο τους στοχασμένα πολιτιστικοί χώροι, όπως το ανακαινισμένο παλάτι του 18ου αιώνα Hôtel de la Marine στο Παρίσι, το προϊστορικό υπόγειο σπήλαιο Grotte Cosquer στη Μασσαλία ή η επικούρεια χώρα των θαυμάτων La Cité Internationale de la Gastronomie et du Vin στη Ντιζόν. Ένα νέο είδος εμπειρίας προορισμού – La Vallée de la Gastronomie – περιλαμβάνει τρεις περιοχές που ενώνονται για να επικεντρωθούν σε ένα γαστρονομικό ταξίδι. Ακόμη και η εμβληματική γαλλική μπαγκέτα έλαβε τον χαρακτηρισμό της UNESCO πέρυσι.
Η Γαλλία πρόκειται επίσης να γίνει η χώρα με τις περισσότερες επισκέψεις στον κόσμο λόγω της αύξησης των ταξιδιωτών που διαφοροποιούν τα ενδιαφέροντά τους. «Οι Αμερικανοί επισκέπτες είναι πρόθυμοι να αφιερώσουν λίγο από το χρόνο τους από το Παρίσι για να βγουν έξω από την πρωτεύουσά μας», προσθέτει ο Tuncer, σημειώνοντας την περιοχή του Μπορντό, την Αλσατία, τη Βουργουνδία και την κοιλάδα του Λίγηρα, ως αγαπημένα στην ηπειρωτική χώρα, καθώς και τη Μαρτινίκα και Νησιά Γουαδελούπη στη γαλλική “Καραϊβική”.
Δύο γαλλικές πόλεις έχουν μάλιστα επικηρυχτεί για την «έξυπνη» προσέγγισή τους στον τουρισμό, καθώς ανακηρύχθηκαν Ευρωπαϊκές Πρωτεύουσες του Έξυπνου Τουρισμού από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή . Το 2019, η Λυών , η πόλη 2.000 ετών στη σύγκλιση των ποταμών Ροδανό και Σον, έλαβε τις τιμητικές διακρίσεις, χαιρετίστηκε για την προσβασιμότητά της με ένα πλήρως προσαρμοστικό δίκτυο δημόσιων συγκοινωνιών και μουσεία που προσφέρουν προσαρμοστικές περιηγήσεις. Το αεροδρόμιο του είναι ένα από τα λίγα που είναι ουδέτερο ως προς τον άνθρακα και η γαστρονομική του όρεξη έχει τις ρίζες του σε μια μυστηριώδη σχολή Chef Factory που έχει σεφ παγκόσμιας κλάσης και ονομασία Bouchons Lyonnais .
Μόλις πέρυσι, στο Μπορντό απονεμήθηκε ο τίτλος, που επαινείται για την καινοτομία της αμπελουργικής του περιοχής, που παρατηρήθηκε σε οινοποιεία όπως το Chateau Paloumey , μια πλήρως οργανική επιχείρηση που δοκιμάζει νέες μεθόδους καλλιέργειας σειρών δέντρων στους αμπελώνες της και την αφήγηση του κρασιού στο διαδραστικό μουσείο , La Cite Du Vin . Αλλά το Μπορντό έχει αποδείξει ότι είναι πολύ περισσότερα από το κρασί, ειδικά στο μέτωπο της βιωσιμότητας. Το σύστημα τραμ τεσσάρων γραμμών της πόλης αποτελείται από αυτοκίνητα που είναι 98% ανακυκλώσιμα , μια τεράστια παλιά βάση υποβρυχίων έχει ανακυκλωθεί στο μεγαλύτερο μουσείο τέχνης προβολής στον κόσμο στο Les Bassins des Lumières και το Οικοσύστημα Δαρβίνου μια κοινότητα που επιτρέπει μόνο επιχειρήσεις με νοοτροπία «πρασίνου», συμπεριλαμβανομένου ενός πάρκου για skate, της βιολογικής τραπεζαρίας, του αρτοποιείου, ακόμη και του πρώτου καταστήματος ανακύκλωσης και επισκευής στον κόσμο για την εταιρεία βιώσιμων υποδημάτων Veja .
Με ανορθόδοξες και μοναδικές προσφορές με βλέμμα στο μέλλον, οι επισκέπτες συνεχίζουν να φωνάζουν για μια γαλλική ανάπτυξη – και ακόμη και η κορυφαία αεροπορική εταιρεία της χώρας προετοιμάζεται ήδη για την ανάπτυξη. «Το 2023, θα έχουμε αυξημένη χωρητικότητα 15% τα τελευταία πέντε χρόνια και 5% το 2022, προσφέροντας 5,3 εκατομμύρια θέσεις μεταξύ ΗΠΑ και Γαλλίας», λέει ο ανώτερος αντιπρόεδρος της Air France στη Βόρεια Αμερική, Έρικ Καρόν. Συνεχίζουν επίσης να επενδύουν στον στόλο προς την αγορά των ΗΠΑ, έχοντας ξεκινήσει νέα δρομολόγια πέρυσι από το Ντάλας/Φορτ Γουόρθ, το Ντένβερ και το Newark Liberty International. Ο αερομεταφορέας προετοιμάζεται επίσης για την κυκλοφορία μιας νέας καμπίνας business class από το διεθνές αεροδρόμιο JFK της Νέας Υόρκης αργότερα αυτόν τον μήνα.
Η αυξημένη προσβασιμότητα θα συμβάλει στην ενίσχυση της ανάπτυξης καθώς η χώρα συνεχίζει να δίνει το παράδειγμα όχι μόνο ανοίγοντας τις πόρτες της, αλλά προσελκύοντας τους επισκέπτες με προσοχή. «Στόχος είναι επίσης να γίνει ο κορυφαίος προορισμός για βιώσιμα ταξίδια, καθιστώντας τον γαλλικό τουρισμό έναν τομέα που προωθεί την αριστεία, την ανάπτυξη και την απασχόληση, βασισμένο σε ένα πιο ποιοτικό, βιώσιμο και ανθεκτικό μοντέλο, σύμφωνα με τις νέες προσδοκίες των Γάλλων και διεθνείς πελάτες, ιδιαίτερα όσον αφορά την οικολογική μετάβαση», λέει ο Tuncer.
Δείτε επίσης