Οι σαρωτές 3D ακτίνων Χ εφαρμόζονται σταδιακά σε ολόκληρη την Ευρώπη.
Γύρω στα Χριστούγεννα του 2022, φαινόταν ότι ο κανόνας των 100 ml υγρού στα αεροδρόμια – ο οποίος εισήχθη μετά από τρομοκρατική απειλή με υγρή βόμβα στο Χίθροου του Λονδίνου το 2006 – θα καταργηθεί σε όλη την Ευρώπη , χάρη στους νέους σαρωτές 3D και την βελτιωμένη τεχνολογία ακτίνων Χ που κατάφεραν να αναγνωρίσουν εκρηκτικά.
Ήταν σπουδαία νέα για τους ταξιδιώτες, φυσικά, καθώς ο νέος εξοπλισμός ελέγχου – που επίσημα ονομάζεται C3-standard Explosive Detection System Cabin Bagage (EDS-CB) – θα έκανε την ασφάλεια του αεροδρομίου πολύ πιο αποτελεσματική μειώνοντας τις ουρές και τις καθυστερήσεις. Πολλές χώρες ανακοίνωσαν σχέδια να το εισάγουν σταδιακά, και αρκετές το έχουν ήδη κάνει. Τον Απρίλιο του περασμένου έτους, το αεροδρόμιο City του Λονδίνου άρχισε να χρησιμοποιεί τους σαρωτές «C3» και ο Leeds Bradford ανακοίνωσε σχέδια τον Νοέμβριο να κάνει το ίδιο και τη νέα χρονιά. Η Ιρλανδία το δοκιμάζει στα αεροδρόμια του Δουβλίνου και του Κορκ και βρίσκονται ήδη στο αεροδρόμιο Shannon.
Στις ΗΠΑ , αυτή η τεχνολογία δεν είναι κάτι καινούργιο – τα αεροδρόμια Hartsfield-Jackson της Atlanta και O’Hare του Σικάγο τη χρησιμοποιούν εδώ και χρόνια. Το αεροδρόμιο Schiphol του Άμστερνταμ χαλάρωσε επίσης τους κανόνες υγρών χάρη στους σαρωτές το 2021, και το αεροδρόμιο Fiumicino της Ρώμης και το διεθνές αεροδρόμιο Leonardo da Vinci είναι δύο ακόμη κόμβοι στην Ιταλία που κυκλοφόρησαν τα C3.
Πολλοί περισσότεροι ήλπιζαν να είχαν εφαρμόσει αυτή τη νέα τεχνολογία πριν από την καλοκαιρινή σεζόν του 2024, αλλά πολλά μεγάλα αεροδρόμια του Ηνωμένου Βασιλείου υστερούν.
Ωστόσο, υπάρχουν άλλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια που θα καταργήσουν τον κανόνα των 100 ml υγρών. Δύο ισπανικά αεροδρόμια – η Μαδρίτη Barajas και η Βαρκελώνη El-Prat – κάνουν την αλλαγή φέτος, επομένως οι ταξιδιώτες δεν θα χρειάζεται πλέον να σκέφτονται να περιορίσουν τα υγρά και να αφαιρέσουν τα ηλεκτρονικά από τις τσάντες τους.
Το αεροδρόμιο της Πάλμα ντε Μαγιόρκα θα πρέπει να ακολουθήσει μέχρι το τέλος του έτους και στη συνέχεια θα κάνει τις αλλαγές στη Μάλαγα Κόστα ντελ Σολ το 2025.
Θεωρείται ότι το London Gatwick και το Heathrow θα έπρεπε να έχουν εφαρμόσει τις αλλαγές μέχρι τις αρχές του επόμενου έτους.
Το αεροδρόμιο Orly του Παρισιού δοκιμάζει την τεχνολογία στον τερματικό σταθμό 3 του από τον Οκτώβριο, και αυτό θα συνεχιστεί μέχρι την ίδια ώρα το 2024. Το αεροδρόμιο της Γενεύης έχει επίσης αρχίσει να πειραματίζεται με τη νέα τεχνολογία, αλλά δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμη μόνιμες εφαρμογές.
Άρα, μέχρι στιγμής είναι αρκετά μπερδεμένο, αλλά όπως φαίνεται όλο και περισσότερα αεροδρόμια ζητούν τη βοήθεια αυτής της τεχνολογίας. Ας ελπίσουμε ότι σύντομα θα εξοικονομήσουμε πολύ χρόνο για όλους μας.
Δείτε επίσης
- Η Ιταλία κατασκευάζει το πρώτο αεροδρόμιο στον κόσμο που η οροφή του θα είναι ένας τεράστιος αμπελώνας
- easyJet: Πιλότος ακύρωσε πτήση εξαιτίας «άγνωστης μυρωδιάς» στην καμπίνα του αεροσκάφους
- EasyJet: Αεροπλάνο έκανε αναγκαστική προσγείωση και περικυκλώθηκε από την αστυνομία
- Ντουμπάι: Παρέλυσε το αεροδρόμιο εξαιτίας… αρκούδας!